Nieuwe SSS rijder!
#1
Hallo allemaal!

mijn naam is Mario, en ik heb mij aangemeld op het forum omdat ik dit weekend mijn nieuwe Suzuki Swift Sport in ontvangst mag nemen. Ik heb gekozen voor de blauwe kleur, deze vond ik op de testdag tóch mooier dan het knalgele dat overal maar gepromoot wordt Tongue
Ik rijd op dit moment de 1.6 SSS uit 2013, eveneens blauw.

Zijn er hier meerdere met een Swift Sport? Spreek jullie graag!

Mario
Reply

#2
Welkom Mario. Er zijn best wat mensen met een sport maar nog niet de nieuwste. Hoe is de testdag bevallen en hoe vind he de auto vergeleken met je huidige sport. Ik was tijdens een proefrit aangenaam verrast door het koppel tussen 2000 en 4000 (vooral 2500-3500)
39



Reply

#3
(27-06-2018, 17:05)Tomswiftswiftswift Wrote: Welkom Mario. Er zijn best wat mensen met een sport maar nog niet de nieuwste. Hoe is de testdag bevallen en hoe vind he de auto vergeleken met je huidige sport. Ik was tijdens een proefrit aangenaam verrast door het koppel tussen 2000 en 4000 (vooral 2500-3500)

De auto is gewoon volwassener geworden en echt perfect als een daily driver. Van het exterieur heb ik leren houden, maar ik ben ondertussen erg gecharmeerd van de auto. Op de fotos komt de auto veel minder tot zijn recht, dan wanneer je de auto live ziet.

Het extra koppel dat je krijgt (40%) icm met lagere gewicht maakt het gewoon een scheurijzer. Verschil is alleen dat je niet meer het "racey" gevoel hebt zoals bij het oude model, waar ik toch wel tussen de 4- en 7000 toeren moet blijven. Dat is een omslag die je moet maken, maar eenmaal gewend stuurt'ie heerlijk strak.

De functies die erop zitten ben ik echter geen fan van. De lane keeping assist heb ik al heel snel uit gezet, en ook het automatisch remmen greep in wanneer ik dat eigenlijk niet nodig vond. Gelukkig kan je deze uitzetten. Wel is lane keeping assist leuk op de snelweg om indruk te maken op je vrienden ;p. Veel zal ik het niet gebruiken.

Morgen heb ik hem al in mijn bezit. Zal na het weekend wat mooie fotos en impressies delen!

Mario
Reply

#4
Welkom !
Reply

#5
Welkom man! Ik ben benieuwd! Ik vind het geel een super kleur, dus dat zou ik gekozen hebben (mijn mazda wordt misschien die kleur) maar ik vind het leuke wagens.
Maar ik zou een oude prefereren tov de nieuwere, want een sport moet een sport zijn in mijn ogen, en dus een spartaanse rijdersauto.

Maar al met al.. veel plezier met je nieuwe gebakkie en show hem maar efkes als je hem hebt!
Ford Mondeo 2.0 tdci
Swift Sedan 1.6 "Chucky"
Mazda RX-7 V8 circuit project
Suzuki Swift gti circuit auto

Ring count: 114

Reply

#6
Bedankt voor het warme welkom!

Dit weekend de eerste kilometers mogen maken, de teller staat sinds vandaag op 580km!

Eerste impressies: ik ben echt onder de indruk van de fun factor van de auto. Al dat geleuter of een atmosferisch blok nu superieur is over een turbomotor: wat mij betreft niet. De motor pakt van onderop zo heerlijk op en elk zetje gas voel je direct door minimale turbolag en het lage gewicht. De auto voelt veel sneller aan de natuurlijke 1.6 Sport die ik hiervoor heb gereden. Volgens de dealer is er geen sprake van een inrijdperiode van x kilometer, en is goed warmdraaien voldoende. Zelf ben ik echter wat voorzichtiger en bouw ik het toerental na warmdraaien langzaam op, en varieer ik daarna het aantal RPM en versnelling vaak. Na 500km heb ik hem voor het eerst een paar keer naar de begrenzer gebracht. Tussen de tellers zit een digitaal scherm dat hele leuke feedback geeft, zoals turbodruk en pk/torque meters. De handigste is toch wel het scherm met de motortemperatuur en het turbogebruik, zodat je de boel rustig kan zien opwarmen en je rijstijl erop kan aanpassenDrewl.

Wel jammer dat mijn telefoon Android Auto niet ondersteund, want ik had dat graag op het infotainmentsysteem gebruikt. Over het systeem: Bluetooth pairing ging de eerste paar keren wat stroef, maar eenmaal verbonden verliest deze geen signaal, zoals ik dat soms had bij mijn vorige Sport. Het bellen is kristalhelder en de navigatie is 'oke!'. Zelf rijd ik standaard op Flitsmeister (drie keer raden waarom), en dat streamt heerlijk door tijdens het afspelen van de muziek. Het maximale volume van de speakers, had wat mij betreft wat hoger gemogenPuzzled.

Grootste tegenvaller: De 'goodies'. Lane assist is niet accuraat en vertrouw ik niet. Te vaak stuurt hij mij buiten de lijntjes. Lane departure warning gaat te snel piepen, en de brake assist piept enorm en behandeld je als klein kind en wil veel te snel ingrijpen. Je kan deze wel uitzetten, maar dat is elke rit weer opnieuw automatisch aan. Ik ga de dealer vragen of deze permanent uitgezet kunnen worden.Thumbsdown De adaptieve cruise control daarentegen steelt de show en is een genot op de snelweg en n-wegen. 39

De stoelen zijn vergelijkbaar met het oude model en bieden goede steun. Het stuur voelt prima aan. De respons die je krijgt van het stuur is even wennen in het begin vanwege het lichte sturen en de nieuwe banden die moe(s)ten 'inslijten'.

Kortom: ik ben zeer tevreden met de auto! Als er specifieke vragen zijn antwoord ik ze graag, laat het dan even weten Smile

Mario
Reply

#7
Gaat het muziekvolume tot 32? Zo is dat in de Kizashi maar dat zou van mij ook iets hoger mogen. Zonder extra bass is het dan nog zeer zuiver namelijk.
39



Reply

#8
(02-07-2018, 23:16)Tomswiftswiftswift Wrote: Gaat het muziekvolume tot 32? Zo is dat in de Kizashi maar dat zou van mij ook iets hoger mogen. Zonder extra bass is het dan nog zeer zuiver namelijk.

Volgens mij tot 30 maar zelfs! en inderdaad kristalhelder geluid op dat niveau. Ik titke hem ineens aan tijdens Pavarotti Smile
Reply

#9
Welkom,

Dat is vast een leuke rijdend wagentje.

Heb je al foto's?

Veel plezier ermee.
Reply

#10
(03-07-2018, 18:14)Walter Wrote: Welkom,

Dat is vast een leuke rijdend wagentje.

Heb je al foto's?

Veel plezier ermee.

Deze staan op mijn mobiel, maar zijn direct 9mb per stuk! ik zal even zien hoe ik ze op de site krijg binnenkort!
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.