21-10-2018, 12:09
Na het plaatsen van een berichtje over een 'power lampje' werd ik gewezen op het voorstellen in de rubriek Wie is Wie. Bij Deze.
Even voorstellen: Ik ben een hobbyboer uit Heerde. Mij eerste auto herinnering is een ritje met de familie in de kever. Vader en moeder beiden rokend. Wij kinderen smeekten of er een raampje open mocht en onze moeder streng: "nee dan waait er as in de auto". Wij kinderen kregen ons rijbewijs als we op ons 18e rookten, zo ging dat in die tijd. Verkering met de dochter van een rijschoolhouder zorgde er voor dat ik 2 maanden na mijn 18e verjaardag mijn rijbewijs had. Daarna tevergeefs gezocht naar de dochter van een slijter. Mijn eerste auto was een Simca 1000. Daarna volgden er en hele rits auto's. Er was nog geen APK en het programma 'Wrak van de weg' was populair. Roest of wat speling, ach, als het maar reed. Olie verversen deed men boven de rioolputten in de weg.
De Baleno. Na jaren lease auto's gereden te hebben, kocht ik een Ssangyong Korando met grijs kenteken. Een 3.2 V6 op LPG. Wat een kl.. auto. Na allerlei elektrische problemen begaf de airco pomp het. Deze was niet meer leverbaar en moest uit Korea komen. Dat kon maanden duren. Inmiddels was het grijze kenteken voor particulieren afgeschaft. Kortom: 8000 euro verdampt na een jaar. Daarna een Nissan Patrol uit 1985 geïmporteerd. Nog tijdens de restauratie werd de oldtimer regeling afgeschaft. Mijn vrouw geeft niets om auto's en ik was dat gepluk de overheid zo zat dat we besloten om alleen nog goedkope oude auto's te rijden. Goedkoop WA verzekeren, een krasje of deukje maakt niet uit en wordt reparatie of onderhoud te duur, weg er mee. Je belt een bedrijf dat er 100 euro voor geeft en ophaalt en je koopt een andere. Zo is het helaas ook bij de Baleno gegaan.
Iemand interesse? De APK moet in december en vrijdag is de Baleno nagekeken door de dealer. Er moet zoveel aan gebeuren dat ik het niet meer ga doen:
- Laswerk, gaatje in een balk boven het subframe voor. (subframe is ooit vernieuwd, is goed, maar moet er dus af volgens de dealer)
- roest remleidingen naar achterwielen, moeten vernieuwd.
- remschijven te dun.
- rubber hoes aandrijfas (bakzijde) lek.
- Lek in radiateur
- Rubbers draagarmen niet best maar geen afkeur.
- olielekkage bij ontsteking (O-ringen, klein bier)
Ik ga op zoek naar iets anders. Als iemand er iets in ziet: voor 100 euro mag je hem komen halen (nadat ik iets anders heb). Er zitten 2 setjes LM velgen bij (niet mooi) met zomer en winterbanden. Anders laat ik hem ophalen voor 100 euro. Bij vragen of interesse: stuur maar een berichtje.
Even voorstellen: Ik ben een hobbyboer uit Heerde. Mij eerste auto herinnering is een ritje met de familie in de kever. Vader en moeder beiden rokend. Wij kinderen smeekten of er een raampje open mocht en onze moeder streng: "nee dan waait er as in de auto". Wij kinderen kregen ons rijbewijs als we op ons 18e rookten, zo ging dat in die tijd. Verkering met de dochter van een rijschoolhouder zorgde er voor dat ik 2 maanden na mijn 18e verjaardag mijn rijbewijs had. Daarna tevergeefs gezocht naar de dochter van een slijter. Mijn eerste auto was een Simca 1000. Daarna volgden er en hele rits auto's. Er was nog geen APK en het programma 'Wrak van de weg' was populair. Roest of wat speling, ach, als het maar reed. Olie verversen deed men boven de rioolputten in de weg.
De Baleno. Na jaren lease auto's gereden te hebben, kocht ik een Ssangyong Korando met grijs kenteken. Een 3.2 V6 op LPG. Wat een kl.. auto. Na allerlei elektrische problemen begaf de airco pomp het. Deze was niet meer leverbaar en moest uit Korea komen. Dat kon maanden duren. Inmiddels was het grijze kenteken voor particulieren afgeschaft. Kortom: 8000 euro verdampt na een jaar. Daarna een Nissan Patrol uit 1985 geïmporteerd. Nog tijdens de restauratie werd de oldtimer regeling afgeschaft. Mijn vrouw geeft niets om auto's en ik was dat gepluk de overheid zo zat dat we besloten om alleen nog goedkope oude auto's te rijden. Goedkoop WA verzekeren, een krasje of deukje maakt niet uit en wordt reparatie of onderhoud te duur, weg er mee. Je belt een bedrijf dat er 100 euro voor geeft en ophaalt en je koopt een andere. Zo is het helaas ook bij de Baleno gegaan.
Iemand interesse? De APK moet in december en vrijdag is de Baleno nagekeken door de dealer. Er moet zoveel aan gebeuren dat ik het niet meer ga doen:
- Laswerk, gaatje in een balk boven het subframe voor. (subframe is ooit vernieuwd, is goed, maar moet er dus af volgens de dealer)
- roest remleidingen naar achterwielen, moeten vernieuwd.
- remschijven te dun.
- rubber hoes aandrijfas (bakzijde) lek.
- Lek in radiateur
- Rubbers draagarmen niet best maar geen afkeur.
- olielekkage bij ontsteking (O-ringen, klein bier)
Ik ga op zoek naar iets anders. Als iemand er iets in ziet: voor 100 euro mag je hem komen halen (nadat ik iets anders heb). Er zitten 2 setjes LM velgen bij (niet mooi) met zomer en winterbanden. Anders laat ik hem ophalen voor 100 euro. Bij vragen of interesse: stuur maar een berichtje.