Verlichting storing suzuki ignis 2002
#1
Beste collega knutselaars ,

Vorige week had ik een storing in de knipperlicht , omdat ik niet houd van eeuwig zoeken heb ik een nieuw knipperlichtschakelaar en een relais gehaald , uiteraard het halve dashboard eruit , zekeringkast omdat ik het relais eerst niet kon vinden. in ieder geval gemonteerd en alles terug gemonteerd , knipperlicht probleem opgelost. nu was het enige verschil van schakelaar dat er 2 aansluitpunten misten , deze zullen waarschijnlijk voor het parkeerlicht zijn en ben ik niet nodig. Nu het volgende probleem , de verlichting werkt niet meer en dan bedoel ik het normale licht , en aan 1 kant maar stadslicht , het groot licht werkt wel naar behoren... het zal toch niet zo zijn dat na de reparatie de schakelaar het heeft begeven ??? uiteraard alle zekeringen na gekeken en daar is het probleem niet .. misschien zou een schema van deze uitkomst bieden zodat ik dan weet wat ik moet meten op het schakelaar en hoe veel stroom daar op moet staan , dacht aan een breuk en heb gemeten wat groot licht is en heb het normale licht afgesloten en met een omleiding naar de schakelaar gehaald en aangesloten op het punt dat stroom gaf na de schakelaar in te hebben geschakeld...

Alle hulp of ieder idee word ter harte genomen ,

Bij voorbaat dank ,

Groet Ronny
Reply

#2
Sorry dit ga ik niet lezen, één grote woordenbrij. Maak het wat leesbaarder met hoofdletters, leestekens.... pfff
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#3
(24-01-2019, 20:51)Leibniz Wrote: Sorry dit ga ik niet lezen, één grote woordenbrij. Maak het wat leesbaarder met hoofdletters, leestekens.... pfff

Ik wist niet dat ik hier aangemeld ben om Nederlands te leren... Beetje kinderachtig lijkt me ook , want het is leesbaar geschreven ...
Reply

#4
Welkom Ronny Smile

Probeer eens een nieuw lampje te monteren misschien is deze stuk ?

Groetjes, Andres








Reply

#5
Heb zomaar het idee dat dit wel eens aan de missende aansluitingen zou kunnen liggen, die lichtaansluitingen lopen meestal best vreemd.
Reply

#6
Heb afgelopen zaterdag een bezoek gebracht aan een sloperij hier in de buurt , zo kon ik diverse mogelijkheden proberen , ik ben begonnen met het knipperlicht schakelaar , ik heb nu het origineel er weer in maar het loste het probleem niet op , ik dacht het zou toch heel vreemd zijn dat het schakelaar stuk is gegaan , helaas was er geen origineel van een ignis , maar naar enig onderzoek waren er een paar opels die het zelfde schakel systeem hadden , nadat ik deze had vervangen (het normale lichtschakelaar dus ) was het probleem opgelost.....
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.