Suzuki Alto 2005 - CV - Servo vraag
#1
Hallo

Ik heb mij net een Suzuki Alto gekocht van 2005 met 95k Kms.
Die rijdt redelijk vlot. De homokineten zijn wel versleten, dus deze ga ik binnenkort vervangen.

Ik vroeg mij alleen af, is het logisch dat deze geen servo sturing of centrale vergrendeling heeft?

Hij stuurt nogal zwaar zonder servo, dus leek het mij logischer dat er wel servo op zit maar deze mss gewoon stuk is. Hij is nog van een oud dametje geweest namelijk.
Ook centrale vergrendeling zou mij wel praktisch lijken, als je de deuren op slot doet en dicht gooit (zoals vroeger) dan springt het slot terug open. Dit lijkt mij eerder iets voor een centrale vergrendeling dan voor een auto zonder.

Iemand een idee? Er zit geen boekje bij de wagen dus ik weet het niet zeker.
Er mist ook een zekering van 40A onder de motorkap.

Maar zonder boekje of werkplaatshandleiding lukt het mij niet om alles te plaatsen en te onderzoeken.

Ook enkel luidsprekers aanwezig in het dashboard. Is er mogelijkheid om die in de deuren in te werken? Er zitten wel niet de standaard roostertjes in zoals bij andere wagens.

Alvast bedankt!
Reply

#2
Welkom!
Op het WereldWijdeWeb kun je vast wel een instructieboekje vinden na wat intensief speurwerk!
Als je het meest basis-model hebt uit de serie, dan kan het best zijn inderdaad dat er geen stuurbekrachtiging of centrale deurvergrendeling (met afstandsbediening) op zit.

Als er onder de motorkap ergens een potje zit voor stuurbekrachtigingvloeistof, dan kun je erop rekenen dat t er wel op zou moeten zitten. Overigens is dat euvel met de portiersloten standaard bij die oude Japanners, dan kun je de auto niet per ongeluk dichtgooien met je sleutel er nog in.
Simpel op te lossen door het slotje aan de binnenzijde te sluiten, en vervolgens het portier met de klink omhoog dicht te doen.

Speakers kun je zelf bijbouwen, even kijken achter de kapjes of er wel bedrading en bevestigingsmogelijkheden zitten. De kans bestaat dat ze die ook wegbezuinigd hebben.

Succes met de Alto!
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

#3
(23-11-2018, 18:35)remytjuh1994 Wrote: Welkom!
Op het WereldWijdeWeb kun je vast wel een instructieboekje vinden na wat intensief speurwerk!
Als je het meest basis-model hebt uit de serie, dan kan het best zijn inderdaad dat er geen stuurbekrachtiging of centrale deurvergrendeling (met afstandsbediening) op zit.
al gezocht, vind momenteel enkel die van de voorganger.
en die is niet hetzelfde. misschien bestel ik mij er nog een haynes manual voor ofzo. valt nog af te wachten.

(23-11-2018, 18:35)remytjuh1994 Wrote: Als er onder de motorkap ergens een potje zit voor stuurbekrachtigingvloeistof, dan kun je erop rekenen dat t er wel op zou moeten zitten. Overigens is dat euvel met de portiersloten standaard bij die oude Japanners, dan kun je de auto niet per ongeluk dichtgooien met je sleutel er nog in.
Simpel op te lossen door het slotje aan de binnenzijde te sluiten, en vervolgens het portier met de klink omhoog dicht te doen.
Juuiistt!!, dat was ik vergeten. Al van in de jaren 90 dat ik dat nog eens heb moeten doen.

(23-11-2018, 18:35)remytjuh1994 Wrote: Speakers kun je zelf bijbouwen, even kijken achter de kapjes of er wel bedrading en bevestigingsmogelijkheden zitten. De kans bestaat dat ze die ook wegbezuinigd hebben.

Succes met de Alto!
Er zitten geen kapjes in de deur (wel een soort aparte plastic, maar er zitten geen roosters in ofzo.) verder lijkt het niet alsof er veel elektronica in de deuren zit (er gaan geen kabelmoffen vanuit de carrosserie naar de deur. dus als ik er een cv kit in wil steken zal ik dit op één of andere manier ook moeten doortrekken via het chassis/carrosserie. Indien iemand hier ervaring mee heeft, altijd welkom.
De handleiding van hier op het forum is meer voor als er al een vorm van cv inzit voor de voorste deuren, lijkt mij. Dit ben ik ook niet echt zeker.


Ik zie ook niet direct een vloeistofvat zitten van servovloeistof, of ik kijk er over?
[Image: eZcqUY4.jpg]
Reply

#4
Een simpele handleiding kan je gewoon bij de dealer bestellen voor een eerlijke prijs. Grappig..ik wist niet dat er maruti op het blok van deze altos staat.
39



Reply

#5
ik zal eens langslopen bij hen.
Wat is dat zwarte geval met die drie buisjes bovenaan? rechts in de motorruimte.
Reply

#6
*links in de motorruimte zul je bedoelen. (Altijd vanuit bestuurdersstoel benaderen)
Dat is het koolstoffilter, bedoeld om brandstofdampen uit de tank op te vangen en naar de verbrandingsmotor te voeren.
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

#7
kijk eens op manualslib grote kans dat je manual daar vindt, of maruti alto manual op google
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#8
nog geen manual gevonden dat specifiek voor het 2005 model zou zijn, hierdoor kan ik dus nergens zeker van zijn.
Ik ga binnenkort eens bij suzuki langs, hopelijk hebben zij hier een manual voor.
Reply

#9
bij Marutti alto zoeken
https://www.team-bhp.com/forum/technical...ormat.html
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#10
weet er iemand waar je rubberen slangen kan vinden voor de kabels van de centrale vergrendeling door te trekken?

Zoals in deze topic:
http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=12652.0
Reply

#11
Bij APS misschien/waarschijnlijk. Anders gewoon een electronicazaak binnenwandelen.
39



Reply

#12
(02-12-2018, 17:22)Tomswiftswiftswift Wrote: Bij APS misschien/waarschijnlijk. Anders gewoon een electronicazaak binnenwandelen.

APS Netwerkcomponenten?
Reply

#13
APS-BV. nl
39



Reply

#14
(12-01-2019, 02:54)Tomswiftswiftswift Wrote: APS-BV. nl

Bedankt, ik kijk het eens na. Smile
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.