Ideeën Meetings voor de komende Maanden
#1
Hierbij wil ik een topic openen waar we kunnen Brianstormen over meetings in de komende herfst- en wintermaanden.
Het is natuurlijk niet zo dat meets alleen zijn weggelegd voor de lente of zomermaanden.
Ook in de komende maanden kunnen meets heel gezellig zijn, ze moeten alleen iets anders worden vormgegeven.

Laat je ideeën en creativiteit eens de vrije loop Smile

Hoorde in een ander topic al iets over een rondvaart.
Ook gezellig is bijvoorbeeld een "Pancake Meet' bij een leuk pannenkoekenhuis.
Ik ken een gezellige pannenkoekenboerderij waar we ook de Suzuki's mooi bij elkaar kunnen parkeren.

Wat zijn jouw ideeën ?

Groetjes, Andres








Reply

#2
Uhhh... Een bowling meeting op een leuke locatie is ook een optie bijvoorbeeld.

Groetjes, Andres








Reply

#3
Mijn interesse in meetings in herfst en winter is nihil. December, januari en februari zijn sowieso maanden dat ik niet met mijn suzuki rijd. En meestal ben ik in deze periode bezig met onderhoud, apk, etc.
Reply

#4
Mij lijkt het leuk eens iemand te zien/ helpen met het verwisselen van de distributieriem en multiriem, mijn karretje heeft er spoedig een nodig. De garagehouder zei, maak je er niet druk over, de riem van een suzuki breekt niet snel...
Maar goed, een help elkaar sleutelen om de auto op de weg houden meet dus...
Wat nodig is is dus een garage/ verwarmde ruimte en gereedschap. Ik zou mijn camping lekkere koffie apparatuur mee kunnen nemen...
[Image: QALN21U.jpg?1] [Image: FvlY6pb.jpg?1]
Reply

#5
Dat is ook een leuk idee Twenty-one.
Een "sleutelmeet"
Heb je al een beetje een idee hoe we dat in een 'vorm kunnen gieten' ?

Groetjes, Andres








Reply

#6
Upje

Groetjes, Andres








Reply

#7
Mooi weertje voor meets zeg.
Half oktober en het is hier 23 graden Smile

Groetjes, Andres








Reply

#8
Inmiddels heb ik de tweede ton er op zitten en recent de rechteraandrijfas vervangen voor een uit de sloop, versnellingsbak olie vernieuwd en de koppelingskabel vervangen. De koppeling gaat nu veel lichter, de oude kabel was te kort en gerafeld en de versnellingsbak schakelt merkbaar fijner nu.
Nu is het idee van een meeting nog steeds aantrekkelijk qua hulp over het hoe en wat van de distributieriem vervangen, maar zoiets op zo een dag te doen, dat lijkt me nu niet ect fijn, leuker om wat te babbelen en bakkies te doen lijkt me.
Wat ik zie is dat er wel drie types riemen zijn, sommige met 89 tanden en anderen met 97 tanden en enkele tot vele mm verschil in breedte. Nu heb ik een gls 1,3 50 kw uit '98 waar volgens mij een G13BA motor in hangt met airco, ik wil distributieriem, spanrol waterpomt en multiriem vervangen, dus het is iets meer werk.
Heeft iemand ideeën hoe dit goed te doen? Welke merk onderdelen juist wel of juist niet aanschaffen? Tot nu toe heb ik de afgelopen vier jaar alle onderhoud zelf gedaan, en dat wil ik zo houden, ik vind het leuk en leerzaam en wil in ruil ook wel een ander helpen met iets waar ik al ervaring mee heb. (radiator vervangen, kachelradiator, wiellagers achter, aandrijfas, versnellingsbakolie vervangen etc...)
[Image: QALN21U.jpg?1] [Image: FvlY6pb.jpg?1]
Reply

#9
Riem van bijvoorbeeld gates en dan spanrol en waterpomp van hetgeen wat voorhanden is.
39



Reply

#10
Continental lijkt me iets beter qua merk als Gates, persoonlijk dan, heb in Baleno mijn multisnaar vervangen was van Conti en na jaren 9 jaar als nieuw, nergens geen haarscheurtjes of zo. Je kan die bij Mister Auto bestellen of bij Auto doc.

Als je het niet gedaan hebt laat dan ook je airco bijvullen en checken.Is niet iets dat je zelf kunt.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#11
Hmmm een wintermeet lijkt mij erg leuk, het liefst met sneeuw.
Dan kom ik zijwaards met m'n Justy het terrein op Tongue
Reply

#12
Ik neem de vitara en een kabel mee.
39



Reply

#13
Op het Saabforum, waarvan ik hiervoor 8 jaar lid ben geweest, is er elk jaar een hammetjes meeting in februari, en een snertmeeting in november. Hammetjes is altijd in een restaurant met een grote parking, de snertmeeting is bij een lid thuis op een oude woonboerderij met veel ruimte voor auto's. Vaak zijn de meetings daar enigszins "bourgondisch" Tongue Ook is er 2 keer per jaar een onderdelen-meeting in samenwerking met Saab Club Nederland.

