Bedrading achteruitrijcamera
#1
Hallo,
ik wil in mijn Swift van 2014 een achteruitrijcamera monteren maar ga er vanuit dat er geen bedrading aanwezig is.
Weet iemand wat de handigste manier of route is om de kabel van achter naar voor te leggen, is er bijv een bedradingskoker of zo iets aanwezig ?
Als iemand het weet hoor ik het graag.
Reply

#2
De swift swift sport vanaf 2011 heeft standaard parkeersensoren achter dus ik denk dat de swift vanaf 2010 die optie heeft. Als het die optie zou er denk ik wel een voorbereiding moeten zijn voor parkeersensor+camera maar zeker weten doe ik dat helaas ook niet. Weet de dealer het? Niets in de handleiding er over?
39



Reply

#3
Bij die van mij heb ik video en voedingkabel van achteren naar voren getrokken onder het tapijt en met tiewraps vastgezet aan kabelboom en via kabeltrekker door rubber en thule van achterklep . Kabel naar buiten heb ik door kentekenverlichting eruit te liften en camera aan bout van kenteken verlichting vastgezet met een beugeltje.Moest trouwens wel een gaatje maken, die ik met stift bijgewerkt heb zodat de boel niet gaat roesten. Zit er al bijna 2 jaar in, werkt prima, er zijn wireless systemen ben er geen fan van mar dat kan ook. Aansluiten is niet moeilijk maar netjes de boel wegwerken, heeft me paar dagen gekost omdat ik ook achter dashboard moest zijn en niet gelijk alles werkte.Ik heb zowel sensoren als reversecam en eerst had ik een andere, maar die ik nu heb was 45 euro in VS besteld, maar beeld is supergoed!
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#4
(26-04-2019, 12:55)Tomswiftswiftswift Wrote: De swift swift sport vanaf 2011 heeft standaard parkeersensoren achter dus ik denk dat de swift vanaf 2010 die optie heeft. Als het die optie zou er denk ik wel een voorbereiding moeten zijn voor parkeersensor+camera maar zeker weten doe ik dat helaas ook niet. Weet de dealer het? Niets in de handleiding er over?

2012 sport?+ heeft allen sensoren geen camera en ook geen voor bereiding anno 2014-2015 kwam der een facelift van de 1.2 hier in zijn pas schermen als radio gegaan als optie op de swift tw van ruim 1400 met navi benelux hier zat wederom geen camera bij en na mij weten ook geen optie op de radio van af 2014-2017 is op de sport dit ook geen optie geweeest uit de fabierk dus heeft een sport 2012-2017 zoon scherm kan het wel orgineel suzuki zijn maar zekker niet orgineel uit de fabierk ook heb ik tot op heede niet echt mooie camera,s gezien die een beetje netjes weg gepropt konden worden
Suzuki swift summon 1,3 v16 Thumbsdown
fiat grande Punto Thumbsdown

Toch weer Suzuki swift 1.6 sport 39 Idea
Reply

#5
Je kan ook camera nemen die je in de bumper kan wegwerken, of rond kentekenplaat. Die die ik heb is prima en of die nu wel of niet zichtbaar is is voor mij van weinig belang. Beeld is voor mij nummer 1. Ik zal kijken of ik nog kan vinden welk merk het is.Je zou hem ook op je dakspoiler kunnen monteren.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.