Motor slaat af bij warm weer en file rijden
#1
Hoi,

Ik heb een probleem met mijn Swift 1.3 Summum uit 2001. Bij warm weer kan ik niet langer dan een halfuur rijden, de motor stationair laten draaien of file rijden, want dan begint de auto te schudden, krijg ik een geel motor-lampje op m'n dashboard en slaat de motor uiteindelijk af. Ik kan dan pas weer rijden als de motor afgekoeld is, het lampje verdwijnt dan ook weer.

Ik ben al bij mijn monteur geweest maar die kan niets vinden. Mijn vader beweert dat het iets te maken heeft met het luchtfilter of de luchtmassameter, maar ik weet niet waar hij dat op baseert aangezien hij er nog niet naar gekeken heeft.

Kunnen jullie me misschien verder helpen? Alvast bedankt! Smile
Reply

#2
zoekfunctie gebruiken, staat veel over jouw probleem en soortgelijks, hoe je te werk gaat.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#3
Luchtmassameter zit hier niet op, makkelijkste optie is de auto laten uitlezen via OBD. Hier moet haast wel een fout in de historie staan, dat kan bijna niet anders.

Verder vermoedt ik dat de nokkenassensor niet helemaal lekker meer is, maar daar heb je pas zekerheid van na t uitlezen.
Uitlezen kun je eventueel zelf doen, met een OBD-tester van AliExpress en je telefoon.
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

#4
(08-07-2019, 15:50)remytjuh1994 Wrote: Luchtmassameter zit hier niet op, makkelijkste optie is de auto laten uitlezen via OBD. Hier moet haast wel een fout in de historie staan, dat kan bijna niet anders.

Verder vermoedt ik dat de nokkenassensor niet helemaal lekker meer is, maar daar heb je pas zekerheid van na t uitlezen.

Dankjewel voor je reactie! Als ik het dus goed begrijp, kan met die OBD uitlezen precies vastgesteld worden welk onderdeel de storing veroorzaakt?
Reply

#5
OBD uitlezen geeft een aanwijzing in welke richting je zou kunnen zoeken, nadat je bv een lekkage in je slangen ed uitgesloten hebt.Je hebt een foutcode maar die kan door meerdere oorzaken getriggerd worden. Even naar de dealer en je weet het. Gezien de leeftijd van de auto kan je wel wat verwachten. Succes.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.