Snaar loopt eraf....
#1
Hallo,
Ik heb een Suzuki Grand Vitara uit 2000.
Nu heb ik het volgende probleem: De snaar van de stuurpomp/airco loopt er steeds af.
Na eea goed te hebben bekeken, blijkt dat de aandrijfpoelie meer dan een halve cm naar buiten is gekomen.
Deze poelie zit rechtstreeks op de poelie van de distributieriem, en deze zit weer op de krukas. Dit zou volgens mij betekenen dat de krukas naar voren komt.....? (De poelie heb ik er al af gehad, dit zit goed)

Kan dit en wat kan de oorzaak van dit probleem zijn?

Bvd. voor de reacties.
Reply

#2
Ik denk eerder dat de tweedelige krukaspoelie stuk is, de bevestiging in t midden zit met een rubber schijf vast aan de buitenste poulies voor de v-riem. Dit rubber wil weleens scheuren en dan kan de buitenste poulie dus gaan slippen of klapperen/kantelen.
Ik heb hetzelfde euvel gehad bij mijn Baleno 1.6 van 2000, waarschijnlijk dezelfde motor als de jouwe.
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

#3
(14-02-2019, 19:16)remytjuh1994 Wrote: Ik denk eerder dat de tweedelige krukaspoelie stuk is, de bevestiging in t midden zit met een rubber schijf vast aan de buitenste poulies voor de v-riem. Dit rubber wil weleens scheuren en dan kan de buitenste poulie dus gaan slippen of klapperen/kantelen.
Ik heb hetzelfde euvel gehad bij mijn Baleno 1.6 van 2000, waarschijnlijk dezelfde motor als de jouwe.

Volgens mij is het geen tweedelige poelie, maar uit één geheel, er zit geen rubber tussen.
Ook de tweede poelie komt naar buiten, maar hier blijft de riem op zitten.
Deze riem loopt normaal gesproken heel dicht langs de kap van de distributieriem, maar loopt nu ruim vrij.
Reply

#4
Zo zag de mijne eruit na t loshalen, dan zie je een beetje wat ik bedoel.

[Image: d093093e-7734-44cd-991d-2ee30f842dc2.jpg]
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

#5
@remytjuh1994, Bedankt! Dit moet het waarschijnlijk zijn, ik ga er mee aan de slag.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.