stuur rechtzetten alto
#1
ik wil het stuur in de alto iets rechtzetten, uitlijnen is niet nodig is oke, auto rijd perfect rechtt, stuurt goed en banden slijten niet raar.

ik zie een inbusboutje rechts van het stuur zitten achter het stuur, is het voldoende om deze los te draaien en het stuur recht te zetten

lijkt mij de enigste mogelijkheid, ik vind er werkelijk niets over terug op internet

wie kan mijn de tip geven.

altootje is nu bijna een jaar in bezit, tot nu toe oke, wel apk afkeur op remverschil achter en hoesje stuurhuis, beide zelf vervangen en dadelijk weer een herkeuring, rijd prima en betrouwbaar ook, start al als ik naar de sleutel kijk zeg maar.

groetjes peter
Reply

#2
Enige juiste manier is uitlijnen.

Dit is sowieso aan te raden na het vervangen van je stuurhuishoes, ik neem aan dat je dan ook de spoorstang los gehad hebt?
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

#3
en de fuseekogel is losgeweest, maar met een schuif maat exact weer op 8,4 mm gezet,

zie niet in waarom de uitlijning dan moet, staat op de 1/10mm het zelfde e de rest zijn vaste afstellingen..


rijd goed, stuurt goed, remt recht ..gaat niet te licht , niet te zwaar en blijft recht door rijden met remmen en banden slijten goed...….staat nu exact hetzelfde.


volgende garage moet je het liefst om de 6 maanden uitlijnen, volgende mond hygieniste elke maand een behandeling is het beste...snap die adviezen wel..

geen enkele aanwijzing dat ik het zou moeten doen, stuur stond al niet recht voor dat ik het hoesje ging vervangen en staat nu op dezelfde stand, en wil hem gewoon rechtzetten.....


daar vraag ik om ! is dat het inbusje wat ik los moet draaien ?

op de w
(26-04-2019, 15:15)remytjuh1994 Wrote: Enige juiste manier is uitlijnen.

Dit is sowieso aan te raden na het vervangen van je stuurhuishoes, ik neem aan dat je dan ook de spoorstang los gehad hebt?
Reply

#4
Nee, het kan niet op een andere manier.
Succes met dingen loshalen, je kunt ook de centrale moer loshalen en je stuur 20 graden verdraaien.
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.