Suzuki Swift 1.2 Bandit || Nieuwe foto's
#1
Hoi, ik ben Rick en sinds zaterdag zijn wij in het bezit gekomen van een nette Suzuki Swift 1.2 Bandit EASSS uit 2013 met nog net geen 50k op de teller en in de mooie kleur Cool Pearl White. Staat mooi naast mijn witte auto 39

[Image: 1k0.jpg]

[Image: 360.jpg]

Fabrieksaf 16 inch lichtmetaal met bijzonder weinig tot geen stoeprandschade. Wij zijn naar mijn weten de tweede eigenaar en de auto is altijd dealer onderhouden geweest. Zelf zit ik al te kijken naar 17inch JR3 velgen in de kleur brons, maar mijn vrouw denkt daar anders over Tongue

We hebben de auto aangeschaft als tweede auto, zodat mijn vrouw veel veilige kilometers kan maken aangezien zij vorig jaar zomer haar rijbewijs in één keer heeft gehaald. Bijkomend voordeel is dat deze auto een stuk zuinig dient te zijn dan mijn eigen auto, dus tevens ideaal voor woon-/werkverkeer. Een vijfdeurs was een must gezien wij een zoon van bijna 3 hebben. Helaas geen Swift sport. Ik ben ook nog opzoek geweest naar een nette Yaris 1.3 (105 pk) maar die heb ik niet kunnen vinden binnen het budget en kilometerstand.

De start/stop sticker op de achterklep heb ik laten verwijderen en ook is de auto voorzien van parkeersensoren. Erg netjes allemaal Smile

Enig minpuntje zijn de droogtescheurtjes in het loopvlak van alle vier de banden. De banden zelf komen van oktober 2012 en zijn dus de banden waarmee de auto naar Nederland is gekomen. Een rondje Ring zou ik er niet mee durven. We hebben een jaar garantie gekregen dus even kijken wat ze er van gaan vinden. Hebben jullie nog tips qua nieuwe banden? Is een daily drive, maar wil wel gewoon goed grip hebben. Een A-merk heeft dus wel de voorkeur ook al zegt dit niets. Mijn Bridgestone Potenza S001 XL gingen na twee jaar al scheurtjes op de wangen vertonen.

Plannen:
JR3 wielen in het brons
Vanaf de B-stijl ramen tinten
Frontlip
Mistlampen set oem geel
Reply

#2
welkom
Reply

#3
Welkom Rick

Veel plezier met je Suzuki Biggrin
Reply

#4
Goodyear efficient grip
Reply

#5
Welkom ik rij op :
https://www.autobanden-365.nl/b-type/Uni...ort+3.html
Die banden plakken aan de weg
Suzuki swift summon 1,3 v16 Thumbsdown
fiat grande Punto Thumbsdown

Toch weer Suzuki swift 1.6 sport 39 Idea
Reply

#6
Vandaag van werk terug naar huis gereden, wel heel anders dan ik gewend ben. Maar goed, je komt van a naar b, duurt alleen wat langer Tongue

Banden moet ik nog ff kijken, wat is de standaardmaat? Daar heb ik dan niet op gelet, hoogte was 55 geloof ik. Zullen wel 195 bandjes zijn.
Reply

#7
185Wink goodyear is wel aan te bevelen. Bridgestone wel snel droog idd.
39



Reply

#8
St banden maat is 185-55-16 als ik me niet vergis van een 1.2 de sport is
195-45-17 ik zelf rij op 205-45-17 op 7,5j denk als ze op zijn dat ik even een gebruikt setje 215 wil passen als het dan goed is en niet aan loop leg ik der 215-45-17 op 7,5j k denk echter dat ik wel de overstap naar semi slicks doe aangezien ik tegen die tijd een zomer set wil hebben en een goede winter set of als winter gewoon al season dat ik voor meetings en hartje zomer/trackdays wat ik dus wil gaan doen semi heb
Suzuki swift summon 1,3 v16 Thumbsdown
fiat grande Punto Thumbsdown

Toch weer Suzuki swift 1.6 sport 39 Idea
Reply

#9
Mja dit is gewoon dagelijks vervoer. In de garage heb ik een rappere jongen staan. Die staat standaard al op 245 banden.

Misschien in de toekomst JR3 wielen voor in de zomer en deze voor in de winter.

Edit:
De dealer heeft nog Bridgestone 5k oude banden en wilt deze tegen montagekosten wel gratis leveren. Ondanks de hoge prijs voor montage, € 95 daar heb ik bij mijn banden adres een krachtvariatie balanceren voor, toch een hele goede deal.

Bedankt voor alle reacties!

Ik zie nu dat de foto niet zichtbaar is. Vreemd op een ander forum werkt het wel.
Reply

#10
Op dit (ouderwetse) forum is het nog nodig om een .jpg extensie te hebben bij een link naar een foto. Aangezien die er niet bij staat, is het op zich niet zo verwonderlijk dat hij niet te zien is.
Reply

#11
Ah, nou ik heb er weinig verstand van. Het is nog een 13 in een dozijn Swift, dus geen bijzondere foto.
Als het aan mij lag zou ik het volgende doen: bronzen JR3 wielen, 17 inch denk ik, lip eronder en vanaf de B-stijl blinderen (Sungard folie).

