Man man man het wil maar niet lukken met mijn swift....
#1
Dag allemaal!

Ik heb laatst een motorswap gedaan! Wat een klus was dat... Uiteindelijk is het gelukt en heb ik er enorm veel van opgestoken. Nu heb ik een probleempje wat ik niet helemaal op het forum heb kunnen vinden.

Ik heb nu een g13ba motor uit 1997 met de kabelboom van die uit 2000. Ik weet niet of dit uitmaakt maar ik vermeld het toch even.
Ik heb alle stekkers netjes in elkaar geklikt en weet zeker dat alle slangen en buizen goed zitten.

Nu zit ik met het dingetje dat de motor, toen ik hem voor het eerst startte, 3500 toeren liep op stationair! Ik vond dit een beetje overdreven en na zelf wat pielen zit ie rond de 1500 toeren. Dit vind ik nog wel veel. Toen de vorige motor het nog deed liep ie netjes rond de 900 toeren.
Nu heb ik een lpg installatie in mijn auto en liep die op mijn vorige motor helemaal top. Als ik deze motor op lpg laat lopen valt ie zelfs uit omdat het toerental enorm zakt.

Ook loopt ie enorm onregelmatig en heb ik het idee dat mijn automatische choke dat pennetje alleen maar heen en weer aan het duwen is. Hierdoor schudt alles ook heen en weer denk ik.

Verder heb ik een perfecte vonk en prima kabels en verdelerkap. De motor staat op tijd maar ik heb wel zwarte bougies. Oja, er komt ook ergens een zuigend geluid weg. Ik weet nog niet helemaal wat dit is.


Heeft iemand, na het lezen van dit enorme bericht, enig idee wat ik kan doen om er weer rustig en veilig in te rijden? Idea

Ik hoor het heel erg graag!
Groetjes,
Lukas!
Reply

#2
Zuigend geluid zal een vacuüm lek zijn, wat goed je klachten kan verklaren.

Dus eerst even op zoek naar het lek, dat lukt het makkelijkste met remmenreiniger, even hier en daar bij de slangen spuiten, mocht je verschil in motorloop horen dan zit je in de buurt.
Reply

#3
T zal ook wel een flink lek zijn als je m hoort lekken. Is er dezelfde motor in gegaan als die eruit kwam?

Achterop het inlaatspruitstuk zit volgens mij een pijpje waaraan een vacuumslang van de rembekrachtiger hoort te zitten, deze wordt nog weleens vergeten omdat ie niet direct in het zicht zit.
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

#4
1500 toeren als je motor start is normaal, daalt als het goed is later naar rond de 900. Er zijn op youtube filmpjes hoe je vacuumlek kan vinden met een sigaar. Finding vacuumleak with a cigar of finding vacuumleak with smoke in youtube zoekvenster. succes.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#5
(18-03-2019, 22:53)Leibniz Wrote: 1500 toeren als je motor start is normaal, daalt als het goed is later naar rond de 900. Er zijn op youtube filmpjes hoe je vacuumlek kan vinden met een sigaar. Finding vacuumleak with a cigar of finding vacuumleak with smoke in youtube zoekvenster. succes.

Hahahaha wat een heerlijke kerel. Ik ga het zeker even proberen, bedankt!
Groetjes,
Lukas!
Reply

#6
JAAAAAAAAA HET IS GELUKT!!!! Man wat een operatie was dat. Hij lloopt perfect nu! Ik heb alls nagekeken en verbaasde mijzelf met het feit dat ik een slangetje vergeten ben aan te sluiten! Hierdoor had ik problemen met de vacuum. Na het slangetje vastgemaakt te hebben liep die meteen als een zonnetje zowel op benzine en op lpg!

Bedankt allemaal voor de tips!

394542
Groetjes,
Lukas!
Reply

#7
(18-03-2019, 18:43)Bo652 Wrote: Zuigend geluid zal een vacuüm lek zijn, wat goed je klachten kan verklaren.

Dus eerst even op zoek naar het lek, dat lukt het makkelijkste met remmenreiniger, even hier en daar bij de slangen spuiten, mocht je verschil in motorloop horen dan zit je in de buurt.

Dat dus 42Maar fijn dat je het gevonden hebt, en nu lekker karren met dat ding39
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.