Zijn zomaar een paar ideeën...

Hoe zijn de meetings hier opgebouwd? Vooral jeugdiger eigenaren die veel met uiterlijk, of tuning, of beide van de Suzuki's bezig zijn? Die zullen dan misschien niet zoveel zin hebben om in een restaurant te gaan zitten, maar liever bij een fastfoodketen een meeting houden. Is niks mis mee, maar is een groep binnen het geheel, met een lagere opkomst...
Slow is Wise, Fast is Nice!!!
Reply

#14
(30-08-2019, 16:53)Fawkes Wrote: Hmmm een wintermeet lijkt mij erg leuk, het liefst met sneeuw.
Dan kom ik zijwaards met m'n Justy het terrein op Tongue

+3

Ik en 2 vrienden hebben ook een Justy en zijn ook wel van de meetings.
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

#15
Ik heb er ook wel zin in, om de boel gezellig te houden will ik mijn kampeer-koffiespullen wel meenemen. Heeft er iemand een 220v aggregaat? Dan komt mijn kleine espresso apparaatje ook mee.
Inmiddels is mijn auto al weer voorzien van de distributieriem, andere snaren etc. Vette bummer! De krukaskeerring aan de distributiezijde blijkt toch lek. stupid
[Image: QALN21U.jpg?1] [Image: FvlY6pb.jpg?1]
Reply

#16
Heeft iemand een how to voor deze klus? Dan denk ik aan welk materiaal keerring, want er zijn er verschillende en ik weet niet welk materiaal waarom (nitrile bentadiene rubber, of fluoride rubber, of silicone elastomer, of polyacrylate) de duurste zal vast niet zomaar de beste zijn vermoed ik. Verder wil ik graag weten hoe de krukaspoulie en bijbehorende moer verwijderd en gemonteerd wordt, links of rechtse draad, en welk moment Nm aanhalen? Moet er borglijm op en zo ja, welke? Hoe haal je de oude keerring er uit, en hoe zet je de nieuwe er recht in zonder te beschadigen?
[Image: QALN21U.jpg?1] [Image: FvlY6pb.jpg?1]
Reply

#17
Wel jammer dat je daar achter komt nu je je distributie al vervangen hebt. Keerring achter krukaspoulie en nokkenas zijn hetzelfde. Kosten zo'n 3-5 euro per stuk bij de auto onderdelen boer. Krukas poulie haal je los met dop 17. Even iemand anders een dikke platte schroevendraaier in de startkrans van het vliegwiel laten stoppen om de krukas tegen te houden . Hiervoor zit onderin de versnellingsbak speciaal een gaatje gemaakt.

Vast zetten van de krukas poulie doe ik zelf altijd zo vast mogelijk. Zeg niet dat dat goed is, maar heb meegemaakt wat er gebeurd als de boel net niet vast genoeg zit. Daar wordt je niet blij van.
Reply

#18
Dankjewel voor de uitleg Robin. Soms heb je pech inderdaad. Het oliefilter lekte ook wat, dus ik zette de boel zonder zorgen weer in elkaar, denkend dat ik wist wat de olie vandaan kwam... . Nou ja, ik weet nu hoe het moet, en de boel loshalen en weer monteren zal nu 'n stuk sneller gaan. Ik had gezocht op het verwijderen krukaspoulie en vond een hoop gekloot op YouTube, je denkt dan al snel het ergste. Ik neem aan dat je met een goede hakenset de oude keerring er wel uittrekt toch? Ik ga voor montage een goed passende ring maken om de nieuwe keerring netjes te plaatsen. De tandriempoulie zet ik daarna goed vast met een druppeltje locktite 2701 kan niet fout zijn lijkt me. Dat 'ie de volgende keer niet meer los wil zal wel niet voor gaan komen, er rijdt over twintig jaar vast geen auto met benzinemotor meer rond...
Ik zag inderdaad ook een video van een G13BA waar de krukaspoulie van losgelopen was, tandriem snaren en distributiedeksel flink naar de ****** inderdaad.
Wat zijn de gaatjes met schroefdraad in de tandriempoulie voor? Moet je de poulie er afhalen met een soort poelietrekker?
[Image: QALN21U.jpg?1] [Image: FvlY6pb.jpg?1]
Reply

#19
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat jullie in het verkeerde topic zitten.....
Slow is Wise, Fast is Nice!!!
Reply

#20
Is er nog animo voor een meet?
[Image: QALN21U.jpg?1] [Image: FvlY6pb.jpg?1]
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.