Elektrische ramen werken niet meer
#1
Goeiemorgen allemaal,

Een tijdje geleden zijn mijn beide ramen ermee opgehouden. en dat is bij de parkeergarage een hele toer.

beide deurpanelen doen niets meer, ik hoor de motoren niet draaien en de zekering lijkt nog OK (de ramen zitten geloof ik op dezelfde zekering als de starter)

Enig idee waar ik moet beginnen met zoeken?

Groeten, Bauke
Reply

#2
Ik zou beginnen met vermelden van het type auto en bouwjaar, er zit natuurlijk een aardig verschil tussen het systeem van een Swift van 1985 en een Kizashi van 2017.
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

#3
Ik zou beginnen met doormeten van je zekeringen met multimeter ongeacht of ze 'lijken' ok te zijn. Wanneer begon het probleem,zomaar ineens of had je van tevoren al problemen mee? Zekeringen als eerste nakijken en daarna bedrading checken en de schakelaars met MM. Op het oog kunnen zekeringen heel zijn en toch kapot zijn. Wel zo handig idd om type auto te vermelden, wat ik benoemde geldt voor elk merk voor je de diepte ingaat eerst checken.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#4
Er lijkt toch iets met de elektriteit-toevoer niet in orde te zijn ook al is de zekering blijkbaar nog goed (zou dat toch nog eens checken).
Aangezien de motortjes van de elektrische ramen niet alletwee gelijktijdig stuk kunnen gaan dat zou vreemd zijn.
Doet de rest van de elektrische systemen het wel goed ?

Ps. Waar ik ineens aan denk;
De meeste Suzuki's hebben een blokkeerknop in het deurpaneel zitten waarmee de elektrische ramen blokkeren.
Check dat ook eens Wink

Groetjes, Andres








Reply

#5
(21-09-2018, 20:30)Villa Wrote: Er lijkt toch iets met de elektriteit-toevoer niet in orde te zijn ook al is de zekering blijkbaar nog goed (zou dat toch nog eens checken).
Aangezien de motortjes van de elektrische ramen niet alletwee gelijktijdig stuk kunnen gaan dat zou vreemd zijn.
Doet de rest van de elektrische systemen het wel goed ?

Ps. Waar ik ineens aan denk;
De meeste Suzuki's hebben een blokkeerknop in het deurpaneel zitten waarmee de elektrische ramen blokkeren.
Check dat ook eens Wink

haha ik herriner mij het zelfde probleem bij de parkeergarage toen ik de Swift net een paar dagen had. Hele boel bij elkaar lopen schelden blijkt het dat ik het knopje had ingedrukt Biggrin Biggrin
2005 Suzuki Swift 1.3 3deurs
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.