Stuurbekrachtigingslampje brandt soms
#1
Hallo,

Ik ben nieuw bij dit forum maar ik hoop dat iemand uitsluitsel zou kunnen geven over wat er mis is mijn mijn Suzuki Swift III HATCHBACK 1.6 Sport uit 2009, het volgende is namelijk aan de hand:

Af en toe blijft het stuurbekrachtigingslampje branden nadat ik de motor heb gestart, normaal horen deze gewoon uit te gaan nadat je de auto start, net als alle andere lampjes eigenlijk. Het gekke is dat dit niet altijd gebeurd en als het gebeurd hoef ik vaak de motor maar weer uit te zetten en opnieuw te starten en dan is het lampje weer uit. Wanneer het lampje brand stuurt hij ook wat zwaarder, maar niet zo zwaar dat lijkt alsof de stuurbekrachtiging helemaal niks doet.

Ik ben hier al eens mee naar de garage geweest en die denkt dat het de stuurhoeksensor is. Helaas zit deze sensor in het stuurhuis en is niet apart te vervangen en een tweedehands stuurhuis is niet te vinden omdat deze anders schijnt te zijn dan bijvoorbeeld die van een Swift 1.3 en een nieuwe kost me net wat teveel geld. Ik sprak ook met een technicus en die denkt weer dat het de computer is die de stuurbekrachtiging regelt, voor de duidelijkheid: het is een elektrische stuurbekrachtiging.

Ik hoop dat iemand hier weet wat er aan de hand zou kunnen zijn zodat ik eindelijk dat verdraaide lampje voorgoed uit kan zetten Smile

Alvast hartelijk dank voor jullie reacties!
Reply

#2
Beide opties zijn K U T, weet je zeker dat die 2e hands niet te krijgen is op bv ebay? Op de sloop bij Japoto parts Groningen,bij van Deijne Volkel?Anders zou ik zeggen, - van de accu. Stuur eraf of tellerbak eruit en lampje eruitvissen,heb je geen last van.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#3
(22-03-2019, 18:49)Leibniz Wrote: Beide opties zijn K U T, weet je zeker dat die 2e hands niet te krijgen is op bv ebay? Op de sloop bij Japoto parts Groningen,bij van Deijne Volkel?Anders zou ik zeggen, - van de accu. Stuur eraf of tellerbak eruit en lampje eruitvissen,heb je geen last van.

Heb er nu toevallig misschien één op ebay gevonden, maar die is alsnog 400 euro en dan moet die er nog onder en dan weet ik nog niet eens zeker of het probleem wel in de stuurhoeksensor zit. Wat denk jij? De sensor of de computer? Of misschien wel heel iets anders?
Reply

#4
Ok, dan raad ik je hem op een OBDII scanner te hangen, of iemand te zoeken die dat voor je kan doen. Dan zou je een foutcode moeten krijgen en dan kan je ermee aan de gang. Dingen vervangen en erachter komen dat het dan toch niet is, is geld weggooien. Dus iemand zoeken met obdII scanner,die wat meer kan dan doorsnee ding. Ook via amazon zijn die dingen te krijgen.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.