2din radio.. bang voor diefstal, toch doen?
#1
Hoi,

Ik zit een beetje te kijken naar een nieuwe radio voor mijn Swift (2005). Ik heb nu een Pioneer radio waar alleen FM/AM en Aux op zit. Heb ik eigenlijk vrij weinig aan want ik luister nooit naar reclame.. ofja.. FM radio zoals mensen het noemen en elke ochtend mijn telefoon inpluggen en mijn telefoon moeten unlocken om liedjes te kunnen skippen is niet echt ideaal.

Nu heb ik een 2 din Pioneer systeem op het oog met alle mikmak erop (Android auto, DAB+, Bluetooth, etc).

Nu heb ik een vraagje. Ik twijfel of ik dit wel zou willen doen. Ik ben bang dat het gewoon snel gejat wordt. En ja ik ben er wel voor verzekerd tot €2500, maar voorkomen is beter dan diefstal claimen met een kapotte ruit erbij.

Er zijn al eens een keer wielen van een Liana gejat hier en dus maak ik mij best zorgen. Er staan autos naast me met 5x de waarde van mijn auto maar toch...

Wat is jullie advies?
2005 Suzuki Swift 1.3 3deurs
Reply

#2
Als er al wielen van een Liana gejat worden zit je in een slechte buurt!
45. Ik heb een din2 gekocht paar jaar terug die had een afneembaar scherm! Heel leuk ding, maar had Igo en windows 6.0 Werkt prima. Het jeukte en heb er nu een android din2 in zitten. Je kan ook een tablet erin bouwen,is wel wat meer werk die je dan in houder kan zetten dus in en uit kunt nemen.Gewoon extra verzekeren en niet te moeilijk doen, want als ze iets willen hebben, komen ze het halen.Tenzij je een boobytrap maakt maar aangezien in NL alle boeven zielig zijn krijg je levenslang en moet je schadevergoeding betalen pukepuke
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#3
Ik heb een pioneer met bluetooth dus zou muziek via mijn mobiel kunnen luisteren maar gebruik dat nooit. Gewoon lekkahhh een cdeetje opzetten heerlijk... Het is niet verplicht met die 'zogenaamde moderne tijd' mee te gaan en wat nu nieuw is is morgen ouderwets dus weiger ik daar aan mee te doen haha Wink

Groetjes, Andres








Reply

#4
(08-11-2018, 23:48)Villa Wrote: Ik heb een pioneer met bluetooth dus zou muziek via mijn mobiel kunnen luisteren maar gebruik dat nooit. Gewoon lekkahhh een cdeetje opzetten heerlijk... Het is niet verplicht met die 'zogenaamde moderne tijd' mee te gaan en wat nu nieuw is is morgen ouderwets dus weiger ik daar aan mee te doen haha Wink

haha ja van het CDtjes branden wordt ik een beetje gek van. Ik pleur liever 1200 liedjes op een stick en prop het erin. Android auto zou voor mij ook best handig zijn voor langere afstanden. In maart weer wat gepland Smile
2005 Suzuki Swift 1.3 3deurs
Reply

#5
Ik heb in beide auto’s een 1din Pioneer radio met Bluetooth. Verbindt automatisch bij het instappen en begint gelijk met spelen van je eigen muziek of Spotify. Nummers skippen kan gewoon met de knoppen op de radio.
De meerwaarde van een 2din radio zie ik meestal niet, is alleen maar lomp, traag en de navigatie is snel verouderd. Ik gebruik daar liever mijn telefoon voor.
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

#6
Heb een 2 din en werkt prima, er staat iets van 4gig aan muziek op een aparte sd-card nog 27 gig over, dus vermaak me wel.Ben niet zo van telefoongebruik, enige van de gadgets die ik niet graag gebruik. Sinds gisteren heb ik mijn Xiaomi gerepareerd ander scherm en accu erin en werkt weer. Moet zeggen een heel prettige telefoon, is al 2 jaar (ruim) oud. Prima ding,paar keer gevallen, 3e of 4e keer deed scherm raar was niet kapot. Al met al een geweldig ding. Heb er pas nog 1 gekocht xiao mi A2 en de camera is echt geweldig.Voorheen als ik een half uur met telefoon bezig was in de week was het veel, nu wel wat meer.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#7
(09-11-2018, 13:15)remytjuh1994 Wrote: Ik heb in beide auto’s een 1din Pioneer radio met Bluetooth. Verbindt automatisch bij het instappen en begint gelijk met spelen van je eigen muziek of Spotify. Nummers skippen kan gewoon met de knoppen op de radio.
De meerwaarde van een 2din radio zie ik meestal niet, is alleen maar lomp, traag en de navigatie is snel verouderd. Ik gebruik daar liever mijn telefoon voor.


Opzich heb je wel gelijk. Het is misschien meer een hebbedingetje dan iets wat je dagelijk vol gaat gebruiken. Als ik het doe koop ik er wel een van 400/500 euro van een goed merk. Navigatie zou ik dan via Android auto doen.

maarja. Een goede 1 din radio met bluetooth en USB is voor mij al genoeg.
Ik ga nog even verder kijken.
2005 Suzuki Swift 1.3 3deurs
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.