probleem met mistlampen in nieuwe bumper Swift
#1
Hallo allemaal,

Door een reeks fouten en keuzes die ik heb gemaakt zit ik nu met een probleempje met mijn Suzuki Swift 1.3 Bandit uit 2010.

Een paar maanden terug heb ik per ongeluk een paaltje geraakt met mijn voorbumper. Deze moest daardoor vervangen worden. Om de kosten te drukken, heb ik in overleg met de garage zelf een nieuwe immitatie voorbumper aangeschaft.
Ik was zo dom geweest om, bleek achteraf, de bumper van het Swift model tot bouwjaar 2005-2007 te bestellen. Ik had die van 2007-2010 moeten hebben. Daar kwamen we dus te laat achter, nadat hij al gespoten was. Het was dus goedkoper om de stuklijsten van de nieuwe bumper te bestellen, en deze over te zetten. Het enige probleem was dat de mistlampen niet pasten, maar zou ik dan nieuwe voor bestellen, en die werden er dan alsnog gratis in gezet.

Dat bleek dus niet eenvoudig; ik heb denk ik heel internet wel 3 keer binnenstebuiten gekeerd om de juiste mistlampen te vinden, zonder succes. Het enige relevante dat ik heb kunnen vinden is dat de bumper die er nu op zit, het OEM nummer 7171162J00799 heeft. Als ik hierop google krijgt ik inderdaad exact hetzelfde model met dezelfde mistlamp gaten.

[Image: bumper_oud.jpg]
Dit is de oude bumper vanaf de voorkant gefotografeerd. Bij deze bumper moet de mistlamp vanaf achter erop geschroefd worden.

[Image: bumper_nieuw.jpg]
Dit is de nieuwe bumper. Het lijkt erop dat het mistlicht er vanaf de voorkant in moet worden gemonteerd. Tevens suggereert de bijbehorende stuklijst dat de diameter van de lamp kleiner hoort te zijn.

Wanneer ik op auto onderdelen websites zoek, krijg ik als resultaat altijd het model mistlamp met de 4 pootjes met schroefgaten, degene die ik dus ook had in de vorige bumper. Ik krijg wél verschillende merken mistlampen gelang het model/bouwjaar Swift dat ik kies, maar het is altijd dit type lamp met de 4 pootjes. Op de afbeeldingen zie ik geen verschillen. Deze past dus niet via voor en achter. Cry

[Image: mistlamp.jpg]

Wie o wie weet welke lampen hier in horen? Of een goed alternatief dat ook past?
Voor wie het mij kan vertellen, ben ik bereid een kleine tegemoetkoming geven.
Reply

#2
Heb eventueel nog mistlampen zijn zogenaamde fish eye moet er wel naar zoeken, 1 heb ik zo te pakken. Daar moet je wel wat improviseren, weet niet wat voor masker er in hoort? Alles is passend te maken,maar echt dat het oem uitziet is wat lastig, maar het kan.Als je diameter opmeet van het gat zijn er vast wel andere ronde mistlampen te vinden, of kleiner kan ook ,als je van die afdekkappen hebt van bumper waar ze niet in zitten, daar met gatenzaag aan de gang gaan en gewoon universele aanschaffen.Wellicht heb je er wat aan
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#3
Heb je eraan gedacht om eens naar een sloop te rijden en daar een mistlamp uit een vergelijkbare bumper te trekken? Dan heb je in ieder geval de juiste lampen Idea

Dan zou je eventueel alsnog nieuwe kunnen bestellen als je per se nieuwe wil hebben. Maar van wat ik zo snel online gezien heb, zijn de meeste mistlampen voor de Swift 2005-2010 hetzelfde. Alleen bijna nergens staat de diameter erbij, dus een ander nummer kan wel dezelfde lamp zijn, met alleen een andere diameter.
Reply

#4
Dus eigenlijk moet je deze inbouwset hebben; https://www.winparts.nl/verlichting-lamp...53758.html

Kijk ook eens op AliExpress, daar zijn ze een stuk goedkoper (kost je wel wat zoektijd) maar scheelt bakken met geld. En dan kun je nog leuke lampjes halen met DRL ingebouwd enzo!
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

#5
(18-09-2018, 10:19)remytjuh1994 Wrote: Dus eigenlijk moet je deze inbouwset hebben; https://www.winparts.nl/verlichting-lamp...53758.html

Kijk ook eens op AliExpress, daar zijn ze een stuk goedkoper (kost je wel wat zoektijd) maar scheelt bakken met geld. En dan kun je nog leuke lampjes halen met DRL ingebouwd enzo!

Hey, bedankt voor je antwoord!

Deze set had ik inderdaad ook voorbij zien komen, maar zo te zien zitten daar dezelfde type lampen bij. Rechtsboven in de foto kan je nog net een pootje zien zitten:

[Image: set.png]

De afdekplaten met gaten en bekabeling ligt er allemaal al.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.