Posts: 3
Threads: 1
Joined: Mar 2014
30-03-2014, 16:37
(This post was last modified: 30-03-2014, 16:40 by janhaakma.)
Heren en Dames
sinds kort hebben wij een swiffer uit 2005 aangeschaft
nu het mooier weer wordt willen we de airco graag aan hebben tijdens onze dageijkse ritjes , Probleem is helaas dat de airco pomp niet aanslaat
Als ik het knopje indruk hoor ik dat de motor wel meer belasting krijgt, en de fin draait ook meer toeren, maar de magneet doet helemaal niets
.
Vraag is zijn er onderdelen kapot of is het gewoon een kwestie van netjes af laten vullen
Alvast vriendelijk bedankt
Posts: 565
Threads: 14
Joined: Mar 2013
Auto: Swift Cabrio + BMW E30
Rij even langs een lokale airco boer, die kan je een indicatie geven of ie leeg is.. of er wat anders aan de hand is.
Beetje lastig om het vanaf hier te leggen als er wat kapot is..
Posts: 447
Threads: 5
Joined: Feb 2014
Auto: Swift Cabrio + Alto
Het kan zijn dat de elektrische magneetspoel in de compressor defect is. Dan wordt de compressor niet gekoppeld met de aandrijving via de multiriem.
Het kan ook zijn dat je hele systeem leeg is van koelmiddel, waardoor die , uit beveiliging, niet aanslaat.
Succes!
Posts: 6.289
Threads: 13
Joined: Jul 2005
Al je hoort dat de motor meer belast wordt dan werkt de koppeling. Of hoor je het toerental oplopen als gevolg van het AC sinaal naar de ECU?
Rijdt inderdaad even langs een goede aircospecialist voor de juiste diagnose.
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project
Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Posts: 3
Threads: 1
Joined: Mar 2014
(30-03-2014, 20:55)The Force Wrote: Al je hoort dat de motor meer belast wordt dan werkt de koppeling. Of hoor je het toerental oplopen als gevolg van het AC sinaal naar de ECU?
Rijdt inderdaad even langs een goede aircospecialist voor de juiste diagnose.
motor wordt meer belast omdat de fin wel direct aanslaat en toeren lopen net hoger (900 toeren )
bij mijn weten moet ie eerst toch zowiezo draaien voordat ie meet dat er te veel/weinig druk is ?
ben nog geheel onbekend met het airco systeem , met verder auto`s geen problemen mee gehad
Posts: 447
Threads: 5
Joined: Feb 2014
Auto: Swift Cabrio + Alto
Nee, een vol systeem staat altijd op druk, of het in gebruik is of niet. Als die druk er niet is, doordat het systeem leeg is, wordt de elektrische magneet niet bekrachtigd.
Posts: 3
Threads: 1
Joined: Mar 2014
(30-03-2014, 21:57)cabrio_rob Wrote: Nee, een vol systeem staat altijd op druk, of het in gebruik is of niet. Als die druk er niet is, doordat het systeem leeg is, wordt de elektrische magneet niet bekrachtigd.
super
dan laat ik dat eerst na kijken
Posts: 5
Threads: 2
Joined: May 2019
(30-03-2014, 20:10)cabrio_rob Wrote: Het kan zijn dat de elektrische magneetspoel in de compressor defect is. Dan wordt de compressor niet gekoppeld met de aandrijving via de multiriem.
Het kan ook zijn dat je hele systeem leeg is van koelmiddel, waardoor die , uit beveiliging, niet aanslaat.
Succes!
Hoe kun je die testen? Rechtstreeks stroom erop?
Posts: 447
Threads: 5
Joined: Feb 2014
Auto: Swift Cabrio + Alto
(19-06-2019, 22:03)Dave01 Wrote: (30-03-2014, 20:10)cabrio_rob Wrote: Het kan zijn dat de elektrische magneetspoel in de compressor defect is. Dan wordt de compressor niet gekoppeld met de aandrijving via de multiriem.
Het kan ook zijn dat je hele systeem leeg is van koelmiddel, waardoor die , uit beveiliging, niet aanslaat.
Succes!
Hoe kun je die testen? Rechtstreeks stroom erop?
Op die magneetspoel zou je 12 volt kunnen zetten en kijken of de pomp gaat draaien.
Als het systeem geen druk meer heeft, zou ik die beveiliging , vaak een drukschakelaar, niet overbruggen, maar het systeem nieuw laten vullen.
Posts: 2.672
Threads: 109
Joined: Dec 2004
Auto: Baleno Estate, 1.8GTX
Rob, blijkbaar is de airco bijgevuld maar slaat die niet aan, heeft er nog 3 topics over geopend. Denk toch maar terug nar de aircoboer en de boel afpersen, kijken of die niet lekt.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.