Thread Rating:
  • 4 Vote(s) - 3.25 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
uitbreiding aantal Forums
#1
Beste allemaal,

Ik ben nog niet zo lang lid en wil niet wijsneuzerig overkomen, maar ik constateer weinig activiteit binnen de verschillende fora. Ik heb nu een aantal avonden alle fora afgescheumd en kan helemaal niets vinden over storingen en de tips en tricks die de forumleden hebben aangedragen om tot een oplossing te komen.

Ik wil voorstellen het aantal Fora uit te breiden met een forum per model en binnen dat forum een forum per type. In deze nieuwe fora kunnen dan storingen, reparaties , tips etc. worden gepost. Die kunnen dan blijven staan, ook als het draadje gesloten is. Dit zal met de tijd tot een mooi naslagwerk worden dat voor eventuele nieuwe leden aantrekkelijk is om lid te worden. Zij kunnen dan tenslotte teren op ervaring en expertise van bestaande leden.

Gezien de geschiedenis van de club ging het in het verleden over tuning en styling. Door de naam te veranderen wordt nog niet de inhoud van de club veranderd. Vandaag de dag rijden veel meer mensen in een Suus dan "tuners" alleen. Het is een populaire auto die veel voor weinig biedt. In deze dure tijden een welkome oplossing voor persoonlijk transport. Als we deze mensen naar ons toe willen trekken, zal er dus aan een behoefte voldaan moeten worden. Mijns inziens kan dat door het Forum breder te trekken. Denk hier eens over na en laat weten wat jullie hiervan vinden.

Met de Sociale Media van tegenwoordig is een forum nog lang niet overbodig. Het is een aanvulling op elkaar. Laten we het vooral zo gaan gebruiken. Ik voel mij nu een beetje eenzaam. 39
Groeten, Jan

'10 Alto Exclusive 1.0 automaat
Reply

#2
Ik weet de weg hier wel maar ik moet zeggen dat ik dat wel fijn vond aan bijvoorbeeld teamswift.net ..wat blijkbaar nu http://ssgtirep.com/forum/ is. Hier kun je ook per model kijken. Ik vind dat er altijd algemene onderwerppen moeten zijn maar per model (als extra) zou wel fijn zijn. Per type gaat het misschien wat veel worden. modellen zijn er al snel tientallen en dan per model dan nog 10 types.

een suzukie heeft ook bijna nooit storingen hehe
39



Reply

#3
(09-09-2018, 19:47)Tomswiftswiftswift Wrote: Ik weet de weg hier wel maar ik moet zeggen dat ik dat wel fijn vond aan bijvoorbeeld teamswift.net ..wat blijkbaar nu http://ssgtirep.com/forum/ is. Hier kun je ook per model kijken. Ik vind dat er altijd algemene onderwerppen moeten zijn maar per model (als extra) zou wel fijn zijn. Per type gaat het misschien wat veel worden. modellen zijn er al snel tientallen en dan per model dan nog 10 types.

een suzukie heeft ook bijna nooit storingen hehe

Wij hebben hem gekocht vanwege de betrouwbaarheid. Maar geen enkele machine kan zonder onderhoud en gezien de huidige uurlonen bij de dealers gaan steeds meer mensen over tot b.v. het zelf onderhoud geven. Daar kan het forum een enorme bijdrage aan leveren. Veel jonge mensen hier die prima advies kunnen geven hoe dingen te doen en waar je vooral op moet letten. En op die manier voorkomen we de weinige storingen die zich dan eventueel kunnen voordoen. Tongue
Groeten, Jan

'10 Alto Exclusive 1.0 automaat
Reply

#4
Bese Jan,

Als je de vraagstelling omdraait, wat let je om bruikbare How to,s
te gaan posten en er zo voor te zorgen dat deze info hier beschikbaar komt?
Tenslotte word het forum gemaakt door de gebruikers en wat ze posten.

Voor niet al teveel geld koop je boeken (vraagbaak, Haynes enz)
waar zeer veel technische info van je auto in beschreven staat.

