Koppakking gaar (oververhit)
#21
Sluit je gasklep helemaal?

Je kan met remreiniger langs je inlaatspruitstuk en gasklephuis spuiten.
Om te controleren of je geen valse lucht aanzuigt.

Succes met zoeken.
Reply

#22
Kan de koelvloeistoftemperatuursensor zijn, die is eventueel uit te lezen via OBD als je dat hebt.
Andere optie is verwisselen met die uit het oude blok, en koelsysteem weer ff ontluchten.
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

#23
(09-12-2018, 20:15)Walter Wrote: Sluit je gasklep helemaal?

Je kan met remreiniger langs je inlaatspruitstuk en gasklephuis spuiten.
Om te controleren of je geen valse lucht aanzuigt.

Succes met zoeken.

zit inderdaad zo'n schroefje onder,
ben ik als eerst naar gaan kijken.
gasklep zelf dicht duwen met schroefje helemaal eruit helpt niet. dus ik ga er vannuit dattie goed sluit.

(09-12-2018, 21:03)remytjuh1994 Wrote: Kan de koelvloeistoftemperatuursensor zijn, die is eventueel uit te lezen via OBD als je dat hebt.
Andere optie is verwisselen met die uit het oude blok, en koelsysteem weer ff ontluchten.

had gisteren toen ik de auto gestard had zonder aandrijfassen en bakolie een check engine lampje.
vannochtend meteen een ODB2 uitlezer besteld.
dus komt eraan Smile

check engine lampje is verdwenen nadat de bak weer gevuld was met olie en de aandrijfassen.
Reply

#24
Je kunt met de OBD2 lezer een stuk meer als alleen fouten lezen en wissen hoor.
Kijk even bij meetwaarde/data wat de temperatuur van de koelvloeistof doet. Als de sensor stuk is en constant een verkeerde waarde doorgeeft, die toevallig wel binnen zijn meetbereik valt krijg je geen foutcode maar klopt ie niet. Ik heb dit weleens gehad met een Swift 1.0 van 2000, sensor had telkens uitschieters van bedrijfstemperatuur (90 graden) naar 25 graden waardoor het toerental willekeurig boven de 2000tpm ging. En controleer even de waarde van de MAP-sensor.
Heb je een werkplaatshandboek waar je hulp in kan vinden en eventuele trouble-shooting?
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

#25
Ik zal het allemaal eens checken,
Heb helaas geen werkplaats handboek. Wel gezocht op google maar niks kunnen vinden. Mischien iemand een tip?
Reply

#26
Kluwer vraagbaak nope..
Haynes manual nope..
Dit is 2000-2002 maar kan je misschien wat mee:
https://www.scribd.com/document/35677417...-1994-2002
39



Reply

#27
Net ff nog n keer geprobeerd, ook n paar sensoren rondom het gasklephuis vervangen maar geen resultaat.
Motor koud loopt 1500 toeren, naarmate hij warmer word loopt het op tot 2100 toeren. Waneer ik gas geef en los laat dipt hij even en komt weer terug naar 2100
Reply

#28
Heb je de dikke vacuumslang van de rembekrachtiging aangesloten aan het inlaatspruitstuk?
Klinkt echt als een goed vacuumlek volgens mij.
In welke omgeving woon je, ik snap dat het frustrerend is om m nu niet goed te krijgen en wellicht is er een kenner in de buurt die ff een blik kan werpen.
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

#29
(Noord) Eindhoven Smile

OBD2 is al afgeleverd bij de buren dus daar kan ik vannavond mee aan de gang.
zal voor de zekerheid alle slangen eens goed controlleren (gisteren ook al even gedaan op lekken hier en daar).
Reply

#30
Zojuist slangen lopen controleren, odb2 eraan gehangen maar niks te zien.
Kreeg via de micraclub al gauw de opmerking zet dat oude gasklephuis weer eens terug.

Jahoor problem solved dus bij deze autoke loopt weer picobello. Bedankt voor de hulp Smile
Reply

#31
Zou de klep positie sensor wel geweest kunnen zijn. en/of MAF-sensor.
Heeft de alto ook een fast idle cam? (soort thermostaat wat in de aanslag van de klep zit)
Reply

#32
ik zou het niet weten, klep sensor leek ok volgens de odb2 uitlezing.

denk zelf idd de LMM sensor
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.