Swift sport 2009 originele navigatie vervangen voor android navigatie
#1
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en sinds een week in het bezit van een rode suzuki swift sport uit 2009.

Nu wilde ik gelijk een fijne navigatie en heb ik een android 10.1 inch 7.1 android navigatie gekocht. Nu heb ik wel vaker geluidsinstallaties aangesloten, maar toch zit ik met een probleem.

De originele navigatie (zoeen met een klein schermpje) heeft een ISO stekker wat in de navigatie steekt. Nu zit er bij de swift nog een kleine witte connector die van 3 kabels uitsplitst in 2 kabels en vervolgens ook met 2 polen op de iso zitten aangesloten.

Ik de android navigatie gewoon aangesloten met bijgeleverde ISO stekker en de voorgenoemde witte connector gewoon eens ontkoppeld gelaten om te kijken welke functies er zouden uitblijven.

De navigatie kreeg ik gewoon opgestart en alles bleek te werken, verder geen gebreken dus witte connector buiten beschouwing gelaten en zo ingebouwd. Hele dag heeft alles gewerkt totdat het donker werd en ik erachter kwam dat het tellerhuis geen verlichting meer had en mijn achterlichten het niet meer deden. Hierop zekering vv want die was stuk en bij aanzetten van de verlichting sprong deze gelijk weer. Daarna originele radio terug ingebouwd en alles was weer als koek en ei.

Nu is mijn vermoeden dat deze witte connector de schakeling is voor de verlichting van het instrumentenpaneel van de originele radio. Maar dat weet ik dus niet zeker!

Mij vraag luidt; wat moet ik met deze betreffende connector, waar is deze voor en moet ik deze ergens aansluiten of gewoon doorlussen.
Feit is dat er nergens kabels bloot lagen dus kortsluiting is uitgesloten.

Alvast bedankt voor jullie moeite, ik waardeer het enorm!
Foto's zal ik er vanmiddag bij plaatsen.

Groetjes,

Ruud
Reply

#2
Hallo nogmaals,

Ik heb vanmiddag toen ik terug was van het werk nog eens kritisch gekeken naar de iso stekker. En wat bleek er zat een kabel op de constante 12v die doorgelust was naar speaker kabels, voor zover geen idee hoe daardoor kortsluiting ontstaan is in de verlichting van het tellerhuis en de achteruitrijverlichting, maargoed de navigatie werkt nu naar behoren en de verlichting blijft keurig branden, het witte connectortje is dan toch zoals ik al dacht overbodig bij deze navigatie.

Conclusie: fout zat in bijgeleverd ISO stekkertje.

Hier mag wat mij betreft dus een slotje op!

Groetjes
Reply

#3
Goed dat je het hebt opgelost39
Succes met de android radioSmile
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.