Daarbij gun ik de Suzuki dealer ook zijn inkomsten zodat het merk ook blijft bestaan.
Vergeleken met het vorige merk wat ik gereden heb zijn de prijzen van de suzukidealer erg schappelijk,
Reply

#5
Youtube staat ook redelijk vol how-to's.
Een ander model van een merk als hulp gebruiken lukt vaak ook wel
Reply

#6
(16-09-2018, 09:38)zusuki Wrote: Bese Jan,

Daarbij gun ik de Suzuki dealer ook zijn inkomsten zodat het merk ook blijft bestaan.
Vergeleken met het vorige merk wat ik gereden heb zijn de prijzen van de suzukidealer erg schappelijk,

Ik wil het graag posten, maar dan in een subforum waar het thuis hoort. Ophanging/remmen of Onderstel, of Motor, of Elektronica/elektrisch, of Carrosserie. Snap je.
En het heeft niets te maken met het feit dat ik de dealers niets gun. Ik doe graag dingen zelf en heb daar veel voldoening van. In mijn kennissenkring zitten meer van die idioten. Die rijden echter andere merken. Ik ben ook lid van de C5 club, want de andere auto is een Citroën C5 uit 2002 met 3,5 ton op de teller en zij rijdt en schakelt nog als een zonnetje. Kijk eens op dat forum, dan begrijp je wat ik bedoel. En er zijn merkdealers die dat forum sponsoren. Dus die lopen echt niets mis.

http://www.c5club.nl/c5forum/

Het voordeel is dat je makkelijk iets kan vinden en leert van de problemen die anderen hebben ondervonden met daarbij hun oplossingen. Al met al leer je de voiture beter kennen en geluiden te herkennen, zodat je weet dat je er iets aan moet (laten) doen. 39
Groeten, Jan

'10 Alto Exclusive 1.0 automaat
Reply

#7
JanW, ik vind dat je gelijk hebt dat veel fora tegenwoordig weinig levendig zijn.
Dat komt omdat fora ouderwets zijn, zegt men dan... Puzzled Dat is niet zo, ik ken namelijk fora die heel levendig en actief zijn.
Het is wel zo dat het vluchtige whatsapp en FB veel mensen wegtrekt maar dat wil niet zeggen dat een forum en club als deze levenloos hoeft te worden
Het belangrijkste is dat er weer meer activiteit en creativiteit komt (dit is oa een grote taak voor het bestuur, deze moeten een club uitstraling geven).
Ook leuke enthousiaste reacties op posts van andere leden is belangrijk.
Op deze manier proeven mensen enthousiasme en krijgen een clubgevoel, hiermee komen mensen terug en wordt forum levendiger.
Ook zou het bijvoorbeeld leuk zijn als mensen na een meet fotootjes hiervan op het forum plaatsen ipv op het besloten whatsapp e.d.
Ook een update van de lay-out van een forum kan goed werken.
Soms krijg ik het gevoel dat de initiatiefnemers cq bestuur van clubs/fora er eigenlijk niet zo'n zin (meer) in hebben, dit slaat over op een forum, de leden en op eventuele nieuwe leden... Gevolg... een forum wordt steeds rustiger...

Groetjes, Andres








Reply

#8
(18-09-2018, 10:12)Villa Wrote: JanW, ik vind dat je gelijk hebt dat veel fora tegenwoordig weinig levendig zijn.
Dat komt omdat fora ouderwets zijn, zegt men dan... Puzzled Dat is niet zo, ik ken namelijk fora die heel levendig en actief zijn.
Etc. etc.

