automaat
#1
Hallo,
Ik heb een Ignis 1.5 uit 2004 en nu heb ik een storing aan de automaat.
Als het koud is dan schakelt de automaat niet van 3 naar 4.
Pas als ikeen tijdje in 3 heb gereden schakelt hij ineens.

groet fred
Reply

#2
Is de bakolie ooit vervangen?Zoniet vervang de olie en kijk of dat verbetering geeft.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#3
Naast olie vervangen, zou ik flushen overwegen. Dit reinigt de bak en alle verzetten erg grondig en geeft vaak een blijvende oplossing. Kost wel wat maar vaak een erg fijn resultaat..
Reply

#4
(04-11-2018, 15:45)swifferd Wrote: Naast olie vervangen, zou ik flushen overwegen. Dit reinigt de bak en alle verzetten erg grondig en geeft vaak een blijvende oplossing. Kost wel wat maar vaak een erg fijn resultaat..

Flushen juist NIET DOEN! Als je de boel naar de klote wilt helpen en je nieuwe bak wilt kopen;je krijgt er meer problemen van, gewoon olie vervangen. Is hier genoeg over te vinden op het net.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#5
@leibniz dat is onzin. Als je flushed haal je álle oude olie en zooi uit de bak. Bij het verversen haal je alleen de pan leeg, maar blijft de oude olie met vuilresten gewoon in alle kanaaltjes en kleppen zitten.
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

#6
@Leibniz, wat Remy zegt. Niks aan toe te voegen.

Flushen komt er op neer dat bij lopende motor de bakolie er continue in gepompt word en onder eruit kan onder druk. Dit in alle verzetten die de bak heeft dus elke keer word een ander gedeelte gereinigd en net zo lang tot de olie weer transparant is. (In t kort)

Er kan echt niets kapot en is een veelvoudig gebruikte techniek. Gaat het daarmee wel kapot dan is of degene die het uitvoert niet bekend hoe het te doen, of de bak was gewoon al kaas.
Reply

#7
Ik zou idd de versnellingsbak olie eens laten vervangen en kijken of er verbetering is Wink

Groetjes, Andres








Reply

#8
en filter niet vergeten had ik bij een bmw filter en olie ververst en probleem opgelost filter of het heet eigenlijk zeef bij aut is zeer belangrijk zal beslist helpen
Reply

#9
Hallo, ik heb de olie vervangen maar niet deeef.
Het maakt niets uit.
Dan maar flushen proberen.

groet fred
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.