Suzuki Swift 2006
#1
Goedendag,

Ik had een vraag, sinds kort eigenaar van deze auto.

Als de auto een dag heeft stil gestaan dan is het rempedaal hard.
Eenmaal de auto aan kan ik de rem weer normaal intrappen, alleen remt hij voor mijn gevoel wel laat....

Als ik de auto start, kan ik dus niet de rem indrukken.

Iemand een idee?

Groetjes Pascal
Reply

#2
Dat is redelijk normaal, na een dag stilstaan heb je geen rembekrachtiging meer door het weglopen van het vacuüm in de bekrachtiger.
Zodra je de motor start heb je rembekrachtiging, als je dan de motor af zet kun je nog 3x bekrachtigt remmen ongeveer. Daarna moet het pedaal weer hard zijn, probeer dit maar eens. Als t goed is krijg je dan hetzelfde gevoel.
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

#3
Klopt, het zelfde heb ik na 3/4x pompen.

Ik was dit niet gewent, mijn oude fiat punto kon je zelfs na een week gewoon de rempedaal helemaal naar beneden trappen als deze uit was, ik ben ook nog een bedrijfswagen (opel vivaro uit 2019) deze kan je ook altijd gewoon op de rem trappen, tot je begint te pompen dan is deze wel hard, maar niet uit zichzelf...

Wat mij nog iets opviel, de swift remt laat voor mijn gevoel vergeleken met de vivaro, de remolie reservoir is tot de max gevuld, de remblokken zien er goed uit en de remschijven zien er goed uit.

Misschien ligt dit allemaal wel ook gewoon aan mezelf, omdat ik voor de rest in een vivaro rij...
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.