Koppeling probleem
#1
Af en toe grijpt de koppeling wat raar aan. Ik krijg hem soms niet lekker in de versnelling (soms 1, soms 5, soms 2) alsof 'ie niet volledig koppelt. Als ik hem dan in de 1 krijg en ik wil optrekken grijpt de koppeling meteen onderin al aan. Normaal gewoon in het midden. Als ik bij lage toeren volgas geef slipt de koppeling niet.

Ik zat zelf te denken aan de hulpcilinder, maar misschien hebben jullie andere ideeën?

Alvast bedankt.
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

#2
Wij hebben hier een grand vitara die koud slecht in de versnelling wil. diverse keren met aller foefjes ontlucht en op druk gebracht maar probleemblijft eigenlijk bestaan. Koppelingcilinder wordt mogelijk volgende beurt vervangen maar bij de grand vitara wordt dat een hele dure klus bij de garage (arbeidsloon). De koppeling gaat hierbij te licht naar beneden..geen goede druk. Dit probleem hebben we vanaf aanschaf en de verkopende garage in oirschot zei dat ontluchten de oplossing was en dat zouden ze dan wel doen maar dat hielp dus maar tijdelijk..werd al snel weer slechter.(drukverlies)
39



Reply

#3
Druk van het pedaal is wel goed. Wel trilt het pedaal/koppeling (en dus de hele auto) soms als ik de koppeling laat opkomen na op- of terugschakelen. Voelt niet heel geweldig aan allemaal. Ben bang dat wanneer er een nieuwe koppeling in moet dat de auto weggaat. Geen zin om er weer zoveel geld in te steken.
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

#4
Zoek een goede Beun in buurt, er zijn die voor 25-30euro per uur beunen en dan valt de schade mee. Kijk bij Mister Auto of bij Bogijn, sloop etc. Je weet wat je nu hebt, maar niet wat je krijgt. Hoeveel heeft de autp gelopen?
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#5
241000

Voor een paar honderd euro koop je ook geen andere auto, snap ik. Woensdag gaat ie naar de garage, die gaan eerst bekijken wat er precies aan mankeert.
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

#6
Hoop dat het meevalt en bij Mister Auto hebben ze goede onderdelen en goedkoper,ben even kwijt welk merk het was maar die hebben ze ook bij Brezan, alleen stukken duurder.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#7
Brezan doet veel met Kavo meende ik?
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

#8
(12-11-2018, 18:17)Nothingmatters Wrote: Brezan doet veel met Kavo meende ik?

Dacht dat het MOOG was, is alweer 4 of 5 jaar terug, zelfde bij Mister auto was een draagarm overigens, zomaar 50 euro goedkoper, heb die maar via Mister Auto gekocht en zit er nog steeds probleemloos onder de baleno. Mister Auto maakt gebruik van volgende fabrikanten: https://www.mister-auto.nl/onderdelenfabrikanten/
Sachs voor de schokbrekers kan ik heel warm aanbevelen! Ook koppelingsplaat en drukgroep, hoewel sinds ik Baleno heb dezelfde koppelingsplaat en drukgroep onder zit. Remblokken hebben ik TRW erop zitten, voor en achter
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#9
Koppeling kon de garage zo niks aan vinden. Hij doet het soms ook wel goed, dat zijn lastige kwaaltjes. Rubbers stabilisatorstang voor zijn kapot, dat rammelt onder de auto (dacht ik al). Meteen ook maar even de bakolie laten verversen, want geen idee wanneer dat voor het laatst gedaan is. Sws de laatste 50.000 km niet.

Remmen hebben van Brembo geloof ik. Dempers inderdaad van Sachs, zeker aan te bevelen! Al denk ik dan Monroe ook wel prima is.
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.