Lawaai Suzukis S-Cross sx4
#1
Het dashboard maakt rare trilgeluiden. Verder "tikken" beide zijruiten boven de 100 km/u. Ook nog een "fladderend" geluid boven de 100 km vanuit midden dashboard.

Het betreft een auto gekocht in mei 2018. Suzuki sx4 -S-Cross 1.4 exclusive boosterjet automaat.

Zijn er meer mensen die deze onaangename herrie ervaren? Mijn garage kon het niet vinden. Ik heb er al hier en daar plastic tussen gestopt, wat het trillen dempt. Verder is het zo dat hij het niet altijd doet, maar wel als de motor resoneert met een lage brom bij het optrekken. Ik hoor graag van de ervaringen...
Reply

#2
Je kan beter rubber tussen stoppen ipv plastic rondom dashboard.Je hebt garantie dus ik zou teruggaan naar de dealer en laat hem oplossen. Al eens gekeken op autoweek review van gebruikers?
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#3
(01-05-2019, 22:32)Leibniz Wrote: Je kan beter rubber tussen stoppen ipv plastic rondom dashboard.Je hebt garantie dus ik zou teruggaan naar de dealer en laat hem oplossen. Al eens gekeken op autoweek review van gebruikers?

Bedankt, zal ik doen.

(02-05-2019, 19:10)keesvd Wrote:
(01-05-2019, 22:32)Leibniz Wrote: Je kan beter rubber tussen stoppen ipv plastic rondom dashboard.Je hebt garantie dus ik zou teruggaan naar de dealer en laat hem oplossen. Al eens gekeken op autoweek review van gebruikers?

Bedankt, zal ik doen. Hebt u soms dezelfde ervaring. Het is een prima auto verder, ik vind het jammer dat deze bijgeluiden zo blijven emmeren.
Reply

#4
Ik rij zelf een Baleno oude type 1.8 en daarvoor een swift en ja die rammelt ook wel eens. Als je geen referentiepunten hebt dan maal je er ook niet om. Kunststof werkt nu eenmaal, bij warm en koude, maar je kan wat rubber of vilt gebruiken( in bouwmarkt te krijgen voor bv onder tafel of stoelpoten) om gepiep en gerammel wat te dempen.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#5
(01-05-2019, 19:50)keesvd Wrote: Het dashboard maakt rare trilgeluiden. Verder "tikken" beide zijruiten boven de 100 km/u. Ook nog een "fladderend" geluid boven de 100 km vanuit midden dashboard.

Het betreft een auto gekocht in mei 2018. Suzuki sx4 -S-Cross 1.4 exclusive boosterjet automaat.

Zijn er meer mensen die deze onaangename herrie ervaren? Mijn garage kon het niet vinden. Ik heb er al hier en daar plastic tussen gestopt, wat het trillen dempt. Verder is het zo dat hij het niet altijd doet, maar wel als de motor resoneert met een lage brom bij het optrekken. Ik hoor graag van de ervaringen...

Het tikken van die ramen herken ik wel, zeker boven de 100 km/uur en met een flinke wind op de zijkant.

Ik ben ook bij de dealer terug geweest en zelfs met andere S Cross-sen gereden en ze deden het allemaal.

Dealer zegt dat het komt door de zijwind en doordat het rubber nog nieuw is, naarmate je er mee blijft rijden wordt het minder en dat klopt.

Nu net weer een nieuwe wagen ingeruild en ik hoorde het bij de proefrit ook weer terwijl het bij mijn oude eigenlijk niet meer voor kwam, behalve dan bij windkracht 7 plus of zo?

Ook nog gevraagd of er iets mee gedaan kon worden met een raamspoiler, bij de nieuwe S Cross, dealer rade die raamspoilers af omdat het onder het rubber geplaatst moet worden. Het zou niet gaan helpen, en die spoilers blijven niet altijd nieuw. Zodra je ze er af zou halen dan bleef je dit altijd zien aan de rubbers en daardoor zou het er minder mooi uit gaan zien.

Voorlopig dan maar even weer dat tikken ondergaan, totdat het weg is of ik mij er niet meer aan stoor.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.