Modificatie 1.4 Boosterjet (Vraag over dumpvalve)
#1
Hallo allemaal!

Ik ben sinds vrijdag de trotse eigenaar van een Sport met 1.4 Boosterjet! Mijn bevindingen daaorver kan je vinden in een thread op "wie is wie", voor de geïnteresseerden 37

Nu ben ik al langer aan het vogelen op het internet wat er nu allemaal mogelijk is met dit blok. De 1.4 Turbo kan zeker wat meer vermogen aan zonder problemen. ik heb al gezien dat een ander forumlid met een 1.4 Vitara het blok heeft gechipt naar 170pk en aardig wat extra koppel.

Ik maak dit topic eigenlijk voor de volgende vraag: Hoe zit het precies met het installeren van een "dumpvalve/Blowoff-Valve"? ik weet dat de lucht in de 1.4 wordt gerecirculeerd, waardoor lucht wegblazen met een andere valve problemen kan opleveren. Zijn er forumleden die ervaring hebben met het installeren van een andere valve?

Op termijn ga ik een andere uitlaat monteren, omdat het huidige systeem minder lawaai maakt dan een stofzuiger. Een sportluchtfilterpaneel overweeg ik ook, omdat ik het aanzuiggeluid wel mooi vind. Over een blow off valve twijfel ik nog: lijkt mij dat je daar na 6 maanden wel aan het irriteren.

Mario
Reply

#2
https://www.monster-sport.com/e/car/zc33s.html
Dit is het enige echte zou ik zeggen maar isniet bepaald goedkoop en wachten op een aanbieding heeft echt geen zin.
39



Reply

#3
Je kan gaan voor rvs maatwerk, blow off valves monteren is niet heel moeilijk, zolang je maar de juiste verloopstukjes etc heb.
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#4
(03-07-2018, 13:43)swift16vrules Wrote: Je kan gaan voor rvs maatwerk, blow off valves monteren is niet heel moeilijk, zolang je maar de juiste verloopstukjes etc heb.

Heb je toevallig een adres dat bekend staat om het monteren van blow off valves? Dat kan helpen!39

(03-07-2018, 10:54)Tomswiftswiftswift Wrote: https://www.monster-sport.com/e/car/zc33s.html
Dit is het enige echte zou ik zeggen maar isniet bepaald goedkoop en wachten op een aanbieding heeft echt geen zin.

Monster en HKS zijn beide wel kwalitatief goed! Ik ben van plan deze van HKS eronder te monteren:
https://www.youtube.com/watch?v=nlJsSVK9Moo

Goedkoop is duurkoop inderdaad. De overige onderdelen ben ik nog niet over uit, wat ik wil qua merk en type.
Reply

#5
der is zekker wat mogelijk ik las dat monster sport hem al op 200pk + had ik zou bv kijken naar een inlaat, intercooler, uitlaat systeem , downpipe, en dan een chip op maat ik denk dat je dan zekker wel op 180-190pk moet kunnen komen maar zorg wel dat je een dik gevulde portomonee heb want je gaat der op leeg lopen ,

onderdelen kun je vinden denk op
www.rhdjapan.com
www.nengun.com
www.monster-sport.com
Suzuki swift summon 1,3 v16 Thumbsdown
fiat grande Punto Thumbsdown

Toch weer Suzuki swift 1.6 sport 39 Idea
Reply

#6
(12-07-2018, 18:11)jeroenboer1993 Wrote: der is zekker wat mogelijk ik las dat monster sport hem al op 200pk + had ik zou bv kijken naar een inlaat, intercooler, uitlaat systeem , downpipe, en dan een chip op maat ik denk dat je dan zekker wel op 180-190pk moet kunnen komen maar zorg wel dat je een dik gevulde portomonee heb want je gaat der op leeg lopen ,

onderdelen kun je vinden denk op
www.rhdjapan.com
www.nengun.com
www.monster-sport.com

Gaaf! Ik heb die cijfers inderdaad ook voorbij zien komen. Dat was enkel met een grotere turbo. Ik ben aan het sparen 37

Zelf al modificaties gedaan aan je auto?
Reply

#7
ik heb der al genoeg van daan ook nog onderweg uit japan alleen ik heb de 1.6 sport uit de nieuwe sport moed 180k pk te halen zijn met de st turbo
wat ik begreep
Suzuki swift summon 1,3 v16 Thumbsdown
fiat grande Punto Thumbsdown

Toch weer Suzuki swift 1.6 sport 39 Idea
Reply

#8
(13-07-2018, 12:10)jeroenboer1993 Wrote: ik heb der al genoeg gedaan ook nog onderweg uit japan alleen ik heb de 1.6 sport 180k pk moet te halen zijn met de st turbo
wat ik begreep

45
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.