Sommige verlichting doet het niet (Mistlicht en achteruitrijlicht)
#1
Bij mijn Swift GS die naar GTI is geknutseld doen de mistlampen achter het niet en de achteruitrijverlichting.

De lampjes zijn goed die erin zitten en de schakelaar voor de mistlampen doet het ook goed. Voor de achteruitrijlichten lijkt ook alles aangesloten.

De draadboom onder het dashboard is een zooitje. Er liggen volgens mij zowel de GS als de GTI draadboom in en wat op elkaar past zit aan elkaar, de rest hangt gewoon los. Er zitten een heleboel bruine draden die op niks uitlopen en gewoon niet zijn aangesloten. Bij de zekeringenkast is het ook een kabelbende.
Alle zekeringen zijn goed.

Kan ik op een makkelijke manier nog proberen achter het probleem te komen waarom de lichten niet werken, of wordt dit dashbord eruit halen en alles doormeten? Cry
Reply

#2
Als je alles netjes wilt doen...

Trek alles eruit, en begin met uitpluizen...

Moet je wel verstand hebben van elektra / auto's, ik zal er niet aan beginnen...

Maar je weet wel meteen hoe en waar het zit...
Seat Leon 2.8 V6 4-motion on the go!

[Image: Banner.jpg]
The Force & AR : Voor al uw bouw&verbouwplannen!


Reply

#3
heb je een mk2 of mk3 achterbump? als je mk2 hebt zou ik eerst achter bij de bekabeling achter de bumper kijken... meestal is dat geoxideert
Reply

#4
ik ben electro monteur ik durf een hoop , maar ben bang dat ik die auto nooit meer draaiend krijg als ik alles los haal.


ik trek wel een paar nieuwe draden via de schakelaars
merk: chrysler -- Type:Neon -- Motor 2.0 16V 130 pk -- kleur: winning bleu -- status: under construction
[Image: onderschrift.jpg]



Reply

#5
Begin zowieso maar eens met kijken of je overal massa hebtWink
en zo super moelijk hoeft het niet te zijn logiesch nadenke ennnn elektroschema'sIdea
MK1 OOOOWNT ALLESSS!!!!!
Reply

#6
Quote:Originally posted by Mk1Powah
Begin zowieso maar eens met kijken of je overal massa hebtWink
en zo super moelijk hoeft het niet te zijn logiesch nadenke ennnn elektroschema'sIdea
Je hebt niet veel aan elektra schema's als alle draden door de war is en er een gti kabelboom door een gs kabelboom gemixed is met een grote war boelIdea
Reply

#7
bruin is meestal massa
Reply

#8
Quote:Originally posted by speedy-wezep
heb je een mk2 of mk3 achterbump? als je mk2 hebt zou ik eerst achter bij de bekabeling achter de bumper kijken... meestal is dat geoxideert

Precies, bijna 100% kans dat dit aan de hand is. Vooral de stekkers achter de bumper hebben daar veel last van.
Reply

#9
Het is een mk3 GS met een mk2 GTI motor
Reply

#10
Quote:Originally posted by dreeke
Het is een mk3 GS met een mk2 GTI motor

Dan zou je eens onder de vloerbedekking moeten kijken, kan zijn dat daar het een en ander niet aangesloten is met het omwisselen van de draadboom. Ook een goede kans is links en rechts onder het dashboard (kickpanel) daar zitten ook stekkers die naar achteren lopen.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.