Motorswap swift
#1
Hoi allemaal!

Als jullie bij mijn vorige berichten kijken kunnen jullie misschien zien dat het niet helemaal soepel verloopt met mijn Swift uit 2000. Na een tijdje goed gereden te hebben stopte hij er helemaal mee. Nu heb ik iemand naar m'n motor laten kijken en hij heeft hem "tijdelijk gefikst" zodat ik naar huis kon rijden vanaf Hulshorst naar Lelystad.
Hij heeft ontdekt dat de krukas speling heeft waardoor er een tik in de motor zit omdat deze krukas van links naar rechts beweegt.
Ook blijft de ontsteking niet op tijd staan en er zijn nog meer dingen die totaal niet lekker gaan.

Ik heb een beetje rondgekeken naar andere motors om in mijn auto te zetten en snap nu dat de motors uit een Swift met de motorcode G13B passen qua ruimte en motorsteunen.
Nu heb ik een paar vragen.

Zou de G13B uit een Baleno ook passen in een Swift? Of moet ik hiervoor motorsteunen gaan aanpassen?
Als deze zou passen, kan er dan ook een G16B in? Of moet ik hiervoor nog meer aanpassen?

Verder is er ook de bedrading. Een G13B uit een Swift zou ik er theoretisch zo in kunnen leggen, stekkertjes vastklikken en wegrijden maar moet ik hele kabelbomen aanpassen om een motor uit de Baleno in mijn Swift te leggen?

Ik hoor graag wat jullie ideeën over deze motorswap zijn! IdeaIdeaIdea
Groetjes,
Lukas!
Reply

#2
hmmm.zou het houden bij een swiftmotor, makkelijker om dat te swappen, bij een Baleno 1.6 heb je ook een slechte bak, en zou je kabelboom ook moeten matchen,overzetten.Teveel gedoe. Met de 1.3 uit baleno weet ik niet. Scoor gewoon een 1.3 uit een swiftje zou ik zeggen. Anderen hebben wellicht betere tips dan ik. Je moet onthouden het is een 19 jaar oude koekblik! Alles wat je erin stopt krijg je er nooooit uit. WIl je een zwaardere motor, koop dan een andere auto.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#3
Welkom.

Jij hebt een G13BA motor, let daar eventjes op. In de Baleno ligt een G13BB motor, evenals in de Swift van 2001-2003. Dit past mechanisch 1:1 maar de complete kabelboom en ECU zijn anders.

G16B past niet 1:1 op jou versnellingsbak, daar komt wel wat aanpaswerk bij kijken.
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

#4
Top! Dankjulliewel!
Zou het wel mogelijk zijn om juist een g10b te gebruiken? Zijn daar buiten het aantal pk's andere aansluitingen of stekkertjes?
Groetjes,
Lukas!
Reply

#5
Dan ga je dus van een 1.3 naar 1.0, lijkt me een beetje vreemde keus.
Ik heb geen idee of het mechanisch past, elektronisch in ieder geval niet.
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

#6
Ga gewoon voor een 1.3, is stukken vlotter dan een 1.0 en zoals Remy zegt, ga het jezelf niet moeilijker maken dan nodig is.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#7
Pak maar gewoon hetzelfde blok als dat je nu hebt. Anders eindig je met zo'n ellendig project als ik ook heb. En rij je een paar jaar niet Smile
Reply

#8
(08-01-2019, 22:05)robin_swiftsensation Wrote: Pak maar gewoon hetzelfde blok als dat je nu hebt. Anders eindig je met zo'n ellendig project als ik ook heb. En rij je een paar jaar niet Smile

Laat hem zelf uitvinden,paar keer op bek gaan kan geen kwaad, sommigen zijn hardleers en heeft hij geld teveel.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#9
Hahaha lekker dan! Nee ik ga inderdaad voor dezelfde. Is een stuk minder moeite en dan kan ik hopelijk binnen een paar maanden weer rijden in plaats van een paar jaar!!

Dank voor de reacties!
393939
Groetjes,
Lukas!
Reply

#10
Een zelfde blok lukt je met een beetje handigheid binnen een dag.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.