Voorstelronde!
#1
Ha, leden van het forum!

Mijn naam is Robin, wonend in Sliedrecht, 21 jaren oud en na 3 jaar 's winters vernikkelen op mijn ouwe Zündapp werd het eens tijd voor een auto. Ik ben sinds een maand de trotse eigenaar van een Suzuki Swift 1.3 zestienkleppert in de Summum (Mk5?) uitvoering en alhoewel hij extern wel de nodige deukjes en krasjes heeft, is hij motorisch gezien stabiel (droog waar hij droog hoort te zijn en vloeistof in de desbetreffende compartimenten). Hij brengt mij iedere dag trouw naar mijn afstudeeradres en heeft best pit, dus perfect voor een eerste auto.

Er zit een verse APK op tot het einde van 2019, alleen zitten er nog wel wat puntjes op waarmee ik aan de slag ga:

- Verse accu: de vorige deed het nog best, alleen bij koude temperaturen had ie wel even nodig. (In de bestelling).
- Stuur en pookhoes vervangen: Het rubberachtige materiaal aan de het stuur en de pookhoes is een beetje aan het vergaan. (Stuur is opgelost door middel van een stuurhoes - lekker budget- en de pookhoes wordt meer een zak dan een rubber, deze is in de bestelling).
- Stoelhoezen: De stoelen zitten nog best goed, alleen is de bekleding niet echt meer florisant. (Gefixt.)
- Setje winterbanden, wel zo makkelijk in plaats van de zomerpantoffels die eronder zitten (195/45/R15). (Gefixt. setje LM winters: 155/70/R13).
- Hoedenplank nieuw: Steuntjes zijn kapot, komt een nieuwe voor. (Tijdelijk gefixt, zelf beugeltjes gemaakt en 16,5cm speakers erin geschroeft, zaten al gaten in.)
- Speakers: krakende voorspeakers eruit, achterspeakers naar voor en nieuwe achterin. (Gefixt, zie hoedenplank. 16,5 speakers van de schoonouders gekregen 42)
- Uitlaat: Bij het wisselen van de linkerachterband keek ik op een gat net voor de einddemper, binnenkort een stripje erop en lassen.
- Uitdeuken: Kijken of ik wat deukjes er zelf uit kan krijgen, desnoods nieuwe paneeltjes halen.

Hieronder een plaatje van het racemonster! (Is te vergroten).

[Image: RDB-0001.jpg]

Mocht ie zo heerlijk doortuffen als ie nu doet, dan neem ik hem mee van de zomer door Europa!
Reply

#2
welkom39
Reply

#3
Mogguh Robin, welkom hier op het forum!
Reply

#4
Welkom Robin,

39 Zudapp die heb ik ook gehad vroeger Wink
Niet wegdoen hé.

Je zal wel een verbeterde acceleratie kunnen merken.
Wanneer je van die dikke velgen naar kleine wieltjes gaat.

Heb je die 16,5" speakers voor in de deuren zitten dan?

Veel plezier en veilige kilometers met je Swift Biggrin
Reply

#5
Welkom bij de club Robin Wink

Groetjes, Andres








Reply

#6
(24-01-2019, 09:18)Walter Wrote: Welkom Robin,

39 Zudapp die heb ik ook gehad vroeger Wink
Niet wegdoen hé.

Je zal wel een verbeterde acceleratie kunnen merken.
Wanneer je van die dikke velgen naar kleine wieltjes gaat.

Heb je die 16,5" speakers voor in de deuren zitten dan?

Veel plezier en veilige kilometers met je Swift Biggrin

Haha nee, de Zundapp staat lekker warm in de garage, weer leuk voor het voorjaar en de zomer. Qua acceleratie vindt ik de banden wel meevallen, maar op het gebied van grip en verbruik is het wel al een wereld aan verschil. Toch smoelen die 15" wel erg mooi Wink.

Die speakers heb ik achter in de hoedenplank gedaan. Deze was namelijk al verzaagd door de vorige eigenaar, dus heb ik die gerecycled. Misschien eens een keer bij de sloop kijken voor een redelijk intacte hoedenplank, aangezien deze wel al zijn originele steunpunten mist.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.