Regenwater in de auto.
#1
Beste Suzuki fanaten,

Ik heb een Suzuki SX4 2008, rijd er met veel plezier in rond maar heb een probleem. Bij veel regen zoals de afgelopen dagen word de vloer achter de rechter stoel nat. Ik had begin dit jaar het probleem ook maar had de auto toen pas kort en dacht wellicht van het reinigen of iets door de verkoper. Maar nu is de vloerbedekking weer nat. Ik had al met een gieter langs de deur lopen klooien maar dan zie ik niets. Ook in de wasstraat lijkt het niet echt te lekken, Wellicht iemand een tip waar ik kan zoeken na deze lekkage? Had internet al een beetje gezocht maar het lijkt niet iets te zijn wat veel voorkomt. Alvast bedankt. Mvg Fred
Reply

#2
Misschien komt regen niet via de deur binnen,maar via de parafan heb je daar wel eens aan gedacht?Dat het water niet weg kan en dat ergens rubber verduurd is waardoor het water onder je tapijt naar binnen komt .Bij Corsa uit jaren na 2000 is dat ook maar bij de bestuurdersstoel .Weet niet of de SX 4 een interieurfilter heeft.Ik zou bij de motorkap,voorruit met waterslang aan de gang gaan.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#3
(14-06-2019, 11:53)Leibniz Wrote: Misschien komt regen niet via de deur binnen,maar via de parafan heb je daar wel eens aan gedacht?Dat het water niet weg kan en dat ergens rubber verduurd is waardoor het water onder je tapijt naar binnen komt .Bij Corsa uit jaren na 2000 is dat ook maar bij de bestuurdersstoel .Weet niet of de SX 4 een interieurfilter heeft.Ik zou bij de motorkap,voorruit met waterslang aan de gang gaan.

Lijkt me sterk, als het water áchter de bijrijdersstoel ligt.
Ik vermoed eerder een deurrubber, zou eventueel ook kunnen dat de afwateringsgaatjes van je deur verstopt zitten en daardoor je deur één complete vissenkom geworden is!

Is de kofferruimte wel compleet droog onderin?
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

#4
Dat was bij de Corsa ook onwaarschijnlijk hebben bij de dealer ook met slang bij deurrubbers gedaan en niks.Hij kan gewoon met waterslang langs alle kanten proberen en kijken of en waar er water naar binnenkomt.Je kan niks uitsluiten, net als bij een elektrisch probleem.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#5
Dit zijn vervelende problemen. De manier waarop ik dit soort dingen aanpak is de stoelen, bank en vloerbedekking eruit halen.
Reply

#6
Idd Robin en zorgen dat je alles goed droogt, wat ook kan er zit een afvoer van airco en als die verstopt zit, kan het condens van de airco binnenin blijven en onder bijrijders stoel raken. Is ook een mogelijkheid. Verder zorg dat je echt rubberen matten hebt ipv de normale want bij regen etc ideaal en gaat niet in je tapijt zitten. Weet niet hoe de rustpreventie is na 2005 bij Suzuki, van swifts weten we allemaal wel hoe die is de oudere types.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#7
Airco had ikzelf ook aan zitten denken, maar hij gooit het er aan de onderzijde netjes uit. Paravan zou kunnen maar voorin is die droog. Zal de gaten onderin de deur r.a nogmaals checken en anders paneel van de deur verwijderen en kijken wat daarachter eventueel een probleem kan geven. Ik heb juist mijn Seat weg gedaan vanwege een soortgelijke probleem en nu kom ik het weer tegen in deze Suzuki, Heel vermoeiend. Zal idd de bekleding lid gooien aankomende dagen en kranten eronder doen dat het geheel in ieder geval kan aandrogen. Ik ga ermee aan de slag. Bedankt tot zover voor de tips! Dank jullie.
Reply

#8
Zit het plastic nog tussen de deur en de deurkaart? Als dat weg of kapot is loopt het water niet onder uit de deur naar buiten, maar juist naar binnen.
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

#9
Vandaag verder gegaan met onderzoek. Rechter deur paneel acht verwijderd. Eerste instantie leek er niets te zien maar na beter kijken bleek het plastic wat er tegenaan geplakt zit hier en daar los te zitten. Die weer in de kleverige pasta gedrukt. Maar goed was niet overtuigd. Ook omdat het bleek voor bij de stoel en dus niet alleen achter nat te zijn. Dus alle panelen langs de binnenzijde dorpel verwijderd. Dacht wellicht ruitensproeier slang lek. Deze loopt daar ook. Maar helaas. Toen de afwatering airco gecontroleerd....ook deze zit goed vast en is droog. Water gooit die eronder uit. Dan de paravan, 30 liter water erop gegooid.....en ja....droog! ?.....toen de auto weer over de rechterzijde compleet goed nat gemaakt.....en ja hoor....bij de rechter achterdeur precies waar het plastic los zat was het nat aan de binnenzijde vd plastic.....dus waarschijnlijk is dat dus toch de boosdoener geweest. Dus stoel eruit, bekleding opengeklap en laten drogen voor een paar dagen. Het water kan van achter na voren door een kleine tunnel die zit in de stoep balken....hopen dat dit de oorzaak is geweest.....maar wat een gekloot om erachter te komen.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.