Ashoesspreider van HBM
#1
Beste allen, zag van de week een aanbieding voor ashoesspreider voor bv vervangen homokineethoes zonder dat je homokineet eraf hoeft te halen. Hier is de link ervan https://www.hbm-machines.com/producten/h...s-spreider. Deze werkt op universele hoezen die zijn wat rekbaarder heb ik begrepen. Bij de Suzukidealer zijn ashoezen universelen paar jaar terug al 45 euro. Op ebay heb je dezelfde maar dan de helft van de prijs.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#2
Zo’n universele rekhoes is makkelijk monteren, maar gaat erg kort mee. Kun je t jaar erna weer aan de slag. Normale universele hoezen kosten ook maar €20-30 en gaan net zo lang mee als origineel.
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

#3
Bij de dealer Remy had ik eerst originele waren 45 euro, daarna 90 euro,dus verkocht de dealer me universele vr 45. Ik weet niet van welk merk,maar op ebay waren zelfde 25 euro per set! Dit ding kan universele aan, heb ook een homokineet trekker dus voor mij geen probleem.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#4
Kijk eens op Autodoc, daar kosten ze maximaal €10 voor mijn Baleno. En dan heb je de stevige hoes, die wél heel blijft.
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

#5
Prijs is zeker niet te hoog voor dit gereedschap. Je hebt wel een compressor nodig voor de perslucht.

Een nieuwe complete homokineetset met ashoes , vet en klemmen e.d. kost ook maar 18 euro. Tenminste voor mijn Swift. Daar zou ik dan voor gaan.
Reply

#6
Rob, mijn doel was om het vervangen makkelijker te maken, soms gebeurt het dat je homokineet er niet zo af krijgt en slaan zie ik niet zo zitten. Dan is dit gereedschap een goed middel om homokineet er niet af te halen.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#7
Als je dan toch voor budget/ weinig moeite wil gaan kun je ook deze pakken;
https://www.amt.nl/werkplaats-onderhoud/...n-10149648
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

#8
Ik vind dat lijmen niks, zelf heb ik zowel een ashoesspreider als een homokineet trekker( kostte maar liefst 27 pleuro paar jaar terug). Ashoezen van autodoc maakt het merk wat uit Remy?
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.