Natte voeten door airco in Vitara 3d 2006 DDiS
#1
Hij rijdt fijn, alles doet het, behalve dat de airco op warme dagen liters water produceert, die allemaal via de onderkant van het dashboard op de voeten van bestuurder en passagier terecht komen.

Ik weet dat elke airco condenswater produceert, dat netjes onder de auto wegloopt. Bij mijn Grand Vitara zit er kennelijk iets verstopt. Maar waar? En hoe kom ik erbij? Ik zou dolblij zijn als iemand dat zou kunnen vertellen.

Mijn Suzuki is een Grand Vitara 3-deurs uit 2006, met een 1.9 dieselmotor (DDiS).

Bij voorbaat dank.
Reply

#2
Afvoergaten van je parafaan verstopt?
Reply

#3
Afvoerslangetje van je kachelhuis verstopt, deze zit onderaan je kachelhuis. Kachelhuis bevindt zich in het midden onder je dashboard, afvoerslangetje zal dus ergens bij de voetenruimte tegen het schutbord zitten.
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

#4
Dank. Heb je enig idee hoe ik bij die kachel kom? Moet de middenconsole eruit? Of hoe gaat dat bij een Suzuki? En is zo'n afvoerslangetje ook zichtbaar van onderen, op de brug?
Reply

#5
Steek je hoofd onder het dashboard aan de passagierszijde. In het midden van de cabine zit een grote zwarte doos, dat is het kachelhuis. Als daar onderaan geen slangetje zit naar beneden door de bodem heen, kijk je ff aan de andere kant. Als je t dan nog niet gevonden krijgt, rij je ff naar de garage en laat je hun een kijkje nemen.
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

#6
Duidelijk, dank je wel.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.