Deur sluit niet goed!
#21
Daar was ik al bang voor Cry
dan houd het een beetje op voor mij ben ik bang...
Reply

#22
(31-12-2015, 11:18)DJLP Wrote: Daar was ik al bang voor Cry
dan houd het een beetje op voor mij ben ik bang...

Is het bij jou nog gelijkt met de deur ? want ik zit namelijk met zelfde probleem, Alleen bij mij kan ik echt de deur bewegen haha echt speling zit er in,

hoe heb jij dat gedaan ?

Tank
Old skool because its betttaaa
Reply

#23
Die Swift is al lang geleden verkocht... met speling op de deur.

De Carry was een kwestie van het plaatmateriaal terug buigen, maar de scharnieren zijn nog goed. Dus dat is net even wat anders. Daar zat geen speling op
Reply

#24
Hmm vrees dan toch even uit elkaar halen
Old skool because its betttaaa
Reply

#25
Even een oud topic opgevist, want mijn bovenste (uiteraard linker) deurscharnier van de Alto Mk3 heeft veel speling.
Nu zit het scharnier best simpel in elkaar: het geheel draait over een deurpen (soort stift met plat bovenstukje), die onderaan met een circlip vastgeklikt zit.
Bij mij is duidelijk de pen zelf erg ingesleten, door gebrek aan smering denk ik.
Cirlip eruit wippen, pen van onderuit omhoog eruit tikken en vervangen zou de oplossing moeten zijn.
Moet je alleen wel een nwe pen kunnen vinden, dus vandaag ff langs de Suzuki dealert gereden (in Schoonrewoerd) en hoezee, hoera: nog leverbaar! 45

Kosten: 11,- incl BTW, vandaag besteld, morgen in huis 39

Morgen ff ophalen en monteren dus.
Reply

#26
Nou, de deurpen met het opvolgende onderdeelnummer bleek toch een compleet scharnier te zijn..
Gelukkig was de prijs nog steeds maar 11 euro Smile

[Image: 49066559246_3fd0442b37_z.jpg]

En het nwe scharnier is idd iets anders in zoverre dat de pen niet losgehaald kan worden (boven en onder zijn 'platgeslagen').
Monteren is idd het spatbord eraf halen en dat was toch net ff wat meer werk dan gehoopt.
Lastigste was het bevestigingsboutje onder de plaat van de ruitenwissers:
[Image: 49066559281_49a196ccc6_z.jpg]

[Image: 49066559266_acf77166c2_z.jpg]

[Image: 49066771547_28f6b8fe14_z.jpg]

Deur sluit weer perfect!
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
2 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.