peter en zijn suzuki alto
#1
Jep ik heb een altootje een 1.1 GLX met een dakraampje uit eind 2002 met 100.000 km op de teller met nap

tot nu toe valt hij mij qua weggedrag niet tegen, rijd erg strak, met optrekken wel wat motorgeluid en je merkt soms ook wel dat je op de weg rijd, geeft veel schokjes door enzo...maar al met al valt hij mij in het geheel niet tegen, eerder mee.

Gisteren op de brug gezet en onderkant bekeken, en ook dat ziet er op wat oppervlakte roest wel verrassend goed uit, volgende keer maar een paar bussen grijze tectiel meenemen als ik hem een beurtje geef.

Er zijn een paar zaken die aandacht vragen, de eerste is dat het motor management lampje is gaan branden nadat ik 1000 km heb gereden..zo plots.. merk voor de rest helemaal niets en ben nu weer 700km verder.. en het stuur staat niet helemaal in het midden.. auto rijd/remt en spoort prima.

er zitten iets grotere banden onder namelijk 13 inch 70 ipv 13 inch 165 ..michelin energy savers.

het grappige is dat de km teller perfect klopt met de gps...dus die heeft geen afwijking door wat grotere banden omtrek, de km afstandmeter weet ik niet of deze afwijkt...de banden hebben 5% meer omtrek.
dus daar stel ik wat vraagjes over..


heel grappig wagentje zo een alto, hij ziet er ook vrijwel spat strak uit.
Reply

#2
Welkom hier op het forum!
Reply

#3
Welkom..
Standaard wijkt zowat elke auto af kwa snelheid waarbij 99% van de autos iets meer aangeeft dan de werkelijke snelheid. De "kilometerafstandteller" loopt nu ook een fractie minder snel op dan met de kleinere omtrek.
39



Reply

#4
Yep exact 5% meer omtrek , met de afwijking van de km teller is dat mooi uit gekomen, die wijst nu exact de juiste snelheid aan.. de kmteller afstandsteller zou wel 5% kunnen afwijken ..ik ga dat op een rechte lange weg uitmeten met gps
Reply

#5
ondertussen op de gps gemeten en die 5% klopt wel zo een beetje....ga over 1,5 week naar Belgie tegen de Franse grens aan, door luik en die grote helling..

ben benieuwd hoe zuinig ie dan is.

ondertussen een obd 2 lezer besteld om de auto uit te lezen, alleen wil het stuur iets rechtzetten.
rechts op het stuurgedeelte zit er een gaatje waar je hem volgen mij mee kan losdraaien.

maar eens goed naar kijken/
Reply

#6
Welkom bij de club !
Heb je een fotootje van je Altootje ? Smile

Groetjes, Andres








Reply

#7
Welkom!

Om het stuur recht te zetten moet je hen even laten uitlijnen bij de garage, dan kunnen ze met apparatuur kijken naar de standen van je wielen en deze bijstellen dmv de spoorstangen in of uit te draaien.
Je zult daarna zien dat je weer keurig rechtuit rijdt.

Als je je woonplaats invult, misschien dat er een forummer in de buurt woont die een goede garage kent voor je waar ze dit kunnen doen.
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

#8
Ik rij al keurig recht uit, weggedrag lijkt mij prima, ook met remmen en stuur los remt ie keurig rechtdoor tot stilstand ,of bedoel je dat het stuur dan keurig rechtuit staat.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.