Suzuki swift 1,3 2007
#1
Forumleden graag jullie expertise gevraagd,

Mijn swift heeft deze week een nieuwe katalysator en bobine gekregen. De auto reed niet meer goed en de beruchte foutmelding p0420 kwam naar voren bij het uitlezen.
Nu lees ik allemaal verschillende berichten op internet dat deze swift kwaal met een defecte kat binnen een jaar terug kan komen.
Wat is jullie ervaring hiermee en kan een eventuele software update een oplossing kunnen bieden?
Reply

#2
Mijn auto heeft een nieuwe kat gekregen en later een software update (zijn er meerdere van geweest meen ik) . In beide gevallen kwam het uiteindelijk terug. Auto rijdt top in alle opzichten en verbruik ook mooi zoals het hoort. De auto staat nu te koop maar anders zou ik zelf de sensoren eens schoonmaken. met de softwareupdate zal je er weer wel een tijd vanaf zijn.
39



Reply

#3
Welkom centaur Wink

Groetjes, Andres








Reply

#4
Bedankt voor je reactie. Begrijp ik het goed dat de foutmelding en uiteindelijk de katalysator opnieuw defect ging na eerdere reparaties? Zijn er nog meer forum gangers die deze problemen ondervinden of mogelijk een oplossing hebben?
Reply

#5
Heel veel MK6 rijders hebben het en het is een beetje rustig op het forum maar hier zijn er nog meer met hetzelfde "probleem". Bij mij had de dealer na een paar keer uitlezen (en weer terugkomen ) besloten om via de nimag te regelen dat ik een nieuwe kat kreeg (ik zat op dat moment nog net binnen de garantie). Later werd gezegd dat de kat niet het probleem was en de softwareupdate het waarschijnlijk op zou lossen.
Bij 40000 nieuw spruitstuk met kat
Bij 70000 software update
Mijn swift sport heeft nu bijna 131000km en jaarlijks wordt de storing reset. enige nadeel vind ik dat een volgende storing niet direct zichtbaar is omdat het lampje al brand maar van suzuki ben ik gewend dat er eigenlijk nooit iets mee is. Mijn swift sport is verder ook probleemloos. (ohja een piepende bestuurdersstoel heel soms..ff smeren)
39



Reply

#6
Bedankt voor de toelichting. Besloten om lekker door te rijden!
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.