Lekkage via dak
#1
We hebben een Jimny, een jaar of 12 oud. Met een lekker elektrisch schuifdak. Sinds een paar jaar hebben we wat last van lekkage via de rubbers, maar als ik die dicht kit is het weer over. Het lekte dan via de bedieningsknop open/dicht die in de rand van het schuifdak zit.
Nu hebben we een serieus probleem. Het zeikt naar binnen, echt veel water en weer via die knop. Eigenlijk kan het nooit via een klein gaatje komen. Er moet meer aan de hand zijn.
Kitrand ververst, optisch geen gaten gevonden, dus verder aan het zoeken.

Vraag: kan het lekken via aanhechting van de dakrails? Of de rubber sierstrips in het dak? Ik kan niets vinden....

Thijs
Reply

#2
Zitten er verder geen beschadigingen aan het buitenframe van je dakje? Lekkage bij die Webasto-dakjes komt op zich vrij regelmatig voor.
Reply

#3
Kijk ook eens of de boel goed afsluit en geen zand, rotzooi ergens tussen zit, rubber nakijken.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#4
De meeste dakraampjes hebben een eigen waterafvoer, om regenwater af te voeren. Deze gaan zeer regelmatig verstopt zitten, met als gevolg water in de auto.
Doorspoelen met water, reiniger en lucht is vaak doeltreffend.

YouTube kan weleens helpen bij dit soort klusjes.
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

#5
Wat je kunt proberen is rem- of versnellings kabel gebruiken om doorvoer weer gangbaar te maken. Of een dun slangetje wat ze in ziekenhuizen gebruiken en op compressor froebelen.Ben niet zo kapot van schuifdaken juist vanwege dit soort problemen Biggrin
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#6
Ik heb gezocht naar de waterafvoer, er blijft inderdaad water in het gootje staan. Kan um niet vinden. Klinkt stom, en zo voelt het ook. Dit weekeind de binnenkant loshalen en dan met een slang water op het dakje laten vallen. Kijken waar ik uitkom. Dakje is gaaf, rubbers ook.

Dank voor jullie reacties!
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.