Baleno kopen, waarop letten?
#1
Hey,

Ik ben nieuw op dit forum dus excuus als ik een post gemist heb waar de vragen al beantwoord worden.

Ik zit te kijken om een Suzuki Baleno 1.6 sport uit 2000 te kopen. Deze heeft nog niet gek veel gereden en verwacht dan ook niet direct grote technische problemen. Nu ben ik alleen nieuwsgierig, wat zijn de grote problemen van de Baleno en kan je die voorkomen door bijvoorbeeld kleine modificaties? Ik weet dat de versnellingsbak een behoorlijk zwak punt is, zijn er verder nog grote dingen om rekening mee te houden?

Alvast bedankt!
Reply

#2
Zoekfunctie vergeten? Ja subframe, gegarandeerd dat je die zal moeten vervangen. uitlaat erop letten na 10 jaar ben je de Sjaak.Roest in kofferbak, en onder vloertapijt bestuurder, even tapijt optillen. Draagarmrubbers, homokineetrubbers ed, slangen. Of airco ed het doet, accu vervangen voor een zwaardere van 60 Ah. Geldt voor elke auto, goed je ogen openen. Verwacht er niet teveel van na 19 jaar, originele schokbrekers zijn wat mij betreft zwaar kut.Motorisch zul je geen problemen hebben, het is een Suzuki. Hoeveel kost die sport?
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#3
Momenteel staat hij online voor 995 euro met 84.000 KM onderhoudsboekjes zijn aanwezig en heeft weinig mee gemaakt in voorgaande APK's van wat ik heb kunnen vinden
Reply

#4
Stilstand is achteruitgang, vind de prijs te hoog, je zult iig: filter, olie, luchtfilter, bougies, remvloeistof moeten vervangen. Afdingen zou ik zeggen. En kijk naar subframe want dat is echt een zwak punt en hoe die schakelt.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#5
Okey, dankjewel! Dan weet ik een beetje wat ik kan verwachten en op moet letten.
Reply

#6
Ligt de keuringsdatum dichtbij, of ligt deze nog ver weg?
Idd roest aan de subframes voor en achter, maar überhaupt roest op een auto van die leeftijd.
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

#7
Apk loopt deze maand af. Krijg je bij aflevering er bij. Ik wilde ook een aankoop keuring laten doen om te zien of er grote problemen zijn die dan bij een APK naar voor zouden kunnen komen.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.