Maar goed het is mijn auto niet Tongue
Blijft er geld voor een Öhlins schroefset voor mijn eigen auto over Wink
Reply

#12
Als die Swift nou niet zo bijzonder is, ben ik inmiddels wel benieuwd naar die andere auto die je steeds noemt. De meeste hier zijn Suzuki liefhebbers, maar verder is iedereen toch in eerste instantie vooral autoliefhebber.
Reply

#13
Ik heb een STI uit 2009. Van de week weer een aantal maal rond getuft in de Swift. Alles gaat lekker soepel, ik hoor wel een rammeltje, uitlaat? En ik hoor bij het afrijden van de oprit de veren. Verder is dat ding nog gevaarlijk ook :p Door het gebrek aan rijbeleving rijd ik er overal te hard mee heb nog nooit zoveel op de teller moeten kijken.

Ander nadeel is de hoge zit waardoor ik vaak moet bukken om stoplichten te kunnen zien. De stoel staat op z’n laagste stand.
Reply

#14
Apart. Ik ben alleen bekend met swift gti's en swift sport maar daar is rijbeleving (fun en snelheidsbeleving) juist weer hoog en 1 van de reden om juist voor een swift te gaan. Zoals fiesta st dat bijvoorbeeld ook aardig doet. Maar het valt nog niet tegen dan.. Ondanks dat de sti natuurlijk andere koek is.
39



Reply

#15
Maar een Swift GTI of Sport is al heel anders dan een ‘normale’ Swift. Is voor ons puur een autootje voor erbij. Zo doet mijn vrouw rijervaring op en leen ik hem voor boodschappen, naar de sportschool, etc.
Zo’n STI valt totaal niet te vergelijken, dubbele cilinderinhoud en een turbo. Vriend van mij heeft altijd STI’s gereden. Zijn uitstapje naar een nieuwe Focus RS heeft een maand geduurd, toen is hij weer terug naar een STI gegaan.

Het is dat we een budget hadden en aan vijfdeurs vastzitten anders was een Sport zeker de voorkeur geweest. Maar vergeet niet, het is de eerste auto van mijn vrouw. Dan wil je geen race bakkie. Voor mij persoonlijk zal ik nog wel een 150pk op 800-900 kg willen hebben. Had nog rond gekeken naar een Colt CTZ Ralli Art.
Reply

#16
Colt ralliiart is inderdaad ook leuk. Heb zelf ook naar een witte van 2010 gekeken maar als suzuki liefhebber toch weer voor suzuki gekozen. De ralliiart is wel iets sneller op papier dan de swift sport van 2006-2016
39



Reply

#17
Zou best kunnen dat hij sneller is, een stuk lelijker ook :p
Zo’n Swift oogt beter en is volgens mij ook wat makkelijker op de markt te vinden.
Reply

#18
(27-04-2019, 16:30)Ciedric Wrote: Maar een Swift GTI of Sport is al heel anders dan een ‘normale’ Swift. Is voor ons puur een autootje voor erbij. Zo doet mijn vrouw rijervaring op en leen ik hem voor boodschappen, naar de sportschool, etc.
Zo’n STI valt totaal niet te vergelijken, dubbele cilinderinhoud en een turbo. Vriend van mij heeft altijd STI’s gereden. Zijn uitstapje naar een nieuwe Focus RS heeft een maand geduurd, toen is hij weer terug naar een STI gegaan.

Het is dat we een budget hadden en aan vijfdeurs vastzitten anders was een Sport zeker de voorkeur geweest. Maar vergeet niet, het is de eerste auto van mijn vrouw. Dan wil je geen race bakkie. Voor mij persoonlijk zal ik nog wel een 150pk op 800-900 kg willen hebben. Had nog rond gekeken naar een Colt CTZ Ralli Art.

Dus je heb een 1.2 genomen omdat je dan een 5 deurs heb stupid wis je dat de 1.6 der ook in een 5 deurs is 42Tongue ps drop eens wat fotos ben wel benieuwt
Suzuki swift summon 1,3 v16 Thumbsdown
fiat grande Punto Thumbsdown

Toch weer Suzuki swift 1.6 sport 39 Idea
Reply

#19
Nee ik heb deze 1.2 gekocht omdat hij binnen het budget viel (hoewel € 750 daar boven), dealer onderhouden + garantie en nog geen 50.000 kilometer op de teller. Daarentegen heb ik geen 1.6 aangeboden gezien met een lage km stand en onder de 10k.

Foto’s staan op mijn Google foto’s, voormalig Picasa, account en laat dit forum niet zien.
Reply

#20
K load alles via tynipic op en coppy dan de img link dan komt de foto hier op het forum te staan
Suzuki swift summon 1,3 v16 Thumbsdown
fiat grande Punto Thumbsdown

Toch weer Suzuki swift 1.6 sport 39 Idea
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.