Elektronica vraagje (mistlamp connectors)
#1
ey een vraagje....heb dus van die blauwe kentekenplaat leds, blauwe ruitwissersproeier leds, koplampleds, deurgreepleds, en 16v antenne led....

nou zat ik me dus af te vragen, met name de sproeierleds en kentekenplaatleds, daar zit geen schakelaar oid bij.

en aangezien ik geen mistlampen meer heb sinds de bosch bumper erop zit, zat ik eraan te denken om de bedrading van de mistlamp te verbinden met die van die leds...

dan is natuurlijk de eerstvolgende vraag, houdt de bedrading dat! oftewel, smelt het knoppie van de mistverlichting niet weg, zit daar dan ook nog een zekering, of fikt de bedrading van de leds weg?

en tot hoeveel kan ik daar ongeveer op aansluiten? zou ik alle leds daarop kunnen verbinden of niet? weet namelijk niet hoeveel watt de mistlampjes trekken

is het een idee of kan ik het beter vergeten
Reply

#2
Mistlamp achter trekt bij mijn weten (per lamp) 21 watt. Voor trekken ze nog meer, waarschijnlijk ergens rond de 50 watt per lamp? (somebody correct me)

Je hoeft dus niet bang te zijn dat hij deze leds niet houdt. Een ledje verbruikt namelijk maar erg weinig stroom. Ongeveer 20-50mA per led (afhankelijk van hoe fel de led is, meeste leds zijn rond de 20mA) wat neer komt op 0,25 watt per led (er vanuit gaande dat het elke keer een led in serie met weerstand is).

Kortom, je moet er erg veel leds aan hangen wil je alles door laten branden. Plaats echter voor bij de schakelaar wel een zekering voor het geval dat er een kabel door schuurt en je kortsluiting krijgt (indien hij niet al in de zekeringskast gezekerd is).
Poetsen?! Puzzled

[Image: swift%20gti%20banner.jpg]
Special paint FTW!
Dolby 9.3 DTST surround sound, massief gouden kabels. HiFi en WiFi. Zzzz
Reply

#3
ah ok, maar is ie verzekerd in de zekeringenkast of nie
Reply

#4
Quote:Originally posted by Cliffhanger
ah ok, maar is ie verzekerd in de zekeringenkast of nie
Check boekje en/of zekeringskast Wink. Heb zelf een SA310, dus kan het helaas niet voor je chekken...

Normaal gesproken wel iig Smile.
Poetsen?! Puzzled

[Image: swift%20gti%20banner.jpg]
Special paint FTW!
Dolby 9.3 DTST surround sound, massief gouden kabels. HiFi en WiFi. Zzzz
Reply

#5
Quote:Originally posted by Cliffhanger
ah ok, maar is ie verzekerd in de zekeringenkast of nie


devil en het is gezekerd niet verzekerd.. verzekeren doe je maar bij interpolis ofzo...devil hehehe

denk wel dat de apart mistlampen gezekerd zijn.. gewoon ff zoeke.. (als er van die leuke tekeningetjes aanwezig zijn zoek dan ff naar tekeningetje dat op je schakelaar staat..)
d'r WAS er maar ééntje gek genoeg om met markeerstift groene Viperstrepen en Kever-style Harley uitlaten te gaan rijden!
Now driving: Ford Focus Wagon & Mazda RX-8
Reply

#6
check ook even of de leds al een weerstand hebben anders branden ze maar kort..... heb zelf die poespas nooit geinstalleerd maar lijkt we wel dat ze het hebben maar je weet nooit.
TE KOOP : € 3800,- !!! Oei wat goedkoop daar ga ik spijt van krijgen....

[Image: avatar.jpg]

wel zonder sound te koop hehehe..
Reply

#7
als je gewoon de stroom wegtrekt bij de kabels waar de fittingen op zouden moeten zitten, is er volgens mij niks aan de hand.
Viva la Gloria!

[Image: fluttershy_yay_small_display.gif]

Y'all hail the South
Reply

#8
ok ga ik dat doen!

en weerstandjes zijn niet nodig denk ik is autostyle junk die zou kant en klaar moeten passen zoniet, pech gehad
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.