Ik ben met je eens dat de populaire sociale media een zuigende werking hebben. Inderdaad is dit forum beperkt met het aantal mogelijkheden. Of het bestuur de oorzaak is van de rust kan ik niet beoordelen. Daarvoor ben ik te kort lid. Het C5 forum is reuze actief. Leden helpen elkaar met raad en daad. Ook geven de ervaren zelfsleutelaars tips aan de nieuwkomers en zo is het van toevoegde waarde voor iedereen. Ik geloof dat de leden het aantal postings bepalen en dat het dus de leden zijn die de levendigheid brengen. Hier zijn erg veel jonge leden en die zijn geneigd naar de "modernere" communicatiemogelijkheden. Maar die zijn erg vluchtig en je kan slecht terugzoeken. Een merken/type forum heeft die belemmering niet als het goed is ingericht. Nu zal ik direct toegeven dat een Citroën C5 een andere markt bestiert dan de Swift. Maar dat doet niets af aan de liefde voor het merk/type. En het koesteren hiervan. Mogelijk is het wel van invloed op de motivatie om het forum te gebruiken. Biggrin
Groeten, Jan

'10 Alto Exclusive 1.0 automaat
Reply

#9
Dit forum is jarenlang verschrikkelijk actief geweest, ten tijde dat het de Suzuki Tuning Club was. Tuning en styling beleefde toen zijn hoogtepunt en de Suzuki was een populaire aankoop voor jonge chauffeurs, vanwege de hoge betrouwbaarheid en de lage prijs. Dat punt is niet veranderd, alleen het tuning/styling gedeelte is volledig weggevallen.

Omdat wij toen volledig gefocust waren op de oudere modellen (MK6 was nog niet eens een concept toen deze club begon) is het grootste gedeeltje van onze info gebaseerd op auto's van voor 2010. Mensen met nieuwe Swifts gaan daarom ook vaak naar de andere club/fora, omdat wij hier niet per definitie veel info hebben over de nieuwere modellen. Dat kun je nu op gaan zetten en daar het forum op inrichten, maar die informatie staat hier überhaupt niet op het forum. Mensen die daar dan op af komen worden geconfronteerd met grotendeels lege delen over specifieke auto's. Dat trekt ook geen nieuwe leden natuurlijk.

Wij moeten het vooral hebben van de zoekfunctie, die op zich prima werkt. Dat levert alleen wel op dat (vooral jonge) mensen een oplossing vinden voor hun probleem op dit forum en dan vervolgens niet meer komen. Het publiek hier bestaat vooral uit liefhebbers (die blijven wel) en voornamelijk relatief jonge chauffeurs met een beperkt budget.

Dit is overigens mijn persoonlijke visie, van een lid/oud bestuurslid die al heel lang lid is hier en al heel veel mensen heeft zien komen en gaan. De visie op de toekomst van het forum van het huidige bestuur zul je waarschijnlijk naar moeten vragen.
Reply

#10
Dan ben ik een uitzondering want ik ben geen jonge bestuurder haha (wel een liefhebber).
Maar het gaat niet alleen over Suzuki's.. het gaat ook over mensen.
Als er wat meer leuke activiteiten zowel op het forum maar ook in de vorm van gezellige meets (voor alle leeftijden) op touw worden gezet zal je zien dat mensen die zich aanmelden langer blijven hangen.
Om de doodéénvoudige reden dat het leuk, gezellig en ontspannend is en dat zoeken mensen Wink
Een clubgevoel onstaat dan op een gegeven moment ook en daardoor gaan mensen meer doen voor een club en dat werkt aanstekelijk (iets van... Als er 1 schaap over de dam is...)
Ik zie vaak genoeg aanmeldingen van wat 'oudere' mensen met andere Suzuki's dan een Swift.
Deze mensen moeten we proberen vast te houden want dat geeft een extra dimensie aan een club.

Wat niet aanstekelijk werkt en me opviel (in negatieve zin) toen ik me op dit forum aanmelde was een topic met leden die zijn ge-banned en een 'waarschuwingsniveau' bij elk lid.
Dit is niet van deze tijd en je gaat niet te koop lopen met ge-banned-de leden lijkt mij.
Zo leuk is dat onderwerp niet en ik zou dat persoonlijk uit dit forum verwijderen Wink

Ps. Even voor de duidelijkheid.
Ik heb het niet alleen specifiek over deze club maar voor (auto)clubs en (auto)fora in het algemeen Smile

Groetjes, Andres








Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.