Bougie afgeknapt in cilinderkop
#1
Toen ik gister me bougies wou vervangen knapte er 1 kapot en nu zit het draad met de elektrode er nog muurvast in, ik had nog geprobeert er met een tapslopend tegendraai geval het spul eruit te draaien maar die brak zelfs af en nu kna ik er zelf niks meer mee

Zouden er mensen zijn die de techniek hebben om dit op te lossen? en moet ik de kop dan demonteren?
Reply

#2
Ik ben geen expert, maar de kans dat er rommel in je cilinder ligt, is redelijk groot. Dan zou ik uit voorzorg de kop eraf halen. Kun je meteen beter bij de restanten van je bougie.
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.


www.streetrides.nl
Reply

#3
warm stoken beetje en veeel wd40 gaan spuiten veel gedult hebben en maar aankloten
zodra je gaat boren zou ik ook kop er af halen want als je cilinder vol vijlsel ligt, nee daar wor je ni happy van.
[Image: balk%20dave%20swift3.jpg]
Reply

#4
Even nox6 een pbtje sturen, hij heeft dit laatst bij twee fordjes ka gehad (schijnt standaard te zijn bij die dingen)
«Once a computer beat me at chess, but it was no match for me in kickboxing.»
Reply

#5
tis te doen hoor zonder de kop er af te halen.

alleen wat een probleem zou kunnen zijn is dat de bougies diep in de kop zitten.

wat ik doe is: sla het porselein er uit met drevel, dan heb ik een speciaale lange pen met groeven er op die sla ik met geweld er in, dan als die stift muur vast in de bougie zit zet ik een speciaale dop op de stift en draai hem los.

echter 1 nadeel er komt idd rommel in de cil ruimte.
dit los ik op door een slang aan de stofzuiger te maken en da cil ruimte leeg te zuigen.

heb ook een endoscoop om te kunnen kijken of tie ook leeg is.

maar goed een hele operatie.
[Image: nox6logo.gif]

info @ carservicekrimpenerwaard (punt) nl

MR2 SW20 gen 2 3SGTE @ 22Psi
Reply

#6
Bougie afgebroken oef....UnhappyUnhappy
Seat Leon 2.8 V6 4-motion on the go!

[Image: Banner.jpg]
The Force & AR : Voor al uw bouw&verbouwplannen!


Reply

#7
het porselijn is wel gewoon heel gebleven en is er al uit de bougie is namelijk aan de onderkant afgebroken en echt alleen het draad met de elektrode zaten er nog in maar aangezien me tapstoelpopend uitdraaigereedschappie zelfs nog af is gebroken denk ik dat ie echt zo vast zit dat je hem er niet meer uitkrijgt de waarschijnlijke boosdoener is het afdichtspul wat ik laatst in me koelstofresevoir heb gegooid toen ik opmerkte dat er koelvloeistof verloren ging en ook zag dat de bougies hier nat van werden ik denk dat dat ding er nu als het ware op vast zit gelijmd Unhappy
Reply

#8
Quote:Originally posted by aRandy
het porselijn is wel gewoon heel gebleven en is er al uit de bougie is namelijk aan de onderkant afgebroken en echt alleen het draad met de elektrode zaten er nog in maar aangezien me tapstoelpopend uitdraaigereedschappie zelfs nog af is gebroken denk ik dat ie echt zo vast zit dat je hem er niet meer uitkrijgt de waarschijnlijke boosdoener is het afdichtspul wat ik laatst in me koelstofresevoir heb gegooid toen ik opmerkte dat er koelvloeistof verloren ging en ook zag dat de bougies hier nat van werden ik denk dat dat ding er nu als het ware op vast zit gelijmd Unhappy

Als je tapsetje al breekt...Cry
Seat Leon 2.8 V6 4-motion on the go!

[Image: Banner.jpg]
The Force & AR : Voor al uw bouw&verbouwplannen!


Reply

#9
geschatte kracht die ik erop gezet heb voordat ie brak was toch wel zo'n 200 a 250Nm Thumbsdown
Reply

#10
Quote:Originally posted by aRandy
geschatte kracht die ik erop gezet heb voordat ie brak was toch wel zo'n 200 a 250Nm Thumbsdown
Dan zitte wel vast ja stupid
Seat Leon 2.8 V6 4-motion on the go!

[Image: Banner.jpg]
The Force & AR : Voor al uw bouw&verbouwplannen!


Reply

#11
tja Fordjes KA hebben er ook last van idd... standaard bij de uitvoeringen die nog geen ander type bougies erin hebben die roesten dan vast en worden bijna 1 geheel met de kop....

wat wij op het werk dan deden is als de bougie afbreekt je auto in zijn 4 en dan even vooruit duwen dan perst je kop door de compressie de restporselein eruit. dan kan je in pricipe in je cilinderruimte kijken... papiertje erin en om de bougie heen de roest weg bikken en inspuiten. tijdje wachten en met een dikke stevige torx in de bougie slaan. daarna kwamen ze wel los.... ennuh geen troep in de cilinder.... heb het al vele malen gedaan.... soms wel 4 stuks per ka....
TE KOOP : € 3800,- !!! Oei wat goedkoop daar ga ik spijt van krijgen....

[Image: avatar.jpg]

wel zonder sound te koop hehehe..
Reply

#12
Quote:Originally posted by Blaasbeest
tja Fordjes KA hebben er ook last van idd... standaard bij de uitvoeringen die nog geen ander type bougies erin hebben die roesten dan vast en worden bijna 1 geheel met de kop....

wat wij op het werk dan deden is als de bougie afbreekt je auto in zijn 4 en dan even vooruit duwen dan perst je kop door de compressie de restporselein eruit. dan kan je in pricipe in je cilinderruimte kijken... papiertje erin en om de bougie heen de roest weg bikken en inspuiten. tijdje wachten en met een dikke stevige torx in de bougie slaan. daarna kwamen ze wel los.... ennuh geen troep in de cilinder.... heb het al vele malen gedaan.... soms wel 4 stuks per ka....
Fort K met de grote K van (kunst) of was het wat anders42
Te gek voor woorden. Maar een beetje gek zijn helpt wel.

Crash test dummy thrill seekerTongue
Reply

#13
Ford K(a)lote....

soepblikken op wielen.....
TE KOOP : € 3800,- !!! Oei wat goedkoop daar ga ik spijt van krijgen....

[Image: avatar.jpg]

wel zonder sound te koop hehehe..
Reply

#14
Quote:Originally posted by Blaasbeest
Ford K(a)lote....

soepblikken op wielen.....
Beetje respect voor mijn vervoer ja. Een van die katjes waarmee nox6 zo heel blij was was die van mijn vriendin, 3 stuks kapot.

En voordat er een moderator begint te gillen dat we weer ontopic moeten, stel ik voor weer ontopic te gaan en de ka te laten rotten ehh... rusten.
«Once a computer beat me at chess, but it was no match for me in kickboxing.»
Reply

#15
Blijven we wel even On-Topic heren Wink
Reply

#16
vandaag heb ik de kop er al afgehaald en zaterdag zal ik er weer een kop opzetten had er nog 1 liggen die 15000km geleden volledig gereviseerd er zitten alleen wel mk2 nokkenastandwielen op en ik wil graag de brede riem monteren van een mk2 gti ik hoop alleen dat die plastic kastjes waar de riem inloopt niet smaller zijn dan bij een mk2 gti
Reply

#17
ja die zijn smaller en bij een mk1 zit er een gat in de distributie kap voor een motor steun dus gaat niet lukken.
Reply

#18
ja daar kwam ik vandaag al achter haha Smile heb gewoon de oude riem er weer opgezet want binnen 3mnd gaat het blok er toch uit Wink
Blok was wel slecht trouwens op 2 zuigers zat al behoorlijk wat speling (1mm ofzo) als ze op het bovenste punt stonden kon je ze zo iets heen en weer drukken Unhappy
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.