15'' banden, welke maat vr Baleno 2001
#1
Beste allen, heb paar velgjes op het oog, 15" op MP: https://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd...ousPage=lr

Vraag is kan ik er 195-60 bandjes op zetten of gaat dat aanlopen, verder is het ET 38 dus dat zou moeten passen. Aanbevolen wordt 195-55 .Hoor het graag van jullie.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#2
Ik geloof dat 195/50R15 de beste maat is, die is tevens ook qua prijs een van de betere.
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

#3
Dus in principe zou 55 of 60 ook kunnen begrijp ik? Zelf heb ik goede ervaring met Vredestein banden, met andere merken wat minder.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#4
Gewoon aanbevolen maat aanhouden die klopt met origineel diameter. Naafgat is groot genoeg? Vw 57,1. Swift 60,1. Velgen zijn aftermarket dus waarschijnlij is de naaf groot genoeg.. Heb je alleen nog de juiste centreerringen nodig
39



Reply

#5
Naafgat 54,1van de Baleno. Dus het gaat passen. Centreerringen zijn niet duur. Alleen banden erop zetten, vragen ze 20 eurp per band, moet eens kijken of ik hier iemand kan vinden, vorige keren heb ik ze voor 30 euro erop gekregen. Het wordt anders te gek gezien leeftijd Baleno.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#6
Oh 54,1. Pardon Smile
30 bij de beun moet lukken. Ik was pas 20 kwijt voor 2stuks. Anders idd 70 a 80 garageprijs.
39



Reply

#7
Bij de aanbieder, is de prijs iets te hoog dus ben bij een ander terecht gekomen, zelfde velgjes ongeveer, 6,5 J en 42 ET, neem dat 42 ET geen probleem is? Ben niet zo thuis in velgen. Voor 65 euro de 4 kan ik niet sukkelen. Ze zien er zelfde uit als in de link.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#8
De ET gaat in ieder geval niet het probleem zijn, deze zijn weer 4 mm verder naar binnen...
Reply

#9
Velgen opgehaald, 1 heeft een chip bij de rand, nou ja weet niet of ik ze nog beetje bijwerk met schuren en bijspuiten.Als iemand tips heeft, hoor ik het heel graag. Banden besteld en wel Toyos proxes CF2 https://www.banden-pneus-online.nl/autob...proxes-cf2.

Ik heb geen ervaring met Toyo's, vond ze via deze website voor een topprijs. Kijken hoe dat gaat uitpakken.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#10
Zal wel per type verschillen maar wat ik ooit heb ervaren is : redelijk zacht rubber dus grip bij droog maar dan ook bij behorende slijtage. Prima band verder hoor en mooie prijs idd.
39



Reply

#11
Ik heb momenteel ook Toyo's, maar met mijn sportievere rij- en stuurgedrag, vind ik Toyo behoorlijk tegenvallen in de regen. Ik kwam wel van de Uniroyal RainSport af, dat scheelt misschien.
Reply

#12
ja, dat was wat ik graag wilde weten hoe het in regen is, Vredestein trac 2 vond ik goed ook op droog / nat wegdek.Had je het gevoel dat je grip kwijt was op nat wegdek of gevaarlijk werd met de Toyo's? En hoe waren de uniroyal banden op droog wegdek?Het is dat ik Vredestein banden wel in 15'' kon vinden maar verbruik was hoger, dus tja .
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#13
Ik merk dat ik met wat sportiever rijgedrag gewoon sneller (controleerbaar) begin te glibberen als het nat is. Achter heb ik gelukkig nog wel de Uniroyals.

De Uniroyals zijn (mits geen Rainsport 1 of 2) gewoon fijne banden, grip bij nat en droog, daar was ik echt heel tevreden over.
Reply

#14
Even een update, velgen gekocht voor weinig tijdje terug, bleken een miskoop, krom Unhappy Dus nu op zoek naar andere velgen, er is iemand die heeft Ignis velgen 15'' , ET 45 en 5 J .Banden heb ik al gloednieuw, zijn maat 195-50-15. Gaat dit passen op mijn Baleno 2001 of niet? Leuke velgen vinden in d e buurt en een beetje vr een leuke prijs is niet makkelijk heb ik het gevoel.Ik wil ook geen velgen die duurder zijn dan de waarde van de Baleno.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#15
Of de Ignis velgen goed passen op je Baleno?
Dat weet ik niet 43
Maar is richten van je huidige velgen geen optie?
Reply

#16
Ik zou niet weten waar ik dat rond Roosendaal zou kunnen, heb wel gezocht hoor. Moet dan wat verder rijden, dan de kosten ervan. Ik ben dan beter af te kijken voor goede velgen en hopelijk is het dan goed. Lastig om goede tweede hands velgen te vinden. Velgen van 500 euro zijn dan duurder dan waarde van auto is geen optie.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#17
Up en nog wat vragen, heb andere velgen gevonden die ik op oog heb, die hebben een ET van 39, las dat ET van Baleno ( ouder model) 45 is. Gaat dit aanlopen of kan het gewoon op mijn Baleno, heb namelijk al een miskoop met andere velgen en zit niet te wachten op weer e e n Thumbsdown
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#18
ik weet niet wat de orginele maat van de baleno banden zijn. zolang de auto niet verlaagd is is een maatje groter doorgaans geen probleem. een ET verandering van 5 (of 6 in dit geval) word als weinig beschouwd en mag op een dergelijk zachte ophanging verwaarloosd worden.
De J maat is wel een belangrijke, dit is namelijk de breedte van het velgbed en moet dus in verhouding staan met de beoogde band maat. als voorbeeld heb ik een velgbed van 6J (6 inch breed) hierop liggen 185/55R14 banden. dat wil zeggen 185MM breed 55% van de breedte is de hoogte van de wang en R14 is het gat in het midden in inches. 6J = 152mm en op internet las ik dat 10 tot 30MM bredere band dan de J maat het advies is. in mijn gevall zit ik dus net boven de bovengrens met 182mm waar mijn banden 185 zijn.
jouw beoogde j maat met 195 banden zou dus 6.5 of 7J worden met een steek van 4*100 en een ET waarde van 40-50
voor ieder probleem is er een beun oplossing.
Reply

#19
Zitten nu 14'' 185-65-14, bandenmaat 195-50-15 inch is optimaal,alsik naar 15'' wil.Nu weet ik niet wat de J maat is van de velgen die ik op het oog heb, komen van een Astra G af en 7 spaaks, vind ze wel leuk staan op mijn Baleno, dacht eerst 5 spaaks maar is het net niet. Verder is Baleno standaard, dwz niet verlaagd,originele veren met hulpveren achter. De ET waarde van huidige velgen is 42.De Vraagprijs van de Opel velgen, is 100, banden zijn niet zo van belang want ik heb al nieuwe banden, moeten alleen af van mijn miskoop 15'' af en op die van Slopel . Heb helaas niet een betrouwbaar bedrijf om fatsoenlijk banden op te zetten, velen vragen 20euro per band.Dus ET 39 zou geen probleem moeten geven volgens jou?
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.