Over verhitte motor
#1
Hallo mensen. Ik heb me hier aan gemeld omdat ik een probleem heb met mijn Suzuki swift 2005 3 deurs 1.3.

Als ik tot 130 km per uur rijd is er niks aan de hand.
Ga ik naar 140 stijgt de temperatuur gelijk erg om hoog.
Er word dan ook koelvloeistof uitgesproeid vanuit de bovenkant van het dopje, om de druk te verminderen.

Nu heb ik de waterpomp en thermostaat al laten vervangen. Maar het probleem is daar bij niet opgelost.
Nu denkt mijn garage dat het probleem ligt bij de radiateur maar de radiateur zit er nog niet eens 2 jaar nieuw in., dus dit kan het probleem ook niet zijn zegt garage.

Heeft iemand ooit hetzelfde probleem gehad?
Wie kan me helpen wat dit kan zijn.
We denken nog aan de koppakking maar is op 't oog geen lekkage te zien.

Alsvast heel erg bedankt!
Groetjes Sandra
Reply

#2
Heb je ook dat als je boven de 130 gaat dat het lijkt alsof je een soort van weerstand ervaart bij gas geven?Was bij mij het geval toen mijn swift koppakking naar de knoppen ging. Draai oliedop motor los en kijk of het er niet uitziet alsof je mayonaise hebt op de dop, dat is een teken van koppakking probleem.Lees dit ook eens, maar slag om de arm maar vrees dat het idd je koppakking is. https://www.startpagina.nl/v/vervoer/aut...leer-auto/ Is het wel de juiste thermostaat, en als je rond de 130 blijft waar staat de temp meter dan? +- het midden,net eronder het midden of?Oh ja vermeld ook even je woonplaats, misschien dat een van de mensen hier je kunnen helpen.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.