swift cabrio en justy g13b
#21
39

Mooi werk.
Je interieur is goed opgeknapt.
Veel plezier met je GTi motor Biggrin
Reply

#22
het justy project is afgerond voor voorlopig zit nu een verse apk en ga de komende tijd vooral rijden, maar omdat het mk1 project toch blijft kriebelen ben ik opzoek naar een mk1 vereisten zijn 4 cilinder en handbak de rest maakt niet uit. als iemand me hiermee wil helpen zou ik dat heel fijn vinden mvg
Reply

#23
toch tot de beslissing gekomen om de mk1 weg te doen, deze word toch behoorlijk rot. hij gaat naar de sloop dus als iemand nog onderdelen nodig heeft haal ik deze er nog af. ook heb ik een mk4 en mk5 gesloopt dus hier heb ik ook een hoop onderdelen van over.
Reply

#24
Was hier iemand die nog onderdelen zocht van MK1 stuur en bumper...kijk even bij 'gezocht'.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#25
ik ben van plan om een turbo op de justy te gaan bouwen, heeft iemand nog onderdelen te koop zoals grotere injectoren koppakking voor een turbo, en misschien een sterkere koppeling. als iemand nog iets heeft liggen hoor ik het graag
Reply

#26
inmiddels een nieuwe auto bij de collectie
een witte cabrio heeft wel nog wat aandacht nodig zoals een nieuw dak en omdat ik deze toch wilde voorzien van een gti motor hier maar meteen mee begonnen[Image: E55-E1-CC7-DCE6-4-EC6-B43-D-E1867-AC4-AD68.jpg]

[Image: IMG-0765.png]

het is een witte cabrio geworden

ook nog een kleine update van de justy

achter schijfremmen gemonteerd met gegroefde schijven [Image: BB191-E25-0745-4-E8-C-9-FB1-89-A21140-DA0-E.jpg]

voor swift sport klauwen van 2005 met gti schijven[Image: A3-DEE1-BE-B4-EA-47-EE-B0-A5-E202-B8222909.jpg]

en nieuwe velgjes
[Image: IMG-8997.jpg]
Reply

#27
Leuk, weer een cabrio-rijder erbij !

Veel plezier ermee.
Reply

#28
de gti motor lag er gelukkig zo in en loopt netjes als het weer wat beter word snel een proefritje maken. klepdeksel word wel nog gespoten uiteindelijk

[Image: IMG-0996.jpg]
Reply

#29
even een vraagje hoe verander je de naam van je discussie
Reply

#30
Je kunt in het overzicht van de discussies jouw titel nemen en de muisknop langer ingedrukt houden, of het eerste bericht bewerken en daar de titel van je thread veranderen.
Reply

#31
de carbio voorzien van nieuwe remmen voor en omdat de klauwen en schijven de beste tijd hebben gehad maar meteen iets groter erop, ben uiteindelijk uitgekomen op honda klauwen en schijven en is ook nog eens plug en play
[Image: IMG-1135.jpg]

[Image: IMG-1136.jpg]

dit weekend is achter aan de beurt voor een opknap beurtje, hier komen schijfremmen op dit is wel wat meer werk omdat ik de complete fuseestuk moet vervangen voor gti
Reply

#32
Interessant!, is dat 262 of 282 remmerij van een civic mb6?
Reply

#33
dit zijn 262 schijven van een prelude en de klauwen zijn van een honda legend
de meeste 282 mm klauwen zouden moeten passen
Reply

#34
Nondeju weer lekker aan het hobbyen geweest!
Mooie upgrade met die remmetjes op de Justy, ik heb er zelf ook weleens voor zitten kijken. Maar een setje GTi remklauwen kom ik helaas niet vaak tegen voor n schappelijke prijs.
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

#35
omdat de brandstofpomp wat geluid maakte en ik ook een zwaardere wilde dit ook maar even aangepakt
[Image: DEC6078-E-305-A-4024-A5-E1-F3-DBC1-A5796-A.jpg]

en de tekening voor de adapter voor de achterremmen hier komen 260 mm schijven
[Image: 0269-C76-E-F9-C3-4344-905-E-648-DAA59-C52-E.jpg]

en meteen nissan blokken besteld toch een stukje groter dan de standaard blokken
[Image: 35-F67090-5-FFF-41-FF-8-D1-C-A715-EA4-B59-EC.jpg]
Reply

#36
de achterkant is aan de onderkant helemaal gestript en gespoten
dus het opbouwen kan beginnen
[Image: 8-C531891-1893-4632-A950-8-EF6843-ED8-D3.jpg]

div onderdelen zijn gestraald, gespoten of vernieuwd
[Image: 16-A73987-4-E66-4-B20-ACF0-8-B7-D90332-C01.jpg]
[Image: DD1-C0353-22-DF-49-D3-9-F96-FC6367355041.jpg]
[Image: 7728-AD46-A00-E-4-C49-B425-E743076-CF322.jpg]
[Image: 3050834-F-6-A79-480-C-9-B5-C-731-AA9175-C4-F.jpg]

de achter fusee's heb ik vervangen door gti hierdoor kan ik ook de schijfremmen monteren ik heb achter nu ook 260mm schijven
Reply

#37
Ik vind het toch mooi om te zien hoe jij iedere keer spullen van compleet andere types auto's weet te vinden die pas of bijna pas zijn voor Justy of Swift. Heb jij nou een onbeperkte hoeveelheid andere auto's waar je onderdelen kan vergelijken, of zo'n goed oog voor dimensies van onderdelen dat je dat in kan schatten?
Reply

#38
de schijven heb ik heel veel uitzoek werk voor gedaan en de blokken van nissan ben ik toevallig achtergekomen bij het vervangen van nissan blokken
Reply

#39
Viel me trouwens ook op dat veel onderdelen bv in Japanse auto's op heel erg lijken op elkaar, bv. stang voor richtingaanwijzers, verlichting, knoppen,verlichting etc. Zal vast ook bij andere merken zijn, immers ze shoppen bij dezelfde leveranciers, maar je moet het maar net weten.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#40
de vorderingen aan de cabrio gaan gewoon door alleen even zonder foto's maar die komen nog.

de ophanging aan de voorzeide is ook compleet uit elkaar geweest gespoten enz, en zit weer bijna helemaal in elkaar

ik ben alleen nog opzoek naar een stabilisator stang achter van een gti met de montage beugels.

ook ben ik opzoek naar de ankerplaten/stofplaten van de achterschijfremmen misschien dat iemand me heermee kan helpen
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.