18-03-2019, 18:29
Dag allemaal!
Ik heb laatst een motorswap gedaan! Wat een klus was dat... Uiteindelijk is het gelukt en heb ik er enorm veel van opgestoken. Nu heb ik een probleempje wat ik niet helemaal op het forum heb kunnen vinden.
Ik heb nu een g13ba motor uit 1997 met de kabelboom van die uit 2000. Ik weet niet of dit uitmaakt maar ik vermeld het toch even.
Ik heb alle stekkers netjes in elkaar geklikt en weet zeker dat alle slangen en buizen goed zitten.
Nu zit ik met het dingetje dat de motor, toen ik hem voor het eerst startte, 3500 toeren liep op stationair! Ik vond dit een beetje overdreven en na zelf wat pielen zit ie rond de 1500 toeren. Dit vind ik nog wel veel. Toen de vorige motor het nog deed liep ie netjes rond de 900 toeren.
Nu heb ik een lpg installatie in mijn auto en liep die op mijn vorige motor helemaal top. Als ik deze motor op lpg laat lopen valt ie zelfs uit omdat het toerental enorm zakt.
Ook loopt ie enorm onregelmatig en heb ik het idee dat mijn automatische choke dat pennetje alleen maar heen en weer aan het duwen is. Hierdoor schudt alles ook heen en weer denk ik.
Verder heb ik een perfecte vonk en prima kabels en verdelerkap. De motor staat op tijd maar ik heb wel zwarte bougies. Oja, er komt ook ergens een zuigend geluid weg. Ik weet nog niet helemaal wat dit is.
Heeft iemand, na het lezen van dit enorme bericht, enig idee wat ik kan doen om er weer rustig en veilig in te rijden?
Ik hoor het heel erg graag!
Ik heb laatst een motorswap gedaan! Wat een klus was dat... Uiteindelijk is het gelukt en heb ik er enorm veel van opgestoken. Nu heb ik een probleempje wat ik niet helemaal op het forum heb kunnen vinden.
Ik heb nu een g13ba motor uit 1997 met de kabelboom van die uit 2000. Ik weet niet of dit uitmaakt maar ik vermeld het toch even.
Ik heb alle stekkers netjes in elkaar geklikt en weet zeker dat alle slangen en buizen goed zitten.
Nu zit ik met het dingetje dat de motor, toen ik hem voor het eerst startte, 3500 toeren liep op stationair! Ik vond dit een beetje overdreven en na zelf wat pielen zit ie rond de 1500 toeren. Dit vind ik nog wel veel. Toen de vorige motor het nog deed liep ie netjes rond de 900 toeren.
Nu heb ik een lpg installatie in mijn auto en liep die op mijn vorige motor helemaal top. Als ik deze motor op lpg laat lopen valt ie zelfs uit omdat het toerental enorm zakt.
Ook loopt ie enorm onregelmatig en heb ik het idee dat mijn automatische choke dat pennetje alleen maar heen en weer aan het duwen is. Hierdoor schudt alles ook heen en weer denk ik.
Verder heb ik een perfecte vonk en prima kabels en verdelerkap. De motor staat op tijd maar ik heb wel zwarte bougies. Oja, er komt ook ergens een zuigend geluid weg. Ik weet nog niet helemaal wat dit is.
Heeft iemand, na het lezen van dit enorme bericht, enig idee wat ik kan doen om er weer rustig en veilig in te rijden?
Ik hoor het heel erg graag!
Groetjes,
Lukas!
Lukas!