Achterbumper Alto 2010 verwijderen
#1
Een of andere onverlaat is tegen achterbumper van Alto bj 2010 van mijn vrouw gereden met als gevolg een flinke deuk. Helaas geen briefje met contactgegevens achtergelaten....puke
Heeft iemand toevallig een instructie hoe de achterbumper van de Alto te verwijderen ?Smile
Reply

#2
Zal niet zo moeilijk zijn, klep open, bekleding kofferbak opzij dan moeten er bouten zijn die je los kan draaien aan de achterkant waar de klep invalt en dan haal je em er zo af. Met wat logisch nadenken kom je al ver.Weet niet of kofferbak bekleed is, zitten van die drukpluggen, even met kruiskop in midden drukken haal je die zo eruit. Let op als die er zitten zijn ze erg breekbaar.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#3
(17-05-2019, 17:40)Leibniz Wrote: Zal niet zo moeilijk zijn, klep open, bekleding kofferbak opzij dan moeten er bouten zijn die je los kan draaien aan de achterkant waar de klep invalt en dan haal je em er zo af. Met wat logisch nadenken kom je al ver.Weet niet of kofferbak bekleed is, zitten van die drukpluggen, even met kruiskop in midden drukken haal je die zo eruit. Let op als die er zitten zijn ze erg breekbaar.

thx, ga er gewoon aan beginnenWink
Reply

#4
Succes en mocht binnenbumper wat ingedeukt zijn, kan je die over 't algemeen wel recht tikken. Kunststof springt terug door met verfstripper wat te verwarmen. Uitkijken dat je niet teveel op 1 plek blijft.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#5
T is nog makkelijker in jouw geval;
Achterlichten verwijderen, daaronder zitten wat bevestigingspunten. Dan langs de wielkasten zitten nog wat drukkers/schroefjes, en achter de wielkast zit in de hoek van de bumper nog een schroefje aan beiden kanten. Aan de onderkant zitten nog een paar drukkers, en dan kun je de bumper op de hoeken uit de geleider trekken (naar buiten). Dan komt ie dr zo vanaf.
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

#6
Onder het mom van baadt het niet dan schaadt het niet ben ik eerst eens aan de hand van dit filmpje aan de gang gegaan omdat ik vanuit de wielkast gemakkelijk aan de binnenkant bij de deuk kon komen.

deuk uit kunstsof bumper verwijderen met fohn

Na een kwartiertje warm maken en aan de binnenkant wat duwen was de deuk er al grotendeels uit39

Deuk zoals ie was: deuk voor reparatie

Voorlopig resultaat na half uurtje
bumper reparatie met fohn 1

bumper reparatie met fohn 2
Reply

#7
Helaas zie ik de pics niet, en weet niet of anderen het wel zien.Wat ook had gekund heet water van binnenuit gieten.Föhn is een heel bekend trucje.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#8
(19-05-2019, 13:51)Leibniz Wrote: Helaas zie ik de pics niet, en weet niet of anderen het wel zien.Wat ook had gekund heet water van binnenuit gieten.Föhn is een heel bekend trucje.

Linkjes voor foto's aangepast. Sorry stupid
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.