Vervangenm multieriemen Swift 1.5 Excl met Airco
#1
Hallo,

Ik heb een Swift 1.5 Excl van 2006. Deze heeft airco. Nu wil ik de beide multieriemen vervangen. ik heb even gekeken en het lijkt mij, afgezien van de beperkte ruimte geen ingewikkelde klus. De "dynamoriem" is denk ik te vervangen door de dynamo te lossen en de riem te vervangen. Echter.... De "aircoriem" heeft volgens mij een spanner. Deze heb ik even geprobeerd om de spanning eraf te halen door de bout los te draaien, dit losdraaien lukt maar de spanrol komt niet van zijn plaats. Geprobeerd zachtjes los te tikken maar krijg er geen beweging in. Voordat ik nu wat meer geweld ga gebruiken wil ik graag even het forum om advies vragen. Ben ik iets vergeten los te draaien? Weet iemand een goede handleiding.

Bedankt alvast
Reply

#2
Jep, in het midden van de rol zit een moertje die m vastklemt. Die ff een slag losdraaien en dan kun je de spanning eraf halen met de bout die je al gevonden had. Succes!
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

#3
(05-12-2018, 13:57)remytjuh1994 Wrote: Jep, in het midden van de rol zit een moertje die m vastklemt. Die ff een slag losdraaien en dan kun je de spanning eraf halen met de bout die je al gevonden had. Succes!

thnx, vermoede al zoiets. Toch altijd goed om ff t forum te raadplegen.
Bedankt
Reply

#4
Dat boutje zit wel heel erg vast. iemand een tip?
Reply

#5
Wat kruipolie en weet niet of je een wringijzer heb moet , of stukje pijp moet lukken om wat meer kracht te zetten.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.