Alto 2003 1.0
#1
Hallo iedereen.
Ik heb onlangs een 2003 Alto gevonden en die probeer ik wat liefde te geven.

Ik heb wat hulp nodig met wat onderdelen en reparaties en als iemand me kan helpen erbij, dan graag. Ik kom van een 2002 swift en eerlijk gezegd, ik vond die swift net iets beter gebouwd, alleen heb ik een 4 deurs nodig vandaar.

[Image: 9409fc036c2b78017044a31462e0372b.jpg]
[Image: b5273562f027db8117886d8692583b9c.jpg]

[Image: 3d8c0518b5a891a74e14b5252a7af255.jpg]
[Image: 7fecd269f02ac52e3df4057062abfeee.png]
Reply

#2
je bent er best lief voor zo te zien. Wat zijn de problemen verder ?
39



Reply

#3
Welkom,

Lekker opgeknapt Biggrin
Reply

#4
Welkom! Hij is mooi rood weer 39

Een kleine correctie, je Alto is een 1.1
'00 Toyota Corolla 1.4
'06 Smart Roadster 452
Reply

#5
Welkom Kazuya.

Ze zijn lekker betrouwbaar die Alto's Wink
Houd ons op de hoogte...

Ps. Geen nummerplaten ?

Groetjes, Andres








Reply

#6
Hallo en bedankt iedereen voor jullie berichten.
Er zijn een aantal problemen waarvan ik nog niet weet of dat ik ze kan verhelpen of een garage dit moet doen.

De 5e versnelling schiet eruit op de snelweg, in zijn 4 werkt hij wel (hij zit dan op 3000 toeren).
De vorige eigenaar had bij zijn garage geklaagd dat zijn versnellingsbak wat zwaar aanvoelde, daarop heeft de monteur de versnellingsbakolie eruit gehaald en er motorolie in gedaan, en de eigenaar zei dat de probleem met de 5e versnelling toen is ontstaan.
Kan dit er mee te maken hebben? Het koppelingspedaal voelt ook niet goed aan, ik moet hem best diep indrukken voordat het pedaal de koppeling 'pakt'.

Verder heb ik de computer gelezen met een obd2 scanner en daar staan 2 codes p0141 en p0136. Dat is de O2 Sensor heater Circuit. Er is geen melding op het dashboard maar de obd leest dit wel. Ik heb al even gekeken en dit kan betekenen dat er ergens in het circuit een storing is of de sensor is defect, ik ga ervan uit dat het verwarmingselement defect is, maar dat is een hypothese.
Verder zijn er wat lichte zaken maar dat heeft te maken met achterstallig onderhoud van de vorige eigenaar die ik nog niet het melden waard vind.

Kan iemand wat advies geven?
Bedankt

(17-07-2018, 14:59)Villa Wrote: Welkom Kazuya.

Ze zijn lekker betrouwbaar die Alto's Wink
Houd ons op de hoogte...

Ps. Geen nummerplaten ?

Hallo Andres,
jawel die heeft hij wel.
Reply

#7
Motorolie in de versnellingsbak... Dat kan nooit de bedoeling zijn lijkt mij Puzzled

Groetjes, Andres








Reply

#8
(18-07-2018, 18:09)Villa Wrote: Motorolie in de versnellingsbak... Dat kan nooit de bedoeling zijn lijkt mij Puzzled

Ik heb er werkelijk geen verstand van, maar inderdaad, het verstand zegt dat versnellingsbakolie speciaal gemaakt voor de versnellingsbak. Ik weet wel dat bij sommige auto's je ook echt de motorolie moet gebruiken die in het boekje staat, want anders ga je problemen krijgen. Toch?
Reply

#9
Klopt, een oude alto zal het weinig uitmaken of je er 5w40 of 10w30 ingooit. Regelmatig vervangen is veel belangrijker!
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#10
(21-07-2018, 13:23)kazuya Wrote:
(18-07-2018, 18:09)Villa Wrote: Motorolie in de versnellingsbak... Dat kan nooit de bedoeling zijn lijkt mij Puzzled

Ik heb er werkelijk geen verstand van, maar inderdaad, het verstand zegt dat versnellingsbakolie speciaal gemaakt voor de versnellingsbak. Ik weet wel dat bij sommige auto's je ook echt de motorolie moet gebruiken die in het boekje staat, want anders ga je problemen krijgen. Toch?
Dat heeft oa te maken met de 'dikte' van de motorolie. Bij de ene motor zal dat wat minder effect hebben dan bij een andere als je van de voorgeschreven motorolie afwijkt maar bijvoorbeeld ook weersomstandigheden hebben invloed op de dikte van de olie. Bij warm weer wordt de olie dunner en bij koud weer dikker...

Groetjes, Andres








Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.