Reactie plaatsen 
advies wel of geen nieuw instalatie
bsc Offline
forumlid

Auto: Swift 1,2 bouwjaar 2014
Bericht: #1
advies wel of geen nieuw instalatie
Ik ben mij aan het verdiepen in audio en speakers. want ik kan niet streamen via mijn radio en het geluidskwaliteit van de radio/speakers zijn niet al te best.
Ik heb het volgende probleem.
In mijn Swift zit een standaard radio zonder bluetooth of aux ingang. Wel zit er een usb aansluiting in. Waarschijnlijk kan ik op deze manier niet streamen in mijn auto.

Optie is dan om een nieuwe 2din radio te kopen en heb een aantal mooie gezien. Namelijk de Kenwood 7100dab+. Maar om deze te plaatsen komen er nog kabels bij om de stuurbediening te behouden en het frame die nodig is.kom je toch al op zo'n 300 euro uit. En dan is het nog de vraag of het plaatsen wel zelf kan doen of deze toch moet laten inbouwen.

Maar dan kom ik nog een probleem tegen,namelijk de speakers. Deze zijn ook niet van de beste kwaliteit. Ik dacht dan aan Herz speakers 16,5cm te plaatsen met de bijbehorende speaker ringen en de deuren te dempen zodat het geluid in de auto blijft.

Ik ben nu bij diverse zaken geweest en ze vertellen allemaal een ander verhaal. De een vind deze combinatie met een kenwood radio en de Herz speakers een mooie combinatie en zal een goed geluid geven en de ander zegt dat dit niet goed zal klinken omdat de aansturing niet goed genoeg is en er dus ook nog een versterker bij geplaatst moet worden.Al dan niet met een subwoofer.

Wie kan mij helpen en heeft ervaring met een nieuwe installatie in de swift.
Klink het goed en is het inbouwen goed te doen? want voor het inbouwen van de 2 speakers en de 2din radio nemen ze toch al gauw zo'n 400 euro.

Wie kan mij helpen en adviseren.
27-02-2019 15:33
Alle berichten van deze gebruiker zoeken Reageren op dit bericht
swift16vrules Offline
forumlid

Auto: swift 1.6 sport 2007
Bericht: #2
RE: advies wel of geen nieuw instalatie
Een radio levert 4x50watt piekvermogen meestal, hou rekening ermee dat t continu (rms) vermogen per speakerkanaal een stuk lager is. Idealiter gezien zoek je dus speakers die juist eerder rond de 20-30w rms zitten dan met 100watt rms bijvoorbeeld. Lage volumes zullen beide speakers het prima het prima doen, tot je hem open draait. Dan zullen de zware speakers juist eerder gaan vervormen. Onderschat AliExpress trouwens ook niet. Vaak kant en klare radios inclusief bekabeling etc tegen een stuk lagere prijs, en de kwaliteit is echt niet zo beroerd als de meeste zullen denken...

[Afbeelding: 6vqu.jpg]
27-02-2019 19:31
Alle berichten van deze gebruiker zoeken Reageren op dit bericht
Reactie plaatsen 

Ga naar locatie:

Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)