Beem's redelijk gare Baleno wagon 1.6 GLX aut.
#1
Na het plaatsen van een berichtje over een 'power lampje' werd ik gewezen op het voorstellen in de rubriek Wie is Wie. Bij Deze.

Even voorstellen: Ik ben een hobbyboer uit Heerde. Mij eerste auto herinnering is een ritje met de familie in de kever. Vader en moeder beiden rokend. Wij kinderen smeekten of er een raampje open mocht en onze moeder streng: "nee dan waait er as in de auto". Wij kinderen kregen ons rijbewijs als we op ons 18e rookten, zo ging dat in die tijd. Verkering met de dochter van een rijschoolhouder zorgde er voor dat ik 2 maanden na mijn 18e verjaardag mijn rijbewijs had. Daarna tevergeefs gezocht naar de dochter van een slijter. Mijn eerste auto was een Simca 1000. Daarna volgden er en hele rits auto's. Er was nog geen APK en het programma 'Wrak van de weg' was populair. Roest of wat speling, ach, als het maar reed. Olie verversen deed men boven de rioolputten in de weg.

De Baleno. Na jaren lease auto's gereden te hebben, kocht ik een Ssangyong Korando met grijs kenteken. Een 3.2 V6 op LPG. Wat een kl.. auto. Na allerlei elektrische problemen begaf de airco pomp het. Deze was niet meer leverbaar en moest uit Korea komen. Dat kon maanden duren. Inmiddels was het grijze kenteken voor particulieren afgeschaft. Kortom: 8000 euro verdampt na een jaar. Daarna een Nissan Patrol uit 1985 geïmporteerd. Nog tijdens de restauratie werd de oldtimer regeling afgeschaft. Mijn vrouw geeft niets om auto's en ik was dat gepluk de overheid zo zat dat we besloten om alleen nog goedkope oude auto's te rijden. Goedkoop WA verzekeren, een krasje of deukje maakt niet uit en wordt reparatie of onderhoud te duur, weg er mee. Je belt een bedrijf dat er 100 euro voor geeft en ophaalt en je koopt een andere. Zo is het helaas ook bij de Baleno gegaan.

Iemand interesse? De APK moet in december en vrijdag is de Baleno nagekeken door de dealer. Er moet zoveel aan gebeuren dat ik het niet meer ga doen:
- Laswerk, gaatje in een balk boven het subframe voor. (subframe is ooit vernieuwd, is goed, maar moet er dus af volgens de dealer)
- roest remleidingen naar achterwielen, moeten vernieuwd.
- remschijven te dun.
- rubber hoes aandrijfas (bakzijde) lek.
- Lek in radiateur
- Rubbers draagarmen niet best maar geen afkeur.
- olielekkage bij ontsteking (O-ringen, klein bier)

Ik ga op zoek naar iets anders. Als iemand er iets in ziet: voor 100 euro mag je hem komen halen (nadat ik iets anders heb). Er zitten 2 setjes LM velgen bij (niet mooi) met zomer en winterbanden. Anders laat ik hem ophalen voor 100 euro. Bij vragen of interesse: stuur maar een berichtje.
Reply

#2
Je hebt pb.

Mooie introductie, mijn wagenpark werkt op dezelfde manier! Zo goedkoop mogelijk kunnen rijden en als ie te duur wordt gaat ie eruit!
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

#3
Auto is gereserveerd voor Remy. Je hoort nog van me Remy.
Reply

#4
Dit is een voorsteltopic waar gelijk een afscheid aan gekoppeld kan worden? Of wordt de volgende ook nog een Suzuki? Welkom in ieder geval!
Reply

#5
Dank je @Mafkikker. De Baleno gaat naar Remytjuh1994. Hopelijk kan hij het oude beestje weer wat nieuw leven inblazen. De nieuwe is een Ignis automaat op lpg geworden. Is geen vooruitgang maar ja je moet wat overhebben voor je suffe imago en hier thuis heeft de vrouw nu eenmaal mijn broek aan.
Reply

#6
Jôh leuk toch zo'n Ignis. Kan je best wel een beetje aankleden Smile
Die dingen zijn super betrouwbaar.
Welk jaar is ie ?
Hebbie een fotootje ?

'vrouw de broek aan' ... Dat hoor ik wel vaker daarom ben ik niet getrouwd haha Wink

Groetjes, Andres








Reply

#7
@villa, het is een 1.3, bj. is 2002 en in 2013 is lpg3 ingebouwd. Huidige km stand: 150.000.
Ik had nog nooit in een Ignis gereden. Het rijdt zoals je in de reviews leest, stug geveerd en lawaaiig.
Als je de bagageruimte zoekt heb je een leesbril nodig. Maar goed hij heeft een trekhaak.
Hij rijdt prima alleen viel het op dat hij op lpg stationair een heel laag toerental draait, 500 a 600 tpm.
Er zal nog wel eens een topic Ignis op lpg3 volgen....
Ik moet de Ignis van de week nog ophalen, dus een foto volgt later.
Groet, Gerrit
Reply

#8
(28-10-2018, 02:55)Villa Wrote: 'vrouw de broek aan' ... Dat hoor ik wel vaker daarom ben ik niet getrouwd haha Wink

Ik laat me daardoor niet weerhouden en ik zie liever een vrouw in een rok met daaronder mooie benen. Helaas zijn er weinig Nederlandse vrouwen die er elegant uitzien in een rok en mantelpak of ik kom ze niet tegen. Verder is helaas de Nederlandse man -niet allemaal -verworden tot een watje door de feministische golf en al die reklame van de metroman, lees pol.corr. lariekoek.

Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#9
Er zijn inderdaad veel teveel metromannen tegenwoordig.
Reply

#10
Ik heb geen flauw idee wat een metroman is, maar ik betwijfel of dit iets met het voorsteltopic van Gerrit te maken heeft...
Reply

#11
(31-10-2018, 08:15)Mafkikker Wrote: Ik heb geen flauw idee wat een metroman is, maar ik betwijfel of dit iets met het voorsteltopic van Gerrit te maken heeft...

Iemand die een gay-auto rijdt

(28-10-2018, 12:25)Beem Wrote: Als je de bagageruimte zoekt heb je een leesbril nodig. Maar goed hij heeft een trekhaak.

Was het geen optie om te kijken naar Wagon R+ heeft veel ruimte, waar menig station jaloers op zou zijn, heeft wel een heel hoog bejaardengehalte.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#12
[/quote]
Was het geen optie om te kijken naar Wagon R+ heeft veel ruimte, waar menig station jaloers op zou zijn, heeft wel een heel hoog bejaardengehalte.
[/quote]
De Wagon+ lijkt er inderdaad voor gemaakt te zijn om zoveel mogelijk scootmobiels en rollators in te vervoeren. Ik mag eigenlijk ook niet klagen, als je klein en goedkoop wilt rijden weet je waarvoor je kiest. En als je de achterbank verwijderd kun je nog best wat kwijt in een Ignis. De eerste keus was eigenlijk een Daihatsu YRV. Daar kun je achterbank eenvoudig verwijderen en terugplaatsen. Wel jammer dat Suzuki geen lichte stations als de Baleno meer maakt.
Reply

#13
Daihatsu YRV is een hele leuke auto er is zelfs een sportuitvoering die heel vlot is! Baleno station is erg leuk, heb een 1.8 rijdt als een speer, had ook problemen met subframe paar jaar geleden. 4 schokbrekers van Sachs rondom en subframe en nog wat klein spul 830 euro incl APK en weer rijden. Ik weet wat ik heb en was de moeite waard. Dit jaar alleen stadslichtje kapot, vervangen en gaan.Succes met je Ignis, hoop dat je daar veel plezier van mag hebben. Verder onderschrijf ik je verhaal volledig, voor mij geen nieuwe auto, zo goedkoop mogelijk en gaan. Je hebt ook Daihatsu Applause is een hatch in feite, heel goedkoop te krijgen en onverwoestbaar en snel!
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#14
YRV turbo idd. Applause staan er maar 3 op gaspedaal en geen gti.
39



Reply

#15
Enorme roestbak, zo'n YRV.
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.