Swift 1.0 G10A stottert tijdens het rijden
#1
Dag Forumleden,

Ik heb een Suzuki swift uit 1993 met een G10A 3 cilinder erin.
De auto stottert elke keer als ik aan het rijden ben, ik heb al van alles geprobeerd om het probleem te verhelpen maar kom er niet meer uit.
Ik heb de auto uitgelezen en kreeg storingscode 42 ( krukaspositiesensor / nokkenaspositiesensor ) maar krijg helemaal geen krukaspositie sensor gevonden dus ik denk dat die er geen op zit. Wel heb ik in het verdelerhuis iets gevonden met 2 draden eraan en hoop dat dat het nokkenaspositiesensor is. heb op de sloop een andere gehaald om te kijken of het probleem weg is.
De auto stottert nog steeds.
Ik heb inmiddels het brandstoffilter, luchtfilter, rotor, verdelerkap, bougies vervangen. Schijnbaar zijn de kabels doorgemeten en zouden die goed zijn.
Ik wil van de week nog de compressie gaan meten om te kijken of dat goed is.

Ik heb wel wat gelezen over het brandstofsysteem dat je daar ook kunt meten? ohm meten ofzoiets...

Krijgt de auto teweinig benzine?

Heb wat gelezen over kromme kleppen maar dat lijkt me onwaarschijnlijk omdat de auto nog wel gewoon goed start en slecht rijd.

Heb ook wat gelezen over het gasklephuis reinigen en opnieuw afstellen?

Ik heb zoveel gelezen dat ik door de bomen het bos niet meer zie...

Wie kan mij helpen zodat ik weer kan rijden zonder te stotteren.
Reply

#2
Laat je timing even afstelling in de garage.
Reply

#3
Hallo Pieter,

Is de probleem opgelost?
Mijn suzuki swift van 97 1.0 stottert ook soms heel erg. Als ik de gas pedal helemaal intrap dan rijdt ie weer normaal.
Het lijkt mij dat er te weinig brandstof komt.

Weet jij waar de brandstof filter zit? ik kan hem niet vinden.
Reply

#4
Een klein stukje voor je linker achterwiel kijken. Je zult echt even een klein stukje er onder moeten om het daadwerkelijk te zien. Het filter zit natuurlijk zo gemonteerd dat er niet zomaar iets mee kan gebeuren.
39



Reply

#5
Stotteren ligt 95% van de tijd niet aan de brandstof, maar aan de ontsteking.
Hoe zijn de bougies en bougiekabels?
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

#6
(02-08-2019, 13:40)mkasap Wrote: Mijn suzuki swift van 97 1.0 stottert ook soms heel erg. Als ik de gas pedal helemaal intrap dan rijdt ie weer normaal.

Oud topic, maar ik had dit ook met een 1.0 uit 97 en was opgelost met een nieuwe ontsteking.

Symptoom: onrustig en stotteren in de lage toeren (vooral de 1 en de 2), als je meer toeren maakt loopt ie weer lekker. Bougies, spruitstukcleaner, luchtfilter was het allemaal niet.

Was uiteindelijk de ontsteking en na vervanging reed ie weer helemaal soepel vanuit de lage toeren.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.