Stuurt heel zwaar
#1
Beste Suzuki rijders,

Ik heb pas een Swift gekocht 3deurs uit 2007.
Ik ben niet bekend met deze auto en vond het bij een proefrit al wat zwaar sturen. Hij zij komt door de 16inch velgen. Maar met deze kou stuurt die nog zwaarder. Als ik een rotonde neem en het stuur los laat blijf ik laat maar zeggen rondjes rijden Puzzled

Iemand enig idee?
M.v.g. Mark
Reply

#2
Ik heb de zelfde Swift. Stuur is inderdaad iets zwaarder dan een gemiddelde auto. Merkte ik ook al bij de testrit. Is gewoon iets waar je aan gaat wennen. Ik vind het zwaarder sturen prima. Beter dan het moderne slappe gevoel wat je bij de meeste nieuwe autos krijgt Smile

Als ik mijn stuur los laat dan gaat het idd ook niet direct naar het midden. Ik trek het stuur meestal toch altijd zelf recht dus ik stoor mij daar nooit echt aan.
2005 Suzuki Swift 1.3 3deurs
Reply

#3
(21-01-2019, 18:14)Dionkoffie Wrote: Ik heb de zelfde Swift. Stuur is inderdaad iets zwaarder dan een gemiddelde auto. Merkte ik ook al bij de testrit. Is gewoon iets waar je aan gaat wennen. Ik vind het zwaarder sturen prima. Beter dan het moderne slappe gevoel wat je bij de meeste nieuwe autos krijgt Smile

Als ik mijn stuur los laat dan gaat het idd ook niet direct naar het midden. Ik trek het stuur meestal toch altijd zelf recht dus ik stoor mij daar nooit echt aan.

(21-01-2019, 20:35)markz Wrote:
(21-01-2019, 18:14)Dionkoffie Wrote: Ik heb de zelfde Swift. Stuur is inderdaad iets zwaarder dan een gemiddelde auto. Merkte ik ook al bij de testrit. Is gewoon iets waar je aan gaat wennen. Ik vind het zwaarder sturen prima. Beter dan het moderne slappe gevoel wat je bij de meeste nieuwe autos krijgt Smile

Als ik mijn stuur los laat dan gaat het idd ook niet direct naar het midden. Ik trek het stuur meestal toch altijd zelf recht dus ik stoor mij daar nooit echt aan.

Denk dat het dan een kwestie van wennen is. Had hiervoor een honda en stuurde heel soepel. Voordeel van deze Swift is dat die aan de weg geplakt zit. Kan vlot door de bochten heen.
Dank voor de reactie.
Reply

#4
Als je auto rondjes blijft rijden zonder dat je je stuur vast hebt is er echt iets niet goed hoor. Ook vreemd dat ie anders stuurt bij verschillende temperaturen. Zit er nog olie in het reservoir van de stuurbekrachtiging? 16 inch is gewoon standaard voor de Swift Sport, dus zijn niet extra groot of breed.

Welke banden (merk) liggen eronder? Winter of zomer?
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

#5
Als t goed is hebben deze modellen elektrische stuurbekrachtiging.
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.