Trillen van Alto een producteigenschap?
#1
Beste Suzuki liefhebbers,

Mijn naam is Marco en ik hoop dat jullie mij met iets kunnen helpen:

Drie weken geleden heb ik voor mijn vrouw een Suzuki Alto uit 2013 met 120k km gekocht. Bij de proefrit bleek de Alto, met name tussen de 60 en 90, vrij heftig te trillen. Met de dealer (geen Suzukidealer) afgesproken dat hij het trillen zou verhelpen en de deal rond gemaakt.

Nu krijgen ze de trilling maar niet uit de auto. Ze geven aan advies ingewonnen te hebben bij een Suzuki dealer en zeggen dat dit een producteigenschap van de Alto is, wat ik zelf nogal vreemd vind.
Ik heb zelf een vijftal Suzukidealers gebeld en die weerspreken dit; ‘een auto hoort niet te trillen’.

Ik heb aangegeven geen trillende auto te willen, ook i.v.m. veiligheid voor vrouw en kids.

Wat is jullie mening/ervaring?

(De ingeruilde auto hebben overigens ze al van de hand gedaan)

Bedankt!

Groeten,
Marco
Reply

#2
- Heb je de auto met of zonder Bovag-garantie gekocht?

- Je kunt ermee naar een andere garage gaan (hoeft niet per se merkgebonden te zijn) voor een second opinion. Bij een goede garage moeten ze dit gewoon kunnen oplossen.

- Als je je woonplaats invult in je profiel, misschien dat er een forummer een goede garage weet in de buurt.
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

#3
Wat hebben ze al geprobeerd en uitgesloten? Wielen gebalanceerd, auto uitgelijnd.?
39



Reply

#4
dit kan een hoop dingen zijn voor banden , uitleinijg balanceering krom wiel
Deuk in een wiel ga zo maar
Door het hoort niet komen zij der niet uit beng je hem
Toch naar een bovag garage zijn ze der zo uit lijk me
Suzuki swift summon 1,3 v16 Thumbsdown
fiat grande Punto Thumbsdown

Toch weer Suzuki swift 1.6 sport 39 Idea
Reply

#5
Bedankt voor de reacties!

Ik heb de auto bij een Bovag bedrijf gekocht maar zonder aanvullende Bovag garantie.

Uitlijnen, balanceren en nieuwe banden hebben ze sowieso al geprobeerd. Verder weet ik niet precies.

Ik heb de auto overigens nog niet in mijn bezit (ook nog niet betaald). Wel de in te ruilen auto al ingeleverd, die is al doorverkocht dus kan de koop ook niet meer ongedaan maken.
Reply

#6
M'n eerste Alto trilde wel een beetje rond de 70 km/u. Uitlijnen en balanceren hielp wel, maar als je er goed op lette, trilde de auto een beetje. Bij andere snelheden niet.
M'n tweede Alto trilde in z'n geheel niet.
Reply

#7
Dat een alto hoort te trillen is onzin. Er zit dan ergens een onbalans.

Het is niet bij remmen? --> dan is het niet je remschijf
Is het weg als je een hele flauwe bocht neemt? --> dan zou het je fusee kogel kunnen zijn (speling)

Verder de zaken die al genoemd zijn...
Reply

#8
Weet jij wat er allemaal ondertussen al vervangen is?
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.