Dashboard blijft aan???
#1
Beste leden,

Sinds een paar jaar zijn wij trotse bezitters van onze Swift uit 2005. Het gaat om een 1.5L.

Van de week liep ik langs de auto en viel mij op dat een aantal lampjes (ABS, airbag, aantal gereden km) op het dashboard aan stonden. Dit terwijl de auto op slot stond en uiteraard de sleutel uit het contact was.

Mijn vrouw vermelde ook dat ze die ochtend een brandlucht rook na het starten.

Ik heb inmiddels alle zekeringen er 1 voor 1 uitgehaald en bij de zekering "radio/binnenverlichting" is ook het dashboard uit.
Ook heb ik alle stekkers van het contactslot los gehaald, maar dit maakte geen verschil.

Ik ruik ook nog dat er inderdaad iets elektronisch gebrand heeft.

Heeft iemand dit al eerder meegemaakt?
Wat kan ik nog ondernemen om het probleem op te kunnen sporen?
Misschien is het een vastgelopen relais, maar waar zou deze kunnen zitten?

Alvast bedankt voor jullie input!

M.v.g. Lesly[/quote]

Oeps, zie dat het gebruikelijk is jezelf voor te stellen.

We hebben de Swift nu 3 jaar als 2de auto en hij bevalt zeer goed. Er staat inmiddels 150d km op, we hebben hem aangeschaft met 110d.

We gebruiken hem veelal in de stad, maar ook op de snelweg rijd ie eigenlijk verrassend lekker.
Reply

#2
Welkom op het forum Lesly.....
39



Reply

#3
Tellerbak ook al nagekeken en los gehad? Kruip onder dashboard en kijk alle stekkers eens na. en bedrading, ook bij de radio.Als je zekering binnenverlichting en radio vervangt doet die het dan? Alle zekeringen doorgemeten met multimeter of alleen op zicht?Kan je lokaliseren waar brandlucht zit?
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#4
En wat voor radio zit er in, en hoe lang al?
Reply

#5
Beste Leibniz en Bo, dank voor jullie reacties.

Als de radio afgesloten is is het probleem er nog steeds, deze zit er ook al een paar jaar in.

Ik ga komende week met een multimeter aan de slag en de tellerbak eruit halen, ik laat weten als ik iets ondekt hebt .

De brandlucht lijkt ergens onder het dashboard bij het stuur vandaan te komen.

Ik zal nu de zekering even vervangen, hij zag er overigens opties prima uit.

Tot gauw!
Reply

#6
Zekering verwisseld, geen verandering.
Ik heb de zekering eruit gehaald zodat de vrouw er mee naar het werk kan.

Weliswaar zonder tellerbak, binnenverlichting, radio en waarschuwingsgeluid dat de lichten aan staan 37

Ook hou jullie op de hoogte!
Reply

#7
Hoofdzekeringen onder motorkap zijn die nog ok? Zou zeker de bedrading onder dashboard eens goed nalopen en kijken of er niet ergens kortsluiting zit of heeft gezeten.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#8
Ik vermoed van wel, ik heb ze 1 voor 1 eruit gehaald en het probleem bleef aan.
Mijn maat en ik hebben beide eronder gekeken en niet echt iets kunnen ontdekken....
Reply

#9
Meet bedrading op continuiteit of er niet intern draadbreuk zit, kan je met multimeter doen. Kan er niet in je stuurbediening van verlichting ergens een kortsluiting zitten? Want dat kan ook nog, verlichting, knipperlichten ed werkt het?
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#10
Opgelost!

Na uren doormeten, hebben we de tellerbak vervangen.
De oude uit elkaar gehaald, deze was doorgebrand.
(Kan ik foto's bijvoegen?)
Tellerbak hebben we bij Auto Ham uit Hoevelaken, keurige zaak trouwens.

Allen bedankt voor de input!
Reply

#11
Ja foto's kan je uploaden en hier een linkje plaatsen of even zoekfunctie gebruiken, want vroeger plaatste ik op photobucket fotos en dan hier gezet. Ik weet niet of dat nog kan. In ieder geval leuk dat het opgelost is.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#12
Welkom Lesly Wink

Groetjes, Andres








Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.