Geen gasreactie na gas loslaten op de snelweg
#1
Goedenavond allemaal,

Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar kwam daar niet echt verder mee.
Als ik op de snelweg rij met een kilometertje of 120 en dan mijn gas los laat en daarna weer gas geef dan gebeurd er niks. Als ik dan mijn pedaal een seconde of 5 ingedrukt hou dan begint hij pas met gasgeven alsof er niks aan de hand is. Verder geen stoten of zo hij heeft gewoon vertraging in de gasreactie.

Betreft een Suzuki swift 1.3 uit 1999

Als ik het gas los laat en dan de koppeling in trap dan valt de motor ook uit.

Het gebeurd niet elke keer maar wel heel vaak en alléén op de snelweg.

Ik had van het weekend de accu eraf gehad en er weer op gezet en toen was het probleem niet voorgekomen tot vandaag.

Kan iemand mij hier mee helpen?

Bij voorbaat dank!
Reply

#2
Ik heb in dit topic gekeken: https://www.suzukiclubnederland.nl/forum...?tid=26393

En gemeten bij mijn swiftje, als ik hem meet dan is hij 0,00 ohm( Ik hoop dat ik goed gemeten heb). Wat denken jullie, zou de injector het probleem kunnen zijn?
Reply

#3
Zou kunnen ja, kunt een nieuwe bestellen op AliExpress of van de sloop een gebruikte.
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

#4
De 1999 1.3l 4cyl heeft toch een enkele injector in het gasklephuis onder het luchtfilterhuis? Of heeft deze al 4 aparte injectoren. Ik raak een beetje in de war door alles wat ik vindt als ik zoek voor een injector voor deze motor.
Reply

#5
Tot en met 2000 is een monopoint injectie, daarna kwam de multipoint injectie inderdaad.
(Met uitzondering van de GTi uiteraard)
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

#6
€ 8,82 30%OFF | Voor Chevy Geo Metro Suzuki Swift 1.0L1.3L Nieuwe Injector Nozzle 195500-2160 0280150661 15710-60B50 96063614 1955002160
https://s.click.aliexpress.com/e/HYST39m

De schroeven zitten erg vast met borglijm, houdt daar rekening mee. Zorg vast voor nieuwe zou ik denken, ik heb de mijne vervangen voor schroeven met binnen zeskant, makkelijker los te krijgen als de originele kruiskopschroeven. Ook weer lijmen met loctite!
[Image: QALN21U.jpg?1] [Image: FvlY6pb.jpg?1]
Reply

#7
Oké, ik heb vandaag opnieuw gemeten en kwam op 2.1 ohm uit. Gister heb ik verkeerd gemeten. Dan zou hij volgens de beschrijving nogsteeds kapot moeten zijn want hij komt boven die 1 ohm uit.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.