Andere toeter/claxon
#41
nieuwe (harde) tatuut's verbruiken vaak meer stroom... Je kunt dan beter een relais plaatsen zodat de stroom door de schakelaar in je stuur minder wordt (vind je schakelaar leuker en gaat 'ie vaak langer mee) en je kunt je nieuwe claxon afzekeren met een korte "hoog vermogen" leiding direct op de accu via de relais naar de claxon...
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#42
Hallo !

Welnu, mij is het gelukt om de Claxon te vervangen op onze Swift (MK6) !!


Ik had de 2-tonige Claxon voor mijn vakantie al thuis liggen en heb 'm nu gemonteerd. Het is de WRC-Claxon, 2-tonig (geen 'hoorn' dus) van het type 'italiaans'/Alfa-achtig geluid.

Zo zat'ie in de verpakking met de geweldige gebruiksaanwijzing:
[Image: P1000632.JPG?imgmax=200] [Image: P1000631.JPG?imgmax=200]


Het resultaat is geweldig !
Er zit nu een mooie sound in, typisch Italiaans of 'Alfa-'sound en niet meer zo'n zielig toetertje:
[Image: Swift%20-%202-tonige%20Claxon.JPG?imgmax=640]

Omdat het de eerste keer was, was het wel even zoeken hoe de bumper er af moest. Als je het weet of hebt gevonden is het 'rete'-simpel:
- Boven 4 schroeven + 2 pluggen los (onder de motorkap)
- 3 pluggen + 1 schroef onder beide spatborden los
- Onder 3 schoeven + 2 pluggen los
De bumper is er dan zo af te halen, waarna je nog wel even de stekkers van de mistlampen moet losmaken.

Het bevestigen van de Claxons ging ook eenvoudig:
- De oude 'miep'-claxon verwijderd (op de foto is rechts het zwarte stangetje nog te zien waar de oude zat)
- Met de verstelbare stangen heb ik ze aan weerzijden gemonteerd (zie foto boven)
- De oude stekker op de rechter claxon geplaatst
- Een draad van rechts naar links doorverbonden (de plus-draad)
- Iedere claxon heeft een eigen massa-draad nodig (dus niet met elkaar verbinden, maar iedere claxon apart met massa verbinden.

En dan doet'ie t !!

Bij het terugmonteren van de bumper, bleek het geheel net niet lekker te passen....Crydoordat de mistlampen ook wat ruimte nodig hebben.
Ik heb de claxons iets naar binnen gebogen (is niet te zien op de foto), wat precies genoeg was.

Voor die paar tientjes (2
<---Swift!---------
[Image: Avatar2.JPG]
Reply

#43
stof eraf geblazen Smile.

hmm maar eens even kijken hoe het bij mijn swift zit. of er ook 2 claxonhuizen zitten of maar 1 (die ik al gevonden hebTongue. wil namelijk wel nieuwe toeterTongue. want zoals gezegd klinkt de huidige toeter nogal slecht.. op DealXtreme al paar leuke gezien alleen die gaan per 2 Tongue. morgen ff kijken onder de kap Biggrin.
Suzuki Swift MK4 verbruik : [Image: 523726_32.png]
Reply

#44
Heb 2 two tone toeters in mijn Baleno gezet,had die ook in me swift, klinkt wat beter dan origineel.Ik heb die van een Fiat via MP gekocht.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#45
(04-09-2012, 19:25)Leibniz Wrote: Heb 2 two tone toeters in mijn Baleno gezet,had die ook in me swift, klinkt wat beter dan origineel.Ik heb die van een Fiat via MP gekocht.

heb je misschien foto'tje van het geheel? dan heb ik een indicatie waar en hoe ik het kan monterenTongue

ik koop er een van Dealextreme Biggrin
Suzuki Swift MK4 verbruik : [Image: 523726_32.png]
Reply

#46
waar zit de claxon bij de Suzuki Swift van bouwjaar 2009 wie kan me aan een electrische schema in pdf bestand voor deze swift 1.3 16 v Automaat helpen kosten worden vergoed .
Reply

#47
Claxon zit op je stuur.
Ford Mondeo 2.0 tdci
Swift Sedan 1.6 "Chucky"
Mazda RX-7 V8 circuit project
Suzuki Swift gti circuit auto

Ring count: 114

Reply

#48
waar zit de claxon van een wagon r+ uit 2000? achter de voorbumper?
Reply

#49
Ja